طراحي لوگو طراحي لوگو .

طراحي لوگو

تاريخچه لوگو پلي استيشن

عبارت پلي استيشن مدت هاست كه در بين تمام گيمرهاي جهان به نماد تبديل
 شده است. ميليون‌ها طرفدار و احتمالاً معتادان به حركت هر شركتي اعتقاد 
دارند و بي‌پايان مي‌بخشند. بديهي است كه مخاطب ديگر به لوگو پلي استيشن
 اهميت نمي دهد. با اين حال، برخي تبليغات اخير نشان داده است كه برخي
 از افراد در واقع آماده انتقاد از راه حل هاي شركت هستند. به خواندن مقاله 
ما ادامه دهيد تا نكاتي در مورد تكامل لوگوي پلي استيشن و آنچه كه منجر 
به آن شده است را بيابيد.
تاريخچه لوگوي پلي استيشن
لوگوهاي پلي استيشن
در روزهاي ايجاد هويت شركت، رقابت شديد و غير قابل بخشش بود. از
 بازيگران اصلي صنعت بازي مي‌توان به نينتندو و سگا اشاره كرد. در 
مقطعي شركت سرگرمي تعاملي سوني تصميم گرفت با يكي از آنها 
همكاري كند. در نتيجه، در سال 1994، يك كنسول جديد با نماد پلي استيشن عرضه شد.
 
معني لوگوي پلي استيشن
هويت ريشه در اين همكاري دارد. طراحان تصميم گرفتند تصاوير قبلي 
نينتندو را با برخي از عناصر بيضي تركيب كنند و همچنين چيز جديدي
 اضافه كنند. يكي از اولين لوگوهاي اصلي پلي استيشن از سه بيضي
 رنگي تشكيل شده بود كه در يك خط عمودي قرار گرفته بودند. اين
 مي توانست يك راه حل قابل قبول باشد، اما طراحان تصميم گرفتند
 مسير توسعه را دنبال كنند.
در آن زمان بسياري از نسخه هاي لوگوي ديگر نيز وجود داشت. 
به عنوان مثال، شما مي توانيد برخي از عناصر كاملاً انتزاعي يا 
عناصر هندسي را ببينيد. همچنين يك لوگوي پلي استيشن از دو
 حرف ساخته شده بود كه اولي واضح و ديگري طراحي بيضي داشت. 
در برخي مفاهيم ديگر، حركت جالبي وجود داشت كه يكي از حروف
 را به شكل سايه اي بر ديگري تبديل مي كرد.
براي آگاهي از قيمت انواع لوگو و سفارش طراحي لوگو حرفه اي به
 آرمكده مراجعه كنيد.
نماد فعلي لوگوي پلي استيشن يك PS را در پس زمينه روشن نشان
 مي دهد - اين تركيب چهار رنگ نماد انرژي، شادي و اشتياق است. 
لوگوتايپ توسط Manabu Sakamot، طراح معروف ژاپني ساخته شده است.

 

از زمان عرضه اولين پلي استيشن در 3 دسامبر 1994، اين كنسول يكي

از لوازم اصلي در خانه هر گيمر بوده است. اين كنسول با بيش از 400

ميليون فروش به يكي از پرفروش ترين كنسول ها تبديل شده است.

 

در زمان عرضه، اين كنسول پيشگام در نظر گرفته شد. ناگفته نماند،

ساخت سوني با ديگر كنسول‌هاي پرطرفدار SEGA و Nintendo پيش

رفت. اين يكي از اولين كنسول هايي بود كه بازي ها را به جاي كارتريج

هاي قديمي در سي دي رام داشت. گيمرها از آن زمان به اين برند

نمادين و نشان تجاري آن علاقه مند شده اند.

 

امروز، ما نگاهي به داستان پشت اين نشان برجسته مي اندازيم.

 

براي دريافت الهام از طراحي از يادگيري اين لوگو آماده باشيد. اين مقاله

به چگونگي ادامه ساخت يك تصوير برند معتبر با طراحي لوگو توسط اين

شركت مي پردازد. نماي كلي زير را بررسي كنيد:

 

با طراح آشنا شويد

تكامل لوگو

معني

با طراح آشنا شويد

افسانه پشت اين لوگو، طراح داخلي سوني، مانابو ساكاموتو است.

او همچنين همان شخصي است كه مسئول طراحي نشان VAIO است.

 

در مصاحبه اي با Game Informer، طراح تلاش خود را براي ايجاد يك

طرح سرگرم كننده با كمك رنگ ها توضيح داد: «من آن رنگ هاي

اصلي را انتخاب كردم زيرا بسيار ساده هستند به طوري كه مي

توانيد آنها را با كلماتي كه همه مي دانند توصيف كنيد: قرمز، زرد. ، سبز و آبي."

 

ساكاموتو افزود: "به عقيده من، سادگي در ارتباطات، كليد يك برند موفق است."

 

ساكاموتو يك تايپ فيس سفارشي ايجاد كرد كه منجر به لوگويي شد

كه هم مدرن است و هم تكرار آن سخت است. كارهاي او در سال

1996 همچنان مورد استفاده قرار مي گيرد.

 

تكامل لوگو

جدول زماني لوگوي پلي استيشن هيچ تغيير شديدي را نشان نمي

دهد. طراحي ساده و تقريباً بدون تغيير آن ثابت كرد كه در برابر روندها

و جنبش هاي هنري مختلف مقاومت مي كند. در واقع، تكامل لوگوي

پلي استيشن را مي‌توان به شكل كوكاكولا تشبيه كرد. اين تغييرات چقدر كم بود.

 

با اين حال، هنوز هم جالب است كه ببينيم چه تغييراتي در آن انجام

شده است. به جدول زماني زير نگاهي بيندازيد.

 

قبل از راه اندازي

مسير ايجاد يك نشان تجاري بادوام واقعي آسان نبود. طراح ساكاموتو 
20 نوع مختلف از لوگوي PS را به صورت دستي ساخته است. گزينه‌هاي 
لوگو همگي از نظر رنگ، وزن خط و سبك‌هاي هنري متفاوت بودند. مفاهيمي
 را كه مي‌توانستند بررسي كنيد.
 
1994
 
لوگوي اولين پلي استيشن
دستگاه بازي ويديويي خانگي اولين بار در سال 1994 در ژاپن عرضه شد.
 زماني كه در سال 1995 براي آمريكاي شمالي، اروپا و استراليا منتشر 
شد، راه خود را در قلمرو بين المللي پيدا كرد. برخي از نمادين ترين عناوين
 آن عبارتند از Final Fantasy VII، Castlevania: Symphony of the Night و
 Metal Gear Solid.
 
هر بار كه يك گيمر عنواني را بارگذاري مي كند، اين علامت روي صفحه
 ظاهر مي شود. اين طرح با يك توهم نوري مشخص مي شود كه چشمان
 شما را از حرف P به حرف S هدايت مي كند. فونت استفاده شده در لوگوي
 PS يك نوع تايپ سفارشي است، همانطور كه در قسمت قبل ذكر شد. 
رنگ هاي اين لوگو رنگ هاي اصلي براي دستيابي به تصويري هيجان انگيزتر هستند.
 
2000
 
لوگوي ps2
نسخه دوم پلي استيشن ظاهري زاويه دارتر و تندتر داشت. همچنين با 
حروف اولش يك رنگ گراديان داشت. مي توانيد انتقال رنگ آبي تيره را 
به سايه روشن تر آبي مشاهده كنيد.
 
2006
 
لوگوي ps3
براي پلي استيشن 3، نماد به جاي قرار گرفتن در بالا، اكنون در سمت
 چپ علامت كلمه قرار گرفته است. اين لوگو نيز تك رنگ است كه مي
 تواند به راحتي روي كنسول و ساير دارايي هاي هويت برند اعمال شود. 
نسخه‌هاي بعدي اين كنسول طراحي مشابهي خواهند داشت اما با 
شماره‌هاي متفاوتي كه نشان‌دهنده نسل آن است.
 
2013
معني
گفته مي شود كه رنگ هاي پلي استيشن نشان دهنده درخشندگي،
 اشتياق، شادي، جذابيت و ظرافت هستند. همچنين روي چشم بزرگسالان
 و كودكان تأثير مي گذارد. رنگ هاي روشن به افراد كمك مي كنند تا 
اشيا را سريعتر تشخيص دهند. اين نيز در مقايسه با رنگ هاي ديگر 
به جذب چشم كودكان كمك مي كند. اين لوگو براي برقراري ارتباط 
ساعت ها سرگرمي باقي مانده است، اگرچه نسخه فعلي لوگو اكنون 
سياه و سفيد است.
 
براي حروف، متوجه خواهيد شد كه قرار گرفتن حرف P در بالاي حرف S
 يك انتقال صاف به يكديگر را تشكيل مي دهد. حرف S به عنوان يك
 سايه سه رنگ است كه باعث مي شود حرف قرمز پررنگ P بيشتر به چشم بيايد.
 
در طول فرآيند طراحي، گفته شد كه ساكاموتو چيزي مي خواهد كه
 قابليت هاي سه بعدي پلي استيشن را به تصوير بكشد. طراح از عناصر
 مختلفي براي برجسته كردن بهترين ويژگي هاي كنسول استفاده كرده
 است. در نهايت، نشان الهام گرفته از توهم نوري كه او مي‌خواست به 
دست آمد و اين برند نشان عالي را دريافت كرد كه براي سال‌هاي آينده
 به عنوان يك هويت جاودانه عمل خواهد كرد.
 
نتيجه
تا به امروز، اين لوگو به يك سنگ محك فرهنگي تبديل شده است. 
نفوذ آن در ساير صنايع مانند مد نفوذ كرده است. لوگوي پلي استيشن
 در جايگاهي مشابه با برندهاي ديگر مانند ناسا قرار مي گيرد كه واقعاً 
قابل تشخيص باشد.
 
يكي از بهترين راه ها براي به دست آوردن يك طراحي به همان اندازه 
خوب، برگزاري مسابقه طراحي لوگو است. با جمع سپاري طراحي، با 
دريافت بيش از 50 طرح پيشنهادي مختلف از جامعه، مي توانيد شانس
 بيشتري براي داشتن يك تصوير برند قوي داشته باشيد. DesignCrowd 
يك پلتفرم پيشرو است كه مي توانيد براي اين كار از آن استفاده كنيد.
 اينجا بيشتر درمورد آن بياموزيد.
 
همچنين مي توانيد آرم ساز BrandCrowd را امتحان كنيد. اين پلتفرم
 به شما امكان مي دهد طرح هاي مختلف شركت خود را از لوگوهاي 
كنسول گرفته تا آرم بازي هاي ويديويي مرور كنيد. در عرض چند دقيقه
، مي‌توانيد يك طرح ايجاد كنيد و عناصر آن را سفارشي كنيد. رنگ، متن
 و موارد ديگر برند ايده آل خود را انتخاب كنيد. همينجا امتحانش كن

 

منبع: https://turbologo.com/articles/playstation-logo/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۳:۱۴ توسط:آرمين موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :