طراحي لوگو طراحي لوگو .

طراحي لوگو

تاريخچه لوگو گوچي (قسمت دوم)

در قسمت قبل درباره تاريخچه لوگو گوچي صحبت كرديم. امروز در ادامه بحث به

بررسي لوگو گوچي مي پردازيم.

 
گوچي چگونه به نظر مي رسد - زيبايي شناسي گوچي
زيبايي شناسي گوچي را مي توان به عنوان «شيك گيك» تعريف كرد. چيزهاي 
گوچي به طور مشخصي بلند به نظر مي رسند و اغلب داراي عناصر زيادي هستند.
 فوراً قابل تشخيص است و در طول اعصار، گوچي سبك "اضافي" را حفظ كرده است.
 
لوگوي گوچي بي انتها است. تميز است و فونت آن مدرن است. در حالي كه Gs هاي 
دوتايي گوچي بدون سري هستند، لوگوتايپ يك قلم سريف صاف است. ظاهر كلي
 لوگو حس اعتماد به نفس مي دهد.
 
رنگ هاي گوچي چيست؟
رنگ لوگوي گوچي سياه و سفيد است. لوگو در اين دو رنگ متضاد و كلاسيك ارائه
 شده است. اين امر باعث مي‌شود در مقابل پرينت‌ها و نقوش شلوغي كه طرح‌ها 
به نمايش مي‌گذارند متمايز شويد.
 
بسياري از عناصر برجسته ديگر برندسازي در طول اعصار با نام گوچي مرتبط بوده اند. 
پالت برند گسترده آن همچنين داراي نوارهاي نمادين قرمز، سفيد و سبز است كه 
رنگ هاي پرچم ايتاليا را نشان مي دهد.
 
يكي ديگر از نمادهاي معروف مرتبط با گوچي، مار مرجاني است. در سگك ها،
 بست ها و طرح هاي كفش، مار گوچي يكي از G ها را تشكيل مي دهد.
 
 
استفاده از لوگوي Gucci Bee در كمربند و لوگو Gucci Snake در كفش ورزشي
مار گوچي در كفش‌هاي كتاني، كوله‌پشتي، لباس‌ها و سويشرت‌هايش به‌طور 
برجسته‌اي ظاهر مي‌شود. به رنگ هاي قرمز، سياه و سفيد ارائه شده است و 
اغلب در كنار راه راه هاي برجسته ظاهر مي شود.
 
نقوش ديگري كه اكنون به شدت به چشم مي خورد زنبور گوچي است. زنبور عسل
 روي كفش‌هاي كتاني، كيف پول، كيف پول، ساعت، كمربند و بالش‌هاي تزئيني 
خانه خود به‌خوبي ظاهر مي‌شود. در كيف پول، كفش هاي كتاني و كمربند - اغلب
 با راه راه گوچي همراه است. زنبور گوچي نيز به اندازه لوگوي G دوگانه آن متمايز 
است. اغلب به تنهايي و بدون آرم رسمي نشان داده مي شود.
 
با اين حال، لباس‌ها و طرح‌هاي گوچي به هيچ پالت رنگ خاصي نمي‌چسبند. 
اين برند با استفاده از رنگ‌ها و نقوش بيش از حد شناخته مي‌شود- و طبيعت 
بسيار آشفته زيبايي‌شناختي آن تضمين مي‌كند كه مجموعه‌هايش داراي شورش رنگ‌ها هستند.
 
عصر جديد گوچي- چرا گوچي امروزه اينقدر محبوب است؟ 
داپر دن - طراح معروف ساكن هارلم، خطوط راه راه الهام گرفته از گوچي را در 
بسياري از طرح هاي لباس خياباني خود به نمايش مي گذارد. از اواخر دهه 1980
، لباس هاي او مورد توجه بسياري از رپرها قرار گرفت. در نتيجه استفاده از لوگوي
 چندين خانه مد بر روي لباس هايش، كسب و كارش با جنجال هايي روبرو شد.
 
با اين حال، در سال 2017، گوچي با Dapper Dan همكاري كرد، كه منجر به
 تجديد حيات براي هر دو ليبل شد. الساندرو ميكله، طراح گوچي، ژاكت‌هايي 
را خلق كرد كه شبيه لباس‌هاي علامت تجاري Dapper Dan بود و اعتبارات اين 
طراح همنام را به اشتراك گذاشت.
 
گوچي با موفقيت گروه جديدي از پيروان جوان و شهري را پيدا كرد كه زيبايي
 شناسي بلند آن را پذيرفتند. منتقدان مد، احياي مجدد گوچي را يكي از بزرگ‌ترين 
بازگشت‌ها در تاريخ مد مي‌دانند. امروزه اين برند در همه جا وجود دارد. به لطف
 ظهور وبلاگ نويسان سبك عصر جديد و تأثيرگذاران رسانه هاي اجتماعي، اين 
نام تجاري پيرواني را ايجاد كرده است.
 
برخي از سلبريتي‌هاي برجسته كه اغلب گوچي را روي فرش قرمز و ساير رويدادها به 
نمايش مي‌گذارند عبارتند از: داكوتا جانسون، جرد لتو، فلورانس ولش و سلما هايك. 
هايك اغلب قطعات انحصاري گوچي را مي پوشد - همسرش فرانسوا هانري پينو 
مدير عامل كرينگ است، گروه لوكسي كه گوچي زيرمجموعه آن است.
 
نتيجه
در عصري كه اكثر خانه هاي طراحي قديمي در تلاش براي حفظ ارتباط با جوانان
 هستند، گوچي به نظر يك استثنا است.
 
لوگوي اصلي گوچي امروزه مانند هميشه قابل تشخيص است.
 
لوگوي گوچي نمونه كاملي از يك لوگوي مدرن جاودانه است. اين به تاريخ برند اشاره
 مي كند - اما طراحي منظم آن تضمين مي كند كه مي تواند در سال هاي آينده
 بدون تغيير ادامه يابد. اين دليلي است كه اين برند به سمت تغيير نام تجاري برند نرفته است.
 
همچنين يك نمونه عالي از ايجاد لوگويي است كه بتواند از رقباي خود جدا باشد. 
گوچي با وجود نزديك بودن به لوگوي شانل روي كاغذ، همچنان متمايز است. اين
 نشان مي دهد كه جزئيات كوچك مي تواند به منحصر به فرد بودن لوگوي شما 
كمك كند و به شما كمك كند در بازار برجسته شويد.
اگر طراح هستيد يا به دنبال الهام بخشي از لوگو براي برند خود هستيد، لوگوي
 گوچي مي تواند نقطه شروع خوبي باشد. سادگي ظاهري آن را بسيار خاطره
 انگيز مي كند و نحوه استفاده از عناصر طراحي بصري آن بسيار جالب است.
 
اگر مي‌خواهيد درباره لوگوها و عناصر برندسازي بيشتر بدانيد، داستان‌ها و 
تحليل‌هاي هيجان‌انگيزتري را براي شما ارائه خواهيم كرد. آيا برندي در ذهن 
داريد كه داستان آن شما را مجذوب خود كند؟ در نظرات به ما اطلاع دهيد.
 
سوالات متداول
چرا لوگوي گوچي دو G دارد؟
دو Gs لوگوي Gucci مخفف Guccio Gucci - بنيانگذار خانه مد است. اين لوگو
 يك مونوگرام از نام او است كه دو حرف به طور مشخص در هم آميخته شده اند.
 
لوگوي گوچي به چه معناست؟
همانطور كه قبلاً گفتيم، لوگوي Gucci به طور هوشمندانه دو G را به هم متصل 
مي كند تا اداي احترام به Guccio Gucci - مردي كه برچسب لوكس را تأسيس
 كرد. دو G در هم قفل شده نيز مانند پيوندهاي يك دستبند به نظر مي رسند 
- زينتي كه نشانه نهايي سبك در نظر گرفته مي شود. بنابراين، لوگو نشان
 دهنده نام صاحب آن است، اما همچنين نشان مي دهد كه اين برندي است كه
 از ثروت و تجمل صحبت مي كند. سبك جاودانه و منظم حروف نيز نشان مي دهد
 كه اين برند هميشه شكوفا خواهد شد و هرگز قديمي نخواهد شد.
 
آيا گوچي لوگوي جديدي دارد؟
گوچي لوگوي جديدي را براي مجموعه لباس هاي مردانه پاييز و زمستان 2020 
خود معرفي كرد. لوگوي جديد همچنين در دسته هاي رسانه هاي اجتماعي اين 
برند به روز شد. نام "گوچي" را در خطي كودكانه نشان مي دهد. سبك
 دست‌نويس و بدون استخوان لوگو نتوانسته است خود را نشان دهد و حتي 
امروزه، مردم وقتي در مورد گوچي صحبت مي‌كنند به لوگوي اصلي فكر مي‌كنند.
 
چرا گوچي لوگوي خود را تغيير داد؟
هيچ بيانيه رسمي مبني بر اينكه چرا لوگوي گوچي به روز شده است وجود
 ندارد. شايعات حاكي از آن است كه الساندرو ميكله مي خواست لوگوي كلاسيك
 گوچي را دوباره اختراع كند و از اين رو آن را تغيير داد.
 
با اين حال، لوگوي جديد با واكنش‌هاي متفاوتي روبرو شده است و بسياري
 احساس مي‌كنند كه اين تغيير غيرضروري است. اينكه چگونه يك خراش ساده و
 كودكانه مي تواند نشان دهنده اين برند گيك شيك باشد كه به خاطر سبك امضاي
 بلندش معروف است نيز مشخص نيست.
 
حالا برند گوچي متعلق به كيست؟
در حالي كه خانواده گوچي صاحبان اصلي اين برند بودند - دشمني‌ها و
 رسوايي‌هاي داخلي آنها منجر به فروخته شدن اين برند به Investcorp در
 سال 1988 شد. در اوايل دهه 2000، غول لوكس لويي ويتون شروع به خريد 
مخفيانه سهام گوچي كرد و در نهايت 34 درصد از سهام گوچي را به دام انداخت.
 سهام آن تام فورد، مدير خلاقيت، به گروه لوكس فرانسوي Pinault
 Printemps Redoute (اكنون Kering) نزديك شد و گروه دوم بلافاصله بعد از آن 
با موفقيت اين تجارت را به دست گرفت.
گوچي اكنون يك زيرمجموعه كاملاً تحت مالكيت كرينگ، گروه لوكس فرانسوي 
است كه همچنين مالك Balenciaga، Alexander McQueen، Bottega Veneta
 و Yves Saint Laurent است. فرانسوا هانري پينو رئيس و مديرعامل اين شركت است.

منبع: https://www.brandloom.com/gucci-logo-gucci-symbol-explained

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۵۴:۰۹ توسط:آرمين موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :