وكتور چيست؟
شما سخت تلاش كرده ايد تا الهامات و مواد ديگر را براي پروژه طراحي بعدي خود جمع آوري كنيد، بنابراين اجازه ندهيد اشتباهي مانند انتخاب فرمت يا ابزار اشتباه فايل شما را قبل از شروع كار متوقف كند. وقتي صحبت از طراحي به ميان ميآيد، انواع فايلها مهم هستند و لوگوي مناسب ميتواند به معناي تفاوت بين لوگويي باشد كه عالي به نظر ميرسد بدون هيچ گونه مصنوع در هر اندازه - مناسب براي دستگاههاي مختلف ديجيتال امروزي و نيازهاي چاپي - در مقابل لوگويي كه زماني كه به هم ريختهاي كوچك و پيكسلي است. در هر چيزي غير از ابعاد اصلي آن مشاهده مي شود. در اين مقاله به اين بحث مي پردازيم كه وكتور چيست؟
فايلهاي برداري، برخلاف رسترها، از خطوط و اشكال تشكيل شدهاند، نه پيكسلهاي مجزا، بنابراين ميتوانيد بدون كاهش كيفيت يا وفاداري در فايل منبع، آنها را به دلخواه خود كشيده و اندازه آنها را تغيير دهيد. از سوي ديگر، رسترها در يك اندازه خاص يا كوچكتر به بهترين شكل به نظر مي رسند، زيرا از صدها يا هزاران نقطه ريز تشكيل شده اند كه با رنگ هاي خاص و محل قرارگيري آنها در داخل مطابقت دارند. از آنجايي كه رسترها معمولاً از يك فايل منبع خام در قالبي با اتلاف فشرده مي شوند، احتمالاً مصنوعات و ساير مشكلات بصري حتي در وضوح اصلي خود خواهند داشت - و با تغيير اندازه، برش و تغيير رنگ ها براي استفاده هاي مختلف بدتر مي شوند. زمان.
قبل از شروع به فكر كردن در مورد چگونگي ساخت يك تصوير برداري، مهم است كه اصول اوليه زمان و مكان استفاده از وكتورها در مقابل تصاوير شطرنجي را بدانيد.
چرا تصاوير برداري؟
اگر تا به حال سعي كرده ايد اندازه يك تصوير معمولي را كه در اينترنت پيدا مي كنيد
افزايش دهيد، احتمالاً با مورد استفاده شماره يك براي بردارها مواجه شده ايد.
وكتورها نمايش كاملي از قالب اصلي هستند - بدون توجه به اندازه - و بدون مشكل
بزرگ يا كوچك مي شوند. اين در تضاد كامل با تصاوير شطرنجي يا پيكسلي است
كه به بهترين وجه با وضوح اصلي يا كوچكتر ديده مي شوند و نمي توان بدون از
دست دادن كيفيت و وفاداري در فرآيند دستكاري كرد.
راز اين است كه وكتورها از خطوط و اشكال مقياسپذير ساخته شدهاند كه با رنگهاي
واقعي جاسازي شدهاند، نه ماتريس مبهم و رنگ در پيكسل كه با تصاوير شطرنجي
ميبينيد. با اين حال، به اندازه كافي خنده دار است، بيشتر تصاويري كه به صورت
آنلاين با آنها روبرو مي شويد، عمدتاً به دلايل پهناي باند - و براي برنامه هاي خاص
مانند يك صفحه وب خاص با اندازه خاص، نمايش هاي غير وفاداري از منابع خود
هستند. در واقع، اندازه فايل يك تصوير شطرنجيشده ميتواند كسري از اندازه
كامل و غيرفشرده آن باشد. آن را در ده ها يا صدها تصوير موجود در يك صفحه وب
معمولي ضرب كنيد و اين مي تواند به معناي تفاوت بين صفحه اي باشد كه در يك
يا دو ثانيه بارگيري مي شود و چيزي كه قبل از اينكه بازديدكننده آن را بالا بكشد و
خارج شود، به مدت 10 يا 20 ثانيه در طول آن مي خزد.
با اين حال، متأسفانه، ساخت وكتورها كمي پيچيده تر از تصوير شطرنجي متوسط
شما هستند، كه معمولاً استفاده از آنها را محدود به لوگوها و طرح هايي مي كند
كه اندازه آنها اغلب تغيير مي كند - حتي اگر تصاوير شطرنجي فرمت هاي محبوبي
براي نسخه هاي صادراتي تصاوير برداري هستند. اما صرف نظر از نيازهاي
پهناي باند يا نوع فايل صادرات نهايي تصويرتان، كار با وكتور بيشترين انعطافپذيري
و مانور را در زمان ايجاد آن صفحه وب، خبرنامه يا برنامه به شما ميدهد، زيرا
ميتوانيد به راحتي يك وكتور را قبل از صادرات شطرنجي - فقط مطمئن شويد
كه بردار منبع اصلي را در دسترس داشته باشيد.
بنابراين، بدون بحث بيشتر، در اينجا نحوه ساخت يك لوگوي برداري آورده شده است.
مرحله 1: ابزار خود را انتخاب كنيد
از آنجايي كه ابزارهاي بسيار زيادي براي ايجاد تصوير وجود دارد - از ابزارهاي آنلاين سريع
گرفته تا برنامههاي دسكتاپ با امكانات كامل كه سالها يا دههها طول ميكشد تا
تسلط پيدا كنند - دانستن اينكه از كجا بايد با وكتور شروع كرد، دشوار است.
يكي از محبوبترين ابزارها Adobe Illustrator است كه يك نرمافزار گرافيكي استاندارد
صنعتي براي Mac، PC و ساير پلتفرمها است.
راهحلهاي ديگر، مانند ابزار آنلاين رايگان سازنده لوگو، با ارائه طرحهاي قالببنديشده
و راهنماييهاي گام به گام كه ميتواند به تازهكارها كمك كند تا با كمترين سر و صدا،
آرمهاي مبتني بر برداري را ايجاد كنند، حدس و گمانهاي زيادي را براي ايجاد يك لوگوي
برداري انجام ميدهند. زمان.
به طور كلي، اگر با وكتورها تازه كار هستيد، احتمالاً بهتر است از يك ابزار آنلاين
استفاده كنيد كه شما را در فرآيند ايجاد يك لوگوي برداري به سرعت و به راحتي
راهنمايي مي كند. Illustrator و ساير ابزارهاي دسكتاپ با امكانات كامل براي طراحان
با تجربه با منحني هاي يادگيري شيب دار و ساختار قيمت گذاري گران خود بهتر هستند.
مرحله 2: رنگ هاي خود را انتخاب كنيد و در مورد يك مفهوم تصميم بگيريد
چه در حال طراحي يك لوگوي شركتي باشيد يا كمي شكوفا شدن براي نمايه
رسانه هاي اجتماعي يا فقط چيزي ساده براي نمونه كار خود، قبل از اينكه به
قسمت هاي طراحي برسيد بايد تصميماتي بگيريد. براي وكتورها و لوگوها،
كمتر، بيشتر است، بنابراين دو يا سه رنگ را انتخاب كنيد كه به خوبي با هم
كار مي كنند و به جهت كلي كه مي خواهيد با لوگوي برداري خود برويد فكر
كنيد. هنگامي كه رنگ ها و مجموعه مفهومي خود را تهيه كرديد، آماده شروع طراحي هستيد.
مرحله 3: آن را ترسيم كنيد
قبل از اينكه شروع به كليك كردن كنيد، يك كاغذ، مداد رنگي، مداد رنگي،
نشانگر، خودكار - هر آنچه در دسترس داريد - برداريد و تعداد انگشت شماري از
ايده ها را ترسيم كنيد. رنگ ها، سايه ها و لهجه هاي مختلف را امتحان كنيد.
هرچه ايده هاي بيشتري را در اينجا امتحان كنيد، وقتي روي رايانه مي پريد
مجهزتر خواهيد بود. به خصوص اگر در طراحي كامپيوتر به خوبي مسلط نباشيد،
قبل از شروع به گشت و گذار در منوها، فشار دادن كليد و كليك ها، با ابزارهاي
قابل اعتماد در زمان و سردرد خود صرفه جويي خواهيد كرد. حتي يك خودكار و
يك تكه كاغذ خطدار براي يادداشت ايدههاي سريعي كه درك آنها در رايانه زمان
زيادي طول ميكشد عالي است - و به هر حال ممكن است كارايي نداشته باشند.
مرحله 4: شروع به طراحي لوگوي خود كنيد
در Illustrator، يك سند خالي جديد ايجاد كنيد (File > New) و با ابزار shape
شروع كنيد. يكي از رنگ هاي خود را انتخاب كنيد و همزمان با استفاده از طرح
هاي مرجع خود، طراحي و دستكاري اشكال را شروع كنيد، در صورت لزوم لايه
بندي كنيد و همه چيز را در مفهوم و رنگ هايي كه در مرحله قبل انتخاب كرديد
مرتب كنيد. در واقع، شما بايد با مفاهيم و اصول طراحي مختلف آشنا باشيد
(و زمان زيادي داشته باشيد) تا بوم خالي خود را به چيزي شبيه يك لوگوي تكميل
شده تبديل كنيد.
در اينجا يك آغازگر اصلي وجود دارد كه ممكن است به شما در ايجاد يك تصوير اساسي كمك كند.
برچسب: ،