راهنماي انتخاب تگ لاين و اسلوگان (قسمت دوم)
در قسمت اول درباره راهنماي انتخاب تگ لاين و اسلوگان صحبت كرديم. در ادامه
نيز به باقي موارد براي انتخاب يك تگ لاين و اسلوگان موثر خواهيم پرداخت.
احساسات را برانگيزد
يك برند تماماً در مورد احساسات و ادراكي است كه شما عمداً در اطراف كسب
و كار خود ايجاد مي كنيد. يك شعار به مخاطبان هدف شما كمك مي كند تا
با ماهيت برند شما ارتباط برقرار كنند. و وقتي به احساسات مخاطبان خود دست
مي زنيد، جادو اتفاق مي افتد.
براي مشاوره در انتخاب اسم برند و برند ماركتينگ به آرمكده مراجعه كنيد.
"تازه بخور" مترو به طور همزمان توصيفي و احساسي است. نه تنها آنچه را
كه زنجيره ساندويچ ارائه مي دهد توصيف مي كند، بلكه با استناد به غذاي
تازه و زندگي سالم براي مخاطبان خود جذابيت دارد.
ساير شعارها كاملاً احساسي هستند. شعار بانك آمريكا، «زندگي بهتر است
زماني كه ما به هم متصل هستيم»، چندين ويژگي بانك را نشان مي دهد:
اتصال ديجيتال، روابط قوي با مشتري، و احساس اجتماع و با هم بودن. اين
ويژگيها در كنار هم، آنچه را كه ممكن است يك نهاد شركتي دور به نظر برسد،
به يك تجارت دوستانه و در دسترس تبديل ميكند.
لوگوي كلاسيك لورآل پاريس «چون ارزشش را داريد» نيز واكنش احساسي
قدرتمندي را در مخاطبان خود برمي انگيزد. اين پيام نشان ميدهد كه خريد
L’Oréal قدرتبخش است و زنان شايسته اين هستند كه خود را با محصولات
زيبايي رفتار كنند.
آن را تند نگه داريد
بهترين شعارهاي لوگو به راحتي قابل يادآوري هستند. آنها يك حلقه و جريان
خاص دارند و معمولاً بيش از 4 يا 5 كلمه نيستند. شعارهاي كوتاه و شيرين
مانند "تخيل در كار" جنرال الكتريك به ياد ماندني و مختصر هستند.
ساير لوگوها به دليل استفاده از قافيه، تكرار، يا بازي با كلمات، جذاب هستند:
«شايد او با آن به دنيا آمده است. شايد Maybelline باشد» بازي با كلمات
«شايد» و «Maybelline» را براي تأكيد بر نام تجاري شركت برجسته مي كند.
شعار Bounty، "The Quicker Picker Upper" از قافيه و زبان بازي استفاده
مي كند تا برند دستمال كاغذي خود را متمايز كند. Dollar Shave Club
«زمان اصلاح. Shave money” از جناس و تكرار براي توصيف تجارت خود
استفاده مي كند و در عين حال مزاياي صرفه جويي در پول را توضيح مي دهد.
آن را بي زمان كنيد
ممكن است بخواهيد از استفاده از كلمات يا ارجاعي كه باعث مي شود تاگ
لاين شما در 5 سال آينده منسوخ شود، خودداري كنيد. چيزهايي مانند
"wake" و "YOLO" قطعاً در برچسب لوگوي شما قرار ندارند. كلماتي مانند
"كمك"، "دستيابي" و "اعتماد"، با اين حال، شانس تأثيرگذاري طولاني مدت را دارند.
سعي كنيد شعاري بسازيد كه براي سالهاي آينده مرتبط بماند و به اندازه
كافي جذاب و ساده باشد تا به يك كلاسيك جاودانه تبديل شود.
هنگام انتخاب يك شعار لوگو از چه چيزهايي بايد اجتناب كرد
اكنون كه بلوكهاي سازنده براي ايجاد يك شعار لوگوي عالي را ميشناسيد،
بايد بدانيد كه از چه چيزهايي اجتناب كنيد:
سخنوري و طول
پرحرفي بيش از حد، بزرگترين شعار لوگو است.
اول، يك شعار طولاني و بيش از حد توصيفي به هيچ وجه يك شعار نخواهد
بود، بلكه يك توصيف خواهد بود. ثانياً، هيچ جا مناسب نيست. در وب سايت
يا مواد بازاريابي شما خوب به نظر نمي رسد، و مطمئناً در لوگوي برند شما
خوب به نظر نمي رسد.
براي مختصر نگه داشتن شعار خود، شعار مورد نظر خود را تنها به مهمترين
كلمات كليدي تقليل دهيد. مكانهايي را بررسي كنيد كه از كلمات زائد
استفاده ميكنيد يا ميتوانيد صداي فعال را جايگزين غيرفعال كنيد.
فرض كنيد ميخواهيد شعارتان اين باشد: «قهوهاي خوشمزه كه ميخواهيد
به موقع از خواب بيدار شويد». اين خيلي است، درست است؟ اما شما
مي توانيد آن را تجزيه كنيد تا "قهوه اي براي بيدار شدن از خواب" باشد.
فقدان هدف
در حالي كه شعارها مفيد هستند، بايد از ايجاد يك شعار صرفاً به خاطر
داشتن آن اجتناب كنيد.
يك شعار بايد هدف داشته باشد. اگر شعار شما بي معني، نامربوط و يا
به سادگي منطقي نيست، فقط به برند شما آسيب وارد مي كند.
شعار تايم وارنر كابل «از بهتر لذت ببريد» از كلمات ضعيف و غيرقابل توصيفي
تشكيل شده است كه هيچ ارتباطي در مورد برند شركت ندارند. نه تنها اين،
بلكه عبارت "از بهتر لذت ببريد" چندان منطقي نيست. قرار است از چه چيزي
لذت ببريم؟ و از چه لحاظ قرار است بهتر باشد؟
چگونه يك تگ لاين را در طراحي لوگو خود بگنجانيم؟
شعار لوگو اگر به درستي اجرا شود مي تواند برند شما را ارتقا دهد. در اينجا
نكاتي براي راهنمايي شما در هنگام گنجاندن يك شعار در طراحي لوگو وجود دارد.
جفت كردن فونت
شما مي خواهيد كه نام شركت و شعار لوگوي شما با فونت هاي مختلف آنها
را از يكديگر متمايز كند. با اين حال، بايد مراقب باشيد كه كدام فونت ها را با هم
جفت مي كنيد. اگر فونتهايي را انتخاب كنيد كه خيلي شلوغ هستند يا با هم
تداخل دارند، لوگوي شما پيچيده به نظر ميرسد و خواندن آن دشوار است.
هنگام جفت كردن فونت ها، قانون طلايي اين است كه فونت هاي متضاد را
كنار هم قرار دهيد. مي توانيد از كنتراست در طراحي لوگو خود براي ايجاد
يك سلسله مراتب استفاده كنيد، كه مي تواند به بينندگان كمك كند تا بر
مهمترين عناصر شما تمركز كنند. كنتراست علاوه بر برجسته كردن نقطه
كانوني طراحي شما، به لوگو جذابيت مي بخشد.
برخي از نمونههاي فونتهاي متضاد، سريف با سانسريف هستند. يا يك
فونت اسكريپت را براي نام شركت خود جفت كنيد و از يك فونت واضح و
مينيماليستي براي شعار لوگوي خود استفاده كنيد. همچنين، وزن ها و
اندازه ها را با هم تركيب كنيد تا تضاد بين نام شركت و شعار لوگوي خود ايجاد
كنيد. اگر به لوگوي بالا نگاه كنيد، كلمه "Melissa" ضخيم تر از برچسب زير آن است.
آخرين توصيه اين است كه از فونت هاي خوانا استفاده كنيد، به خصوص اگر
شعار شما با حروف كوچكتر نوشته شود.
تركيب رنگ
شخصيت برند شما ريشه در رنگ هاي آن دارد - آيا شما بيشتر يك سياه و
سفيد كلاسيك هستيد يا شايد صورتي ملايم و آبي؟ ترفند اين است كه تركيب
رنگ ها را درك كنيد، مي توانيد يك طرح لوگويي ايجاد كنيد كه به مخاطبانتان
بگويد دقيقاً چه كسي هستيد و شعار لوگوي خود را تقويت كنيد.
حتي قبل از اينكه رنگي را انتخاب كنيد، به احساساتي كه ميخواهيد برانگيزيد
فكر كنيد و از خود بپرسيد كه ميخواهيد مشتريانتان به برند شما چگونه پاسخ دهند.
اولين قانون كلي براي تسلط بر تركيب رنگ ها، ساده نگه داشتن آن است.
بهتر است از 2 رنگ، حداكثر 3 استفاده كنيد. اگر مي خواهيد 3 رنگ را انتخاب
كنيد، بهتر است 2 سايه مختلف از همان رنگ را انتخاب كنيد و سپس رنگ
ديگري را براي ايجاد كنتراست اضافه كنيد. اين دقيقاً همان كاري است كه لوگوي
وبلاگ سفر Ashley با جفت كردن پسزمينه صورتي مايل به قهوهاي با آبي تيره
و روشن انجام داد تا آن را برجسته كند.
اندازه
اين قانوني است كه ما قوياً به شما توصيه مي كنيم از آن پيروي كنيد: شعار
لوگوي شما بايد كوچكتر از نام تجاري شما باشد. دليل اين امر به يك اصل
طراحي معروف به سلسله مراتب بصري خلاصه مي شود كه به چيدمان عناصر
خاص به ترتيب اهميت اشاره دارد.
به 2 لوگوي بالا نگاه كنيد. لوگوي سمت چپ اشتباه به نظر مي رسد، درست
است؟ اين به اين دليل است كه شعار بزرگتر از نام تجاري Terrance است.
سلسله مراتب بصري كاملاً از تعادل خارج است. اما آرم سمت راست به درستي
متعادل است زيرا نام Terrance بزرگتر از شعار است. همه چيز در مورد تعادل است.
فاصله گذاري
اين كمي توصيه بسيار شهودي است. به لوگوي DJ Jada در بالا نگاهي بيندازيد
- طرح سمت چپ به هم چسبيده است و خواندن آن را سخت مي كند. با اين
حال، طرح سمت راست، فضاي كافي بين نام تجاري و شعار لوگو دارد.
همين امر را مي توان در مورد عكس آن نيز گفت; شما نمي خواهيد شعار
لوگوي شما خيلي دور از نام كسب و كار شما قرار گيرد. به لوگوي اندي
لوئيس نگاهي بيندازيد، جايي كه مشخص است فضاي بين كلمات خيلي
زياد است. با اين حال، لوگوي سمت راست درست است. همه چيز مربوط به
نسبت طلايي است.
به سوي تو
شعار، نام برند و لوگوي شما سه گانه جدايي ناپذيري را تشكيل مي دهند كه
بخش اصلي هويت و پيام برند شما است.
همانطور كه ايدههاي شعاري را مطرح ميكنيد، سعي كنيد عبارتي بياوريد كه
شما را به عنوان يك كسبوكار مشخص كند و از اينكه در آينده با نام تجاري
خود ارتباط برقرار ميكنيد مفتخر باشيد.
هنگامي كه شعار مناسب را انتخاب كرديد، تصميم بگيريد كه چگونه آن را
در برند خود بگنجانيد. از شعار لوگوي خود در صفحات وب سايت و مواد بازاريابي
استفاده كنيد و هنگام ايجاد طراحي لوگوي خود اطمينان حاصل كنيد كه با
آنچه هويت برند شما سعي در بيان آن دارد، همسو باشد.
منبع: https://www.tailorbrands.com/blog/what-are-taglines
برچسب: ،
امتیاز:
بازدید: