طراحي لوگو طراحي لوگو .

طراحي لوگو

راهنماي انتخاب تگ لاين و اسلوگان (قسمت دوم)

در قسمت اول درباره راهنماي انتخاب تگ لاين و اسلوگان صحبت كرديم. در ادامه

نيز به باقي موارد براي انتخاب يك تگ لاين و اسلوگان موثر خواهيم پرداخت.

 
احساسات را برانگيزد 
يك برند تماماً در مورد احساسات و ادراكي است كه شما عمداً در اطراف كسب
 و كار خود ايجاد مي كنيد. يك شعار به مخاطبان هدف شما كمك مي كند تا 
با ماهيت برند شما ارتباط برقرار كنند. و وقتي به احساسات مخاطبان خود دست
 مي زنيد، جادو اتفاق مي افتد.
براي مشاوره در انتخاب اسم برند و برند ماركتينگ به آرمكده مراجعه كنيد.
 
"تازه بخور" مترو به طور همزمان توصيفي و احساسي است. نه تنها آنچه را 
كه زنجيره ساندويچ ارائه مي دهد توصيف مي كند، بلكه با استناد به غذاي
 تازه و زندگي سالم براي مخاطبان خود جذابيت دارد.
 
ساير شعارها كاملاً احساسي هستند. شعار بانك آمريكا، «زندگي بهتر است
 زماني كه ما به هم متصل هستيم»، چندين ويژگي بانك را نشان مي دهد:
 اتصال ديجيتال، روابط قوي با مشتري، و احساس اجتماع و با هم بودن. اين
 ويژگي‌ها در كنار هم، آنچه را كه ممكن است يك نهاد شركتي دور به نظر برسد، 
به يك تجارت دوستانه و در دسترس تبديل مي‌كند.
 
لوگوي كلاسيك لورآل پاريس «چون ارزشش را داريد» نيز واكنش احساسي
 قدرتمندي را در مخاطبان خود برمي انگيزد. اين پيام نشان مي‌دهد كه خريد
 L’Oréal قدرت‌بخش است و زنان شايسته اين هستند كه خود را با محصولات
 زيبايي رفتار كنند.
 
آن را تند نگه داريد
بهترين شعارهاي لوگو به راحتي قابل يادآوري هستند. آنها يك حلقه و جريان
 خاص دارند و معمولاً بيش از 4 يا 5 كلمه نيستند. شعارهاي كوتاه و شيرين
 مانند "تخيل در كار" جنرال الكتريك به ياد ماندني و مختصر هستند.
 
ساير لوگوها به دليل استفاده از قافيه، تكرار، يا بازي با كلمات، جذاب هستند: 
«شايد او با آن به دنيا آمده است. شايد Maybelline باشد» بازي با كلمات 
«شايد» و «Maybelline» را براي تأكيد بر نام تجاري شركت برجسته مي كند.
 
شعار Bounty، "The Quicker Picker Upper" از قافيه و زبان بازي استفاده
 مي كند تا برند دستمال كاغذي خود را متمايز كند. Dollar Shave Club
 «زمان اصلاح. Shave money” از جناس و تكرار براي توصيف تجارت خود
 استفاده مي كند و در عين حال مزاياي صرفه جويي در پول را توضيح مي دهد.
 
آن را بي زمان كنيد
ممكن است بخواهيد از استفاده از كلمات يا ارجاعي كه باعث مي شود تاگ
 لاين شما در 5 سال آينده منسوخ شود، خودداري كنيد. چيزهايي مانند
 "wake" و "YOLO" قطعاً در برچسب لوگوي شما قرار ندارند. كلماتي مانند
 "كمك"، "دستيابي" و "اعتماد"، با اين حال، شانس تأثيرگذاري طولاني مدت را دارند.
 
سعي كنيد شعاري بسازيد كه براي سال‌هاي آينده مرتبط بماند و به اندازه 
كافي جذاب و ساده باشد تا به يك كلاسيك جاودانه تبديل شود.
هنگام انتخاب يك شعار لوگو از چه چيزهايي بايد اجتناب كرد
اكنون كه بلوك‌هاي سازنده براي ايجاد يك شعار لوگوي عالي را مي‌شناسيد،
 بايد بدانيد كه از چه چيزهايي اجتناب كنيد:
 
سخنوري و طول
پرحرفي بيش از حد، بزرگترين شعار لوگو است.
 
اول، يك شعار طولاني و بيش از حد توصيفي به هيچ وجه يك شعار نخواهد
 بود، بلكه يك توصيف خواهد بود. ثانياً، هيچ جا مناسب نيست. در وب سايت
 يا مواد بازاريابي شما خوب به نظر نمي رسد، و مطمئناً در لوگوي برند شما
 خوب به نظر نمي رسد.
 
براي مختصر نگه داشتن شعار خود، شعار مورد نظر خود را تنها به مهمترين 
كلمات كليدي تقليل دهيد. مكان‌هايي را بررسي كنيد كه از كلمات زائد
 استفاده مي‌كنيد يا مي‌توانيد صداي فعال را جايگزين غيرفعال كنيد.
 
فرض كنيد مي‌خواهيد شعارتان اين باشد: «قهوه‌اي خوشمزه كه مي‌خواهيد
 به موقع از خواب بيدار شويد». اين خيلي است، درست است؟ اما شما 
مي توانيد آن را تجزيه كنيد تا "قهوه اي براي بيدار شدن از خواب" باشد.
 
فقدان هدف
در حالي كه شعارها مفيد هستند، بايد از ايجاد يك شعار صرفاً به خاطر 
داشتن آن اجتناب كنيد.
 
يك شعار بايد هدف داشته باشد. اگر شعار شما بي معني، نامربوط و يا 
به سادگي منطقي نيست، فقط به برند شما آسيب وارد مي كند.
 
شعار تايم وارنر كابل «از بهتر لذت ببريد» از كلمات ضعيف و غيرقابل توصيفي
 تشكيل شده است كه هيچ ارتباطي در مورد برند شركت ندارند. نه تنها اين،
 بلكه عبارت "از بهتر لذت ببريد" چندان منطقي نيست. قرار است از چه چيزي
 لذت ببريم؟ و از چه لحاظ قرار است بهتر باشد؟
 
چگونه يك تگ لاين را در طراحي لوگو خود بگنجانيم؟
شعار لوگو اگر به درستي اجرا شود مي تواند برند شما را ارتقا دهد. در اينجا 
نكاتي براي راهنمايي شما در هنگام گنجاندن يك شعار در طراحي لوگو وجود دارد.
 
جفت كردن فونت
شما مي خواهيد كه نام شركت و شعار لوگوي شما با فونت هاي مختلف آنها
 را از يكديگر متمايز كند. با اين حال، بايد مراقب باشيد كه كدام فونت ها را با هم
 جفت مي كنيد. اگر فونت‌هايي را انتخاب كنيد كه خيلي شلوغ هستند يا با هم
 تداخل دارند، لوگوي شما پيچيده به نظر مي‌رسد و خواندن آن دشوار است.
 
هنگام جفت كردن فونت ها، قانون طلايي اين است كه فونت هاي متضاد را 
كنار هم قرار دهيد. مي توانيد از كنتراست در طراحي لوگو خود براي ايجاد
 يك سلسله مراتب استفاده كنيد، كه مي تواند به بينندگان كمك كند تا بر 
مهمترين عناصر شما تمركز كنند. كنتراست علاوه بر برجسته كردن نقطه
 كانوني طراحي شما، به لوگو جذابيت مي بخشد.
 
برخي از نمونه‌هاي فونت‌هاي متضاد، سريف با سان‌سريف هستند. يا يك
 فونت اسكريپت را براي نام شركت خود جفت كنيد و از يك فونت واضح و
 مينيماليستي براي شعار لوگوي خود استفاده كنيد. همچنين، وزن ها و
 اندازه ها را با هم تركيب كنيد تا تضاد بين نام شركت و شعار لوگوي خود ايجاد
 كنيد. اگر به لوگوي بالا نگاه كنيد، كلمه "Melissa" ضخيم تر از برچسب زير آن است.
 
آخرين توصيه اين است كه از فونت هاي خوانا استفاده كنيد، به خصوص اگر 
شعار شما با حروف كوچكتر نوشته شود.
 
تركيب رنگ
شخصيت برند شما ريشه در رنگ هاي آن دارد - آيا شما بيشتر يك سياه و 
سفيد كلاسيك هستيد يا شايد صورتي ملايم و آبي؟ ترفند اين است كه تركيب 
رنگ ها را درك كنيد، مي توانيد يك طرح لوگويي ايجاد كنيد كه به مخاطبانتان
 بگويد دقيقاً چه كسي هستيد و شعار لوگوي خود را تقويت كنيد.
 
حتي قبل از اينكه رنگي را انتخاب كنيد، به احساساتي كه مي‌خواهيد برانگيزيد
 فكر كنيد و از خود بپرسيد كه مي‌خواهيد مشتريانتان به برند شما چگونه پاسخ دهند.
 
اولين قانون كلي براي تسلط بر تركيب رنگ ها، ساده نگه داشتن آن است. 
بهتر است از 2 رنگ، حداكثر 3 استفاده كنيد. اگر مي خواهيد 3 رنگ را انتخاب
 كنيد، بهتر است 2 سايه مختلف از همان رنگ را انتخاب كنيد و سپس رنگ 
ديگري را براي ايجاد كنتراست اضافه كنيد. اين دقيقاً همان كاري است كه لوگوي
 وبلاگ سفر Ashley با جفت كردن پس‌زمينه صورتي مايل به قهوه‌اي با آبي تيره 
و روشن انجام داد تا آن را برجسته كند.
 
اندازه
 
اين قانوني است كه ما قوياً به شما توصيه مي كنيم از آن پيروي كنيد: شعار
 لوگوي شما بايد كوچكتر از نام تجاري شما باشد. دليل اين امر به يك اصل
 طراحي معروف به سلسله مراتب بصري خلاصه مي شود كه به چيدمان عناصر 
خاص به ترتيب اهميت اشاره دارد.
 
به 2 لوگوي بالا نگاه كنيد. لوگوي سمت چپ اشتباه به نظر مي رسد، درست 
است؟ اين به اين دليل است كه شعار بزرگتر از نام تجاري Terrance است. 
سلسله مراتب بصري كاملاً از تعادل خارج است. اما آرم سمت راست به درستي
 متعادل است زيرا نام Terrance بزرگتر از شعار است. همه چيز در مورد تعادل است.
 
فاصله گذاري
اين كمي توصيه بسيار شهودي است. به لوگوي DJ Jada در بالا نگاهي بيندازيد
 - طرح سمت چپ به هم چسبيده است و خواندن آن را سخت مي كند. با اين
 حال، طرح سمت راست، فضاي كافي بين نام تجاري و شعار لوگو دارد.
 
 
همين امر را مي توان در مورد عكس آن نيز گفت; شما نمي خواهيد شعار
 لوگوي شما خيلي دور از نام كسب و كار شما قرار گيرد. به لوگوي اندي
 لوئيس نگاهي بيندازيد، جايي كه مشخص است فضاي بين كلمات خيلي
 زياد است. با اين حال، لوگوي سمت راست درست است. همه چيز مربوط به 
نسبت طلايي است.
به سوي تو
شعار، نام برند و لوگوي شما سه گانه جدايي ناپذيري را تشكيل مي دهند كه 
بخش اصلي هويت و پيام برند شما است.
 
همانطور كه ايده‌هاي شعاري را مطرح مي‌كنيد، سعي كنيد عبارتي بياوريد كه
 شما را به عنوان يك كسب‌وكار مشخص كند و از اينكه در آينده با نام تجاري 
خود ارتباط برقرار مي‌كنيد مفتخر باشيد.
 
هنگامي كه شعار مناسب را انتخاب كرديد، تصميم بگيريد كه چگونه آن را 
در برند خود بگنجانيد. از شعار لوگوي خود در صفحات وب سايت و مواد بازاريابي 
استفاده كنيد و هنگام ايجاد طراحي لوگوي خود اطمينان حاصل كنيد كه با
 آنچه هويت برند شما سعي در بيان آن دارد، همسو باشد.

 

منبع: https://www.tailorbrands.com/blog/what-are-taglines

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۴۰:۱۵ توسط:آرمين موضوع:

تاريخچه لوگو گوچي (قسمت دوم)

در قسمت قبل درباره تاريخچه لوگو گوچي صحبت كرديم. امروز در ادامه بحث به

بررسي لوگو گوچي مي پردازيم.

 
گوچي چگونه به نظر مي رسد - زيبايي شناسي گوچي
زيبايي شناسي گوچي را مي توان به عنوان «شيك گيك» تعريف كرد. چيزهاي 
گوچي به طور مشخصي بلند به نظر مي رسند و اغلب داراي عناصر زيادي هستند.
 فوراً قابل تشخيص است و در طول اعصار، گوچي سبك "اضافي" را حفظ كرده است.
 
لوگوي گوچي بي انتها است. تميز است و فونت آن مدرن است. در حالي كه Gs هاي 
دوتايي گوچي بدون سري هستند، لوگوتايپ يك قلم سريف صاف است. ظاهر كلي
 لوگو حس اعتماد به نفس مي دهد.
 
رنگ هاي گوچي چيست؟
رنگ لوگوي گوچي سياه و سفيد است. لوگو در اين دو رنگ متضاد و كلاسيك ارائه
 شده است. اين امر باعث مي‌شود در مقابل پرينت‌ها و نقوش شلوغي كه طرح‌ها 
به نمايش مي‌گذارند متمايز شويد.
 
بسياري از عناصر برجسته ديگر برندسازي در طول اعصار با نام گوچي مرتبط بوده اند. 
پالت برند گسترده آن همچنين داراي نوارهاي نمادين قرمز، سفيد و سبز است كه 
رنگ هاي پرچم ايتاليا را نشان مي دهد.
 
يكي ديگر از نمادهاي معروف مرتبط با گوچي، مار مرجاني است. در سگك ها،
 بست ها و طرح هاي كفش، مار گوچي يكي از G ها را تشكيل مي دهد.
 
 
استفاده از لوگوي Gucci Bee در كمربند و لوگو Gucci Snake در كفش ورزشي
مار گوچي در كفش‌هاي كتاني، كوله‌پشتي، لباس‌ها و سويشرت‌هايش به‌طور 
برجسته‌اي ظاهر مي‌شود. به رنگ هاي قرمز، سياه و سفيد ارائه شده است و 
اغلب در كنار راه راه هاي برجسته ظاهر مي شود.
 
نقوش ديگري كه اكنون به شدت به چشم مي خورد زنبور گوچي است. زنبور عسل
 روي كفش‌هاي كتاني، كيف پول، كيف پول، ساعت، كمربند و بالش‌هاي تزئيني 
خانه خود به‌خوبي ظاهر مي‌شود. در كيف پول، كفش هاي كتاني و كمربند - اغلب
 با راه راه گوچي همراه است. زنبور گوچي نيز به اندازه لوگوي G دوگانه آن متمايز 
است. اغلب به تنهايي و بدون آرم رسمي نشان داده مي شود.
 
با اين حال، لباس‌ها و طرح‌هاي گوچي به هيچ پالت رنگ خاصي نمي‌چسبند. 
اين برند با استفاده از رنگ‌ها و نقوش بيش از حد شناخته مي‌شود- و طبيعت 
بسيار آشفته زيبايي‌شناختي آن تضمين مي‌كند كه مجموعه‌هايش داراي شورش رنگ‌ها هستند.
 
عصر جديد گوچي- چرا گوچي امروزه اينقدر محبوب است؟ 
داپر دن - طراح معروف ساكن هارلم، خطوط راه راه الهام گرفته از گوچي را در 
بسياري از طرح هاي لباس خياباني خود به نمايش مي گذارد. از اواخر دهه 1980
، لباس هاي او مورد توجه بسياري از رپرها قرار گرفت. در نتيجه استفاده از لوگوي
 چندين خانه مد بر روي لباس هايش، كسب و كارش با جنجال هايي روبرو شد.
 
با اين حال، در سال 2017، گوچي با Dapper Dan همكاري كرد، كه منجر به
 تجديد حيات براي هر دو ليبل شد. الساندرو ميكله، طراح گوچي، ژاكت‌هايي 
را خلق كرد كه شبيه لباس‌هاي علامت تجاري Dapper Dan بود و اعتبارات اين 
طراح همنام را به اشتراك گذاشت.
 
گوچي با موفقيت گروه جديدي از پيروان جوان و شهري را پيدا كرد كه زيبايي
 شناسي بلند آن را پذيرفتند. منتقدان مد، احياي مجدد گوچي را يكي از بزرگ‌ترين 
بازگشت‌ها در تاريخ مد مي‌دانند. امروزه اين برند در همه جا وجود دارد. به لطف
 ظهور وبلاگ نويسان سبك عصر جديد و تأثيرگذاران رسانه هاي اجتماعي، اين 
نام تجاري پيرواني را ايجاد كرده است.
 
برخي از سلبريتي‌هاي برجسته كه اغلب گوچي را روي فرش قرمز و ساير رويدادها به 
نمايش مي‌گذارند عبارتند از: داكوتا جانسون، جرد لتو، فلورانس ولش و سلما هايك. 
هايك اغلب قطعات انحصاري گوچي را مي پوشد - همسرش فرانسوا هانري پينو 
مدير عامل كرينگ است، گروه لوكسي كه گوچي زيرمجموعه آن است.
 
نتيجه
در عصري كه اكثر خانه هاي طراحي قديمي در تلاش براي حفظ ارتباط با جوانان
 هستند، گوچي به نظر يك استثنا است.
 
لوگوي اصلي گوچي امروزه مانند هميشه قابل تشخيص است.
 
لوگوي گوچي نمونه كاملي از يك لوگوي مدرن جاودانه است. اين به تاريخ برند اشاره
 مي كند - اما طراحي منظم آن تضمين مي كند كه مي تواند در سال هاي آينده
 بدون تغيير ادامه يابد. اين دليلي است كه اين برند به سمت تغيير نام تجاري برند نرفته است.
 
همچنين يك نمونه عالي از ايجاد لوگويي است كه بتواند از رقباي خود جدا باشد. 
گوچي با وجود نزديك بودن به لوگوي شانل روي كاغذ، همچنان متمايز است. اين
 نشان مي دهد كه جزئيات كوچك مي تواند به منحصر به فرد بودن لوگوي شما 
كمك كند و به شما كمك كند در بازار برجسته شويد.
اگر طراح هستيد يا به دنبال الهام بخشي از لوگو براي برند خود هستيد، لوگوي
 گوچي مي تواند نقطه شروع خوبي باشد. سادگي ظاهري آن را بسيار خاطره
 انگيز مي كند و نحوه استفاده از عناصر طراحي بصري آن بسيار جالب است.
 
اگر مي‌خواهيد درباره لوگوها و عناصر برندسازي بيشتر بدانيد، داستان‌ها و 
تحليل‌هاي هيجان‌انگيزتري را براي شما ارائه خواهيم كرد. آيا برندي در ذهن 
داريد كه داستان آن شما را مجذوب خود كند؟ در نظرات به ما اطلاع دهيد.
 
سوالات متداول
چرا لوگوي گوچي دو G دارد؟
دو Gs لوگوي Gucci مخفف Guccio Gucci - بنيانگذار خانه مد است. اين لوگو
 يك مونوگرام از نام او است كه دو حرف به طور مشخص در هم آميخته شده اند.
 
لوگوي گوچي به چه معناست؟
همانطور كه قبلاً گفتيم، لوگوي Gucci به طور هوشمندانه دو G را به هم متصل 
مي كند تا اداي احترام به Guccio Gucci - مردي كه برچسب لوكس را تأسيس
 كرد. دو G در هم قفل شده نيز مانند پيوندهاي يك دستبند به نظر مي رسند 
- زينتي كه نشانه نهايي سبك در نظر گرفته مي شود. بنابراين، لوگو نشان
 دهنده نام صاحب آن است، اما همچنين نشان مي دهد كه اين برندي است كه
 از ثروت و تجمل صحبت مي كند. سبك جاودانه و منظم حروف نيز نشان مي دهد
 كه اين برند هميشه شكوفا خواهد شد و هرگز قديمي نخواهد شد.
 
آيا گوچي لوگوي جديدي دارد؟
گوچي لوگوي جديدي را براي مجموعه لباس هاي مردانه پاييز و زمستان 2020 
خود معرفي كرد. لوگوي جديد همچنين در دسته هاي رسانه هاي اجتماعي اين 
برند به روز شد. نام "گوچي" را در خطي كودكانه نشان مي دهد. سبك
 دست‌نويس و بدون استخوان لوگو نتوانسته است خود را نشان دهد و حتي 
امروزه، مردم وقتي در مورد گوچي صحبت مي‌كنند به لوگوي اصلي فكر مي‌كنند.
 
چرا گوچي لوگوي خود را تغيير داد؟
هيچ بيانيه رسمي مبني بر اينكه چرا لوگوي گوچي به روز شده است وجود
 ندارد. شايعات حاكي از آن است كه الساندرو ميكله مي خواست لوگوي كلاسيك
 گوچي را دوباره اختراع كند و از اين رو آن را تغيير داد.
 
با اين حال، لوگوي جديد با واكنش‌هاي متفاوتي روبرو شده است و بسياري
 احساس مي‌كنند كه اين تغيير غيرضروري است. اينكه چگونه يك خراش ساده و
 كودكانه مي تواند نشان دهنده اين برند گيك شيك باشد كه به خاطر سبك امضاي
 بلندش معروف است نيز مشخص نيست.
 
حالا برند گوچي متعلق به كيست؟
در حالي كه خانواده گوچي صاحبان اصلي اين برند بودند - دشمني‌ها و
 رسوايي‌هاي داخلي آنها منجر به فروخته شدن اين برند به Investcorp در
 سال 1988 شد. در اوايل دهه 2000، غول لوكس لويي ويتون شروع به خريد 
مخفيانه سهام گوچي كرد و در نهايت 34 درصد از سهام گوچي را به دام انداخت.
 سهام آن تام فورد، مدير خلاقيت، به گروه لوكس فرانسوي Pinault
 Printemps Redoute (اكنون Kering) نزديك شد و گروه دوم بلافاصله بعد از آن 
با موفقيت اين تجارت را به دست گرفت.
گوچي اكنون يك زيرمجموعه كاملاً تحت مالكيت كرينگ، گروه لوكس فرانسوي 
است كه همچنين مالك Balenciaga، Alexander McQueen، Bottega Veneta
 و Yves Saint Laurent است. فرانسوا هانري پينو رئيس و مديرعامل اين شركت است.

منبع: https://www.brandloom.com/gucci-logo-gucci-symbol-explained

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۵۴:۰۹ توسط:آرمين موضوع:

تاريخچه لوگو اينستاگرام

اين نگاهي به لوگو اينستاگرام و تاريخچه پشت اين شركت است.

در 12 سال، لوگوي اينستاگرام به نزديك به 500 ميليون كاربر فعال روزانه خدمات رساني مي كند - اين محبوبيت باورنكردني است. اين كاربران وفادار براي سال‌هاي آينده به ارتباط با برند اينستاگرام ادامه خواهند داد. همچنين، شركت مادر - فيس بوك، و رهبر نمادين آن - مارك زاكربرگ، هرگز دست از تبليغات رايگان رسانه‌هاي محلي و بين‌المللي كه براي تغذيه مخاطبان خود به محتواي بحث برانگيز نياز دارند، برنمي‌دارند.

 

يك تصوير ارزش هزار كلمه را دارد – اين ضرب المثل مي تواند دليلي باشد كه شركت ها مبالغ هنگفتي را صرف درست كردن استراتژي هاي لوگو و برند خود مي كنند. قبل از سال 2010، هيچ كس تصور نمي كرد كه يك اپليكيشن اشتراك گذاري عكس ميلياردها دلار ارزش داشته باشد در حالي كه منبع درآمد بسياري از برندهاي ديگر را تشكيل مي دهد. لوگوي اينستاگرام تقريباً به هر كجا كه نگاه كنيد برجسته است، روي تلفن‌ها، ويترين فروشگاه‌ها، بيلبوردها و بسياري مكان‌هاي ديگر.

 

اينستاگرام يكي ديگر از استارت آپ هاي موفق سيليكون ولي، مركز فناوري جهان است. اينستاگرام پورتي براي «آني» و «تلگرام» است. امروز، چيزي كه در سال 2010 به عنوان يك برنامه چك كردن موبايل شروع به كار كرد، به بزرگترين پلتفرم اشتراك‌گذاري عكس و ويديو و يكي از شناخته‌شده‌ترين برندها در جهان تبديل شده است.

براي طراحي لوگو حرفه اي آژانس هويت برند آرمكده به شما پيشنهاد مي شود.

اينستاگرام، تا ژوئن 2020، يك ميليارد كاربر فعال در سراسر جهان دارد كه 52٪ زن و 48٪ مرد هستند. اينستاگرام موفقيت و محبوبيت خود را به رابط سازگار با موبايل، ادغام داستان بهتر و رابط تجارت الكترونيكي دوستانه خود مي داند. همچنين كشف محتواي آسان آن نيز عامل ديگري است. لوگوي رنگارنگ اينستاگرام نقش اصلي را در اين محبوبيت بازي كرده است. اين برنامه را به عظمت خود نشان داده است.

 

بياييد لوگوي اينستاگرام و برخي از تاريخچه پشت برنامه و مدل كسب و كار را بررسي كنيم. لوگوي نمادين اينستاگرام به آن كمك كرده تا به يكي از شناخته شده ترين برندهاي جهان تبديل شود.

 

تاريخچه لوگوي اينستاگرام

كارآفرينان باهوش از قدرت پشت طراحي لوگو و تاثيري كه مي توانند بر مردم و برند 
تجاري كلي آنها بگذارند، مي دانند. بنابراين، آنها سخت تلاش مي كنند تا لوگوي 
خود را به روز نگه دارند تا مرتبط با تغييرات در صنايع خود باقي بماند. لوگوي اينستاگرام،
 مانند بسياري از موارد قبلي، در ده سال گذشته تكامل يافته است. طراحي لوگوي
 اينستاگرام سه تغيير باورنكردني داشته است.
 
كوين سيستروم، يكي از بنيانگذاران، لوگوي اصلي را در سال 2010 طراحي كرد. براي
 نشان دادن آنچه اينستاگرام در آن زمان به اشتراك گذاري عكس بود، يك دوربين
 پولارويد با نوار رنگين كمان را انتخاب كرد.
 
اما در اواخر همان سال، كوين و تيمش موافقت كردند كه خدمات كول رايز، عكاس
 و طراح حرفه اي را برون سپاري كنند. كوين عاشق لوگوي جديد بود كه از دوربين
 بل و هاول دهه 1950 الهام گرفته بود. طراحي لوگوي Cole Rise فوراً به شهرت
 رسيد و اين شركت تا سال 2016 از آن استفاده كرد.
 
هنگامي كه اينستاگرام سومين طراحي لوگوي خود را ارائه كرد، اينترنت با نظرات 
منفي پر شد. طراحي لوگوي 2016، اگرچه كاملاً متفاوت به نظر مي رسد، يك 
تصوير كلي از تصوير منحصر به فرد دوربين پولارويد است. نوارهاي رنگين كماني
 كه در لوگوي قبلي برجسته بودند حذف شدند. با وجود واكنش شديد، طراحي
 لوگوي مينيماليستي جديد بدون تغيير باقي مانده است. رابرت پادبري طراح اين اثر جديد بود.
 
عناصر طراحي لوگو اينستاگرام
امروزه اينستاگرام چيزي فراتر از يك اپليكيشن اشتراك گذاري عكس است. 
ادغام اشتراك گذاري ويديو، شبكه هاي رسانه هاي اجتماعي و تبليغات، آن 
را به يكي از اعتيادآورترين اپليكيشن ها در جهان تبديل كرده است. به قدري سودمند
 شده است كه افراد مشهور و تبليغ‌كنندگان نمي‌توانند از آن به اندازه كافي استفاده كنند.
 
لوگوي اينستاگرام، از همه نشانه ها، عنصر طراحي خود را از دست نداده است. 
مربع و دايره اريب كنوني همچنان نمايانگر دوربين قديمي پولارويد است. اين 
عنصر از لوگوي اينستاگرام نشان دهنده تمركز، نوستالژي، جواني و خاطرات
 است. به اشتراك گذاري لحظات رنگارنگ با دوستان و عزيزان از همان ابتدا 
مورد توجه برنامه بوده است.
 
لوگوي IG همه چيز در مورد رنگ ها است. صاحبان برنامه هرگز اين را از جهان
 پنهان نكرده اند. عكس‌ها و فيلم‌ها منابع اصلي رنگ‌ها هستند زيرا محتواي
 خود را از طبيعت مي‌گيرند. بيشتر رنگ هاي روي لوگوي اينستاگرام رنگ هاي
 گرم هستند كه نشان دهنده اشتياق و انرژي هستند.
 
خوب، بياييد از يان اسپالتر، رئيس طراحي اينستاگرام بشنويم: «رنگ هميشه
 بخش بزرگي از اينستاگرام بوده است - شما آن را در نماد برنامه كلاسيك،
 فيلترها و عكس‌ها و ويديوهاي انجمن مي‌بينيد. وقتي شروع به تجسم مجدد
 رنگين كمان كرديم، گزينه هاي حداقلي بيشتري را بررسي كرديم، اما در نهايت 
براي تكميل گليف به گرما و انرژي بيشتري نياز داشتيم. در حالي كه لوگو
 دريچه اي رنگارنگ براي ورود به برنامه اينستاگرام است، پس از ورود به برنامه، 
ما معتقديم كه رنگ بايد مستقيماً از عكس ها و ويديوهاي جامعه باشد.
 
تاريخچه اينستاگرام
 
اينستاگرام زاييده افكار كوين سيستروم و مايك كريگر است. آنها اين برنامه را 
در سال 2010 ايجاد كردند و نام آن را Burbn گذاشتند، يك برنامه چك كردن
 تلفن همراه شبيه به چهار ضلعي. از آنجايي كه Burbn شبيه چهار مربع و با 
چند برش به نظر مي رسيد، بنيانگذاران تمركز برنامه را به اشتراك گذاري عكس
 تغيير دادند.
 
در 5 مارس 2010، دو سرمايه گذار خطرپذير از Baseline Ventures و
 Andreessen Horowitz سرمايه اوليه 500000 دلاري را در اختيار كوين قرار
 دادند تا اشتياق كارآفريني خود را دنبال كند. با اين بودجه، اينستاگرام برخي از مغزها
 را به شركت جذب كرد - جاش ريدل به عنوان مدير جامعه (در اكتبر 2010)، شاين
 سويني به عنوان مهندس (در نوامبر 2010)، و جسيكا زولمن به عنوان يك مبشر 
(در آگوست 2011).
اينستاگرام براي كمك به يافتن آسان عكس‌ها و يكديگر، قابليتي به نام هشتگ
 را در ژانويه 2011 راه‌اندازي كرد. براي جلوگيري از برچسب‌گذاري عمومي، 
كاربران را تشويق مي‌كند از هشتگ‌هاي خاص و مرتبط استفاده كنند. بنچمارك
 كپيتال، سرمايه گذار، در فوريه 2011، اينستاگرام را حدود 25 ميليون دلار ارزش 
گذاري كرد. با اين ارزيابي، افرادي مانند جك دورسي، كريس ساكا و آدام دي 
آنجلو در مجموع 7 ميليون دلار سرمايه گذاري كردند.
 
در فوريه 2012، اينستاگرام "Lux Filler" را معرفي كرد - قابليتي كه سايه ها 
را روشن مي كند، هايلايت ها را تيره مي كند و كنتراست را افزايش مي دهد.
 
جمع‌آوري سرمايه سريال «B» در آوريل 2012 انجام شد. در اين زمان، ارزش
 اينستاگرام به حدود 500 ميليون دلار افزايش يافته است. اين ارزش تخميني
 سرمايه‌گذاران خطرپذير بيشتري از جمله جاشوا كوشنر، مالك Thrive Capital 
را جذب كرد. اينستاگرام 50 ميليون دلار جمع آوري كرد و كوشنر دومين سرمايه
 گذار بزرگ شد.
اينستاگرام «Explore» را راه‌اندازي كرد، يكي ديگر از ويژگي‌هاي قدرتمند در
 ژوئن 2012. ويژگي «كاوش» عكس‌هاي محبوب، برچسب‌هاي پرطرفدار، 
محتواي انتخاب‌شده را نمايش مي‌دهد و مي‌تواند مكان‌ها را جستجو كند. 
در نوامبر 2012، اينستاگرام "نمايه وب سايت" را معرفي كرد - ويژگي كه به 
مردم اجازه مي دهد فيدهاي كاربران را از يك مرورگر وب ببينند.
 
كاربران تلفن اندرويدي در 3 آوريل 2012 احساس و سليقه خود را نسبت به
 اين برنامه احساس كردند. در كمتر از 24 ساعت، كاربران بالقوه بيش از يك
 ميليون بار برنامه را دانلود كردند - لحظه اي بي سابقه براي سازندگان برنامه.
 شش روز پس از انتشار اين اپليكيشن در گوشي هاي اندرويدي، مارك زاكربرگ
 و امپراتوري فيس بوك او اينستاگرام را به مبلغ يك ميليارد دلار نقد و سهام خريدند.
 
همچنين فيسبوك، شركت مادر، يك اقتصاد مجازي عظيم در جهان با جمعيتي 
در حدود 2.6 ميليارد نفر و يكي از محبوب ترين و تاثيرگذارترين برندها در جهان 
است. از اين رو، هر چيزي كه خود را با فيس بوك مرتبط مي كند، فوراً محبوب 
مي شود. فيسبوك زماني كه اينستاگرام را به قيمت 1 ميليارد دلار خريد، اين
 هاله نفوذ را در اينستاگرام گسترش داد. نام تجاري فيس بوك و مبلغي كه براي
 خريد در نظر گرفته شده، كافي است تا رسانه ها و مردم صحبت كنند.
در سپتامبر 2018، اعلاميه بنيانگذاران، كريگر و سيستروم، مبني بر كناره‌گيري
 از محصولي كه ايجاد كرده‌اند، جهان را شوكه كرد. اين يك لحظه احساسي 
بود، اما تبليغات گسترده اي براي برنامه و لوگوي آن بود. چرا؟ چرا كه رسانه ها 
نمي توانستند در مورد آن صحبت نكنند.
 
 
اين معامله با چند مشكل مواجه شد كه به طور رسمي در 6 سپتامبر 2012 
حل شد و به فيس بوك اجازه داد تا قيمت خريد 300 ميليون دلاري نقدي و 
23 ميليون دلاري را در سهام ارائه دهد. مجله آمريكايي وايرد گزارش داد كه 
كوين سيستروم از فروش اينستاگرام 400 ميليون دلار به دست آورده است 
- فداكاري كه به خوبي جبران شده است.
 
 
 
در ژوئن 2013، اينستاگرام قابليتي را اضافه كرد كه به كاربران خود اجازه مي‌دهد
 يك ويديوي 15 ثانيه‌اي را با دوستان و عزيزان خود به اشتراك بگذارند.
 اينستاگرام «Instagram Direct» را در دسامبر 2013 راه‌اندازي كرد،
 قابليتي كه به كاربراني كه يكديگر را دنبال مي‌كنند اجازه مي‌دهد
 پيام‌هاي خصوصي همراه با عكس و ويديو ارسال كنند.
 
در ژوئن 2015، اينستاگرام پروفايل هاي تصوير زاويه دار را با پروفايل هاي 
دايره اي جايگزين كرد. همچنين رابط دسكتاپ اينستاگرام را مينيمال و 
مسطح كرد تا شبيه يك وب سايت تلفن همراه باشد. با اين حال، اين
 تغيير فضاي كافي براي اشتراك گذاري عكس ها را در صفحه نمايش فراهم كرد.
 
مايكروسافت از سال 2013 نسخه بتاي اينستاگرام را داشت. بنابراين،
 براي مايكروسافت رويايي بود كه اينستاگرام "برنامه موبايل ويندوز 10" 
را در آوريل 2016 راه اندازي كرد. اين برنامه جديد از مشاهده ويديو، پس 
از ايجاد، پخش جرياني زنده، و البوم عكس.
 
در آگوست 2016، اينستاگرام «استوري‌هاي اينستاگرام» را راه‌اندازي كرد
 – قابليتي كه به كاربرانش اجازه مي‌دهد عكس بگيرند، آنها را با افكت‌ها
 و لايه‌ها تقويت كنند و در نهايت آن‌ها را به استوري اينستاگرام خود اضافه
 كنند. به همين ترتيب، اينستاگرام «لايك كامنت» را در دسامبر همان سال معرفي كرد.
 
كريگر و سيستروم، بنيانگذاران اينستاگرام، در سپتامبر 2018 تصميم خود
 را مبني بر كناره گيري از اينستاگرام اعلام كردند، در همان سال و دقيقاً 
در ماه اكتبر، اينستاگرام آدامز موسري را به عنوان رئيس جديد اينستاگرام منصوب كرد.
 
در مارس 2020، تأثيرات COVID-19 باعث شد تا اينستاگرام «Co-Watching» 
را منتشر كند - قابليتي كه به كاربران امكان مي دهد پست ها را از طريق
 تماس هاي ويديويي به اشتراك بگذارند. اين ويژگي پاسخي به موقع براي
 برقراري ارتباط مجازي با دوستان و عزيزان بود، زيرا دولت ها به شهروندان 
مي گفتند كه فاصله اجتماعي را رعايت كنند. در آگوست 2020، اينستاگرام
 "قرارهاي اينستاگرام" را منتشر كرد - يك ويژگي اضافي كه عملكردهاي
 TikTok را تقليد مي كند. به طور مشابه، فيس بوك در همان ماه شروع 
به ادغام اينستاگرام دايركت در فيس بوك مسنجر كرد.
اپليكيشن اينستاگرام پس از تصاحب فيس بوك، نوآوري هاي زيادي را به 
خود ديده است. برخي از ويژگي ها عبارتند از تبليغات IGTV، فروشگاه 
فيس بوك، فروشگاه اينستاگرام، خريد زنده و اتاق هاي مسنجر.

 

منبع: https://blog.logomyway.com/instagram-logo/#:~:text=Kevin%20Systrom%2C%20the%20co%2Dfounder,a%20professional%20photographer%2C%20and%20designer.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۴۵:۵۹ توسط:آرمين موضوع: