طراحي لوگو طراحي لوگو .

طراحي لوگو

تاريخچه لوگو اينستاگرام

اين نگاهي به لوگو اينستاگرام و تاريخچه پشت اين شركت است.

در 12 سال، لوگوي اينستاگرام به نزديك به 500 ميليون كاربر فعال روزانه خدمات رساني مي كند - اين محبوبيت باورنكردني است. اين كاربران وفادار براي سال‌هاي آينده به ارتباط با برند اينستاگرام ادامه خواهند داد. همچنين، شركت مادر - فيس بوك، و رهبر نمادين آن - مارك زاكربرگ، هرگز دست از تبليغات رايگان رسانه‌هاي محلي و بين‌المللي كه براي تغذيه مخاطبان خود به محتواي بحث برانگيز نياز دارند، برنمي‌دارند.

 

يك تصوير ارزش هزار كلمه را دارد – اين ضرب المثل مي تواند دليلي باشد كه شركت ها مبالغ هنگفتي را صرف درست كردن استراتژي هاي لوگو و برند خود مي كنند. قبل از سال 2010، هيچ كس تصور نمي كرد كه يك اپليكيشن اشتراك گذاري عكس ميلياردها دلار ارزش داشته باشد در حالي كه منبع درآمد بسياري از برندهاي ديگر را تشكيل مي دهد. لوگوي اينستاگرام تقريباً به هر كجا كه نگاه كنيد برجسته است، روي تلفن‌ها، ويترين فروشگاه‌ها، بيلبوردها و بسياري مكان‌هاي ديگر.

 

اينستاگرام يكي ديگر از استارت آپ هاي موفق سيليكون ولي، مركز فناوري جهان است. اينستاگرام پورتي براي «آني» و «تلگرام» است. امروز، چيزي كه در سال 2010 به عنوان يك برنامه چك كردن موبايل شروع به كار كرد، به بزرگترين پلتفرم اشتراك‌گذاري عكس و ويديو و يكي از شناخته‌شده‌ترين برندها در جهان تبديل شده است.

براي طراحي لوگو حرفه اي آژانس هويت برند آرمكده به شما پيشنهاد مي شود.

اينستاگرام، تا ژوئن 2020، يك ميليارد كاربر فعال در سراسر جهان دارد كه 52٪ زن و 48٪ مرد هستند. اينستاگرام موفقيت و محبوبيت خود را به رابط سازگار با موبايل، ادغام داستان بهتر و رابط تجارت الكترونيكي دوستانه خود مي داند. همچنين كشف محتواي آسان آن نيز عامل ديگري است. لوگوي رنگارنگ اينستاگرام نقش اصلي را در اين محبوبيت بازي كرده است. اين برنامه را به عظمت خود نشان داده است.

 

بياييد لوگوي اينستاگرام و برخي از تاريخچه پشت برنامه و مدل كسب و كار را بررسي كنيم. لوگوي نمادين اينستاگرام به آن كمك كرده تا به يكي از شناخته شده ترين برندهاي جهان تبديل شود.

 

تاريخچه لوگوي اينستاگرام

كارآفرينان باهوش از قدرت پشت طراحي لوگو و تاثيري كه مي توانند بر مردم و برند 
تجاري كلي آنها بگذارند، مي دانند. بنابراين، آنها سخت تلاش مي كنند تا لوگوي 
خود را به روز نگه دارند تا مرتبط با تغييرات در صنايع خود باقي بماند. لوگوي اينستاگرام،
 مانند بسياري از موارد قبلي، در ده سال گذشته تكامل يافته است. طراحي لوگوي
 اينستاگرام سه تغيير باورنكردني داشته است.
 
كوين سيستروم، يكي از بنيانگذاران، لوگوي اصلي را در سال 2010 طراحي كرد. براي
 نشان دادن آنچه اينستاگرام در آن زمان به اشتراك گذاري عكس بود، يك دوربين
 پولارويد با نوار رنگين كمان را انتخاب كرد.
 
اما در اواخر همان سال، كوين و تيمش موافقت كردند كه خدمات كول رايز، عكاس
 و طراح حرفه اي را برون سپاري كنند. كوين عاشق لوگوي جديد بود كه از دوربين
 بل و هاول دهه 1950 الهام گرفته بود. طراحي لوگوي Cole Rise فوراً به شهرت
 رسيد و اين شركت تا سال 2016 از آن استفاده كرد.
 
هنگامي كه اينستاگرام سومين طراحي لوگوي خود را ارائه كرد، اينترنت با نظرات 
منفي پر شد. طراحي لوگوي 2016، اگرچه كاملاً متفاوت به نظر مي رسد، يك 
تصوير كلي از تصوير منحصر به فرد دوربين پولارويد است. نوارهاي رنگين كماني
 كه در لوگوي قبلي برجسته بودند حذف شدند. با وجود واكنش شديد، طراحي
 لوگوي مينيماليستي جديد بدون تغيير باقي مانده است. رابرت پادبري طراح اين اثر جديد بود.
 
عناصر طراحي لوگو اينستاگرام
امروزه اينستاگرام چيزي فراتر از يك اپليكيشن اشتراك گذاري عكس است. 
ادغام اشتراك گذاري ويديو، شبكه هاي رسانه هاي اجتماعي و تبليغات، آن 
را به يكي از اعتيادآورترين اپليكيشن ها در جهان تبديل كرده است. به قدري سودمند
 شده است كه افراد مشهور و تبليغ‌كنندگان نمي‌توانند از آن به اندازه كافي استفاده كنند.
 
لوگوي اينستاگرام، از همه نشانه ها، عنصر طراحي خود را از دست نداده است. 
مربع و دايره اريب كنوني همچنان نمايانگر دوربين قديمي پولارويد است. اين 
عنصر از لوگوي اينستاگرام نشان دهنده تمركز، نوستالژي، جواني و خاطرات
 است. به اشتراك گذاري لحظات رنگارنگ با دوستان و عزيزان از همان ابتدا 
مورد توجه برنامه بوده است.
 
لوگوي IG همه چيز در مورد رنگ ها است. صاحبان برنامه هرگز اين را از جهان
 پنهان نكرده اند. عكس‌ها و فيلم‌ها منابع اصلي رنگ‌ها هستند زيرا محتواي
 خود را از طبيعت مي‌گيرند. بيشتر رنگ هاي روي لوگوي اينستاگرام رنگ هاي
 گرم هستند كه نشان دهنده اشتياق و انرژي هستند.
 
خوب، بياييد از يان اسپالتر، رئيس طراحي اينستاگرام بشنويم: «رنگ هميشه
 بخش بزرگي از اينستاگرام بوده است - شما آن را در نماد برنامه كلاسيك،
 فيلترها و عكس‌ها و ويديوهاي انجمن مي‌بينيد. وقتي شروع به تجسم مجدد
 رنگين كمان كرديم، گزينه هاي حداقلي بيشتري را بررسي كرديم، اما در نهايت 
براي تكميل گليف به گرما و انرژي بيشتري نياز داشتيم. در حالي كه لوگو
 دريچه اي رنگارنگ براي ورود به برنامه اينستاگرام است، پس از ورود به برنامه، 
ما معتقديم كه رنگ بايد مستقيماً از عكس ها و ويديوهاي جامعه باشد.
 
تاريخچه اينستاگرام
 
اينستاگرام زاييده افكار كوين سيستروم و مايك كريگر است. آنها اين برنامه را 
در سال 2010 ايجاد كردند و نام آن را Burbn گذاشتند، يك برنامه چك كردن
 تلفن همراه شبيه به چهار ضلعي. از آنجايي كه Burbn شبيه چهار مربع و با 
چند برش به نظر مي رسيد، بنيانگذاران تمركز برنامه را به اشتراك گذاري عكس
 تغيير دادند.
 
در 5 مارس 2010، دو سرمايه گذار خطرپذير از Baseline Ventures و
 Andreessen Horowitz سرمايه اوليه 500000 دلاري را در اختيار كوين قرار
 دادند تا اشتياق كارآفريني خود را دنبال كند. با اين بودجه، اينستاگرام برخي از مغزها
 را به شركت جذب كرد - جاش ريدل به عنوان مدير جامعه (در اكتبر 2010)، شاين
 سويني به عنوان مهندس (در نوامبر 2010)، و جسيكا زولمن به عنوان يك مبشر 
(در آگوست 2011).
اينستاگرام براي كمك به يافتن آسان عكس‌ها و يكديگر، قابليتي به نام هشتگ
 را در ژانويه 2011 راه‌اندازي كرد. براي جلوگيري از برچسب‌گذاري عمومي، 
كاربران را تشويق مي‌كند از هشتگ‌هاي خاص و مرتبط استفاده كنند. بنچمارك
 كپيتال، سرمايه گذار، در فوريه 2011، اينستاگرام را حدود 25 ميليون دلار ارزش 
گذاري كرد. با اين ارزيابي، افرادي مانند جك دورسي، كريس ساكا و آدام دي 
آنجلو در مجموع 7 ميليون دلار سرمايه گذاري كردند.
 
در فوريه 2012، اينستاگرام "Lux Filler" را معرفي كرد - قابليتي كه سايه ها 
را روشن مي كند، هايلايت ها را تيره مي كند و كنتراست را افزايش مي دهد.
 
جمع‌آوري سرمايه سريال «B» در آوريل 2012 انجام شد. در اين زمان، ارزش
 اينستاگرام به حدود 500 ميليون دلار افزايش يافته است. اين ارزش تخميني
 سرمايه‌گذاران خطرپذير بيشتري از جمله جاشوا كوشنر، مالك Thrive Capital 
را جذب كرد. اينستاگرام 50 ميليون دلار جمع آوري كرد و كوشنر دومين سرمايه
 گذار بزرگ شد.
اينستاگرام «Explore» را راه‌اندازي كرد، يكي ديگر از ويژگي‌هاي قدرتمند در
 ژوئن 2012. ويژگي «كاوش» عكس‌هاي محبوب، برچسب‌هاي پرطرفدار، 
محتواي انتخاب‌شده را نمايش مي‌دهد و مي‌تواند مكان‌ها را جستجو كند. 
در نوامبر 2012، اينستاگرام "نمايه وب سايت" را معرفي كرد - ويژگي كه به 
مردم اجازه مي دهد فيدهاي كاربران را از يك مرورگر وب ببينند.
 
كاربران تلفن اندرويدي در 3 آوريل 2012 احساس و سليقه خود را نسبت به
 اين برنامه احساس كردند. در كمتر از 24 ساعت، كاربران بالقوه بيش از يك
 ميليون بار برنامه را دانلود كردند - لحظه اي بي سابقه براي سازندگان برنامه.
 شش روز پس از انتشار اين اپليكيشن در گوشي هاي اندرويدي، مارك زاكربرگ
 و امپراتوري فيس بوك او اينستاگرام را به مبلغ يك ميليارد دلار نقد و سهام خريدند.
 
همچنين فيسبوك، شركت مادر، يك اقتصاد مجازي عظيم در جهان با جمعيتي 
در حدود 2.6 ميليارد نفر و يكي از محبوب ترين و تاثيرگذارترين برندها در جهان 
است. از اين رو، هر چيزي كه خود را با فيس بوك مرتبط مي كند، فوراً محبوب 
مي شود. فيسبوك زماني كه اينستاگرام را به قيمت 1 ميليارد دلار خريد، اين
 هاله نفوذ را در اينستاگرام گسترش داد. نام تجاري فيس بوك و مبلغي كه براي
 خريد در نظر گرفته شده، كافي است تا رسانه ها و مردم صحبت كنند.
در سپتامبر 2018، اعلاميه بنيانگذاران، كريگر و سيستروم، مبني بر كناره‌گيري
 از محصولي كه ايجاد كرده‌اند، جهان را شوكه كرد. اين يك لحظه احساسي 
بود، اما تبليغات گسترده اي براي برنامه و لوگوي آن بود. چرا؟ چرا كه رسانه ها 
نمي توانستند در مورد آن صحبت نكنند.
 
 
اين معامله با چند مشكل مواجه شد كه به طور رسمي در 6 سپتامبر 2012 
حل شد و به فيس بوك اجازه داد تا قيمت خريد 300 ميليون دلاري نقدي و 
23 ميليون دلاري را در سهام ارائه دهد. مجله آمريكايي وايرد گزارش داد كه 
كوين سيستروم از فروش اينستاگرام 400 ميليون دلار به دست آورده است 
- فداكاري كه به خوبي جبران شده است.
 
 
 
در ژوئن 2013، اينستاگرام قابليتي را اضافه كرد كه به كاربران خود اجازه مي‌دهد
 يك ويديوي 15 ثانيه‌اي را با دوستان و عزيزان خود به اشتراك بگذارند.
 اينستاگرام «Instagram Direct» را در دسامبر 2013 راه‌اندازي كرد،
 قابليتي كه به كاربراني كه يكديگر را دنبال مي‌كنند اجازه مي‌دهد
 پيام‌هاي خصوصي همراه با عكس و ويديو ارسال كنند.
 
در ژوئن 2015، اينستاگرام پروفايل هاي تصوير زاويه دار را با پروفايل هاي 
دايره اي جايگزين كرد. همچنين رابط دسكتاپ اينستاگرام را مينيمال و 
مسطح كرد تا شبيه يك وب سايت تلفن همراه باشد. با اين حال، اين
 تغيير فضاي كافي براي اشتراك گذاري عكس ها را در صفحه نمايش فراهم كرد.
 
مايكروسافت از سال 2013 نسخه بتاي اينستاگرام را داشت. بنابراين،
 براي مايكروسافت رويايي بود كه اينستاگرام "برنامه موبايل ويندوز 10" 
را در آوريل 2016 راه اندازي كرد. اين برنامه جديد از مشاهده ويديو، پس 
از ايجاد، پخش جرياني زنده، و البوم عكس.
 
در آگوست 2016، اينستاگرام «استوري‌هاي اينستاگرام» را راه‌اندازي كرد
 – قابليتي كه به كاربرانش اجازه مي‌دهد عكس بگيرند، آنها را با افكت‌ها
 و لايه‌ها تقويت كنند و در نهايت آن‌ها را به استوري اينستاگرام خود اضافه
 كنند. به همين ترتيب، اينستاگرام «لايك كامنت» را در دسامبر همان سال معرفي كرد.
 
كريگر و سيستروم، بنيانگذاران اينستاگرام، در سپتامبر 2018 تصميم خود
 را مبني بر كناره گيري از اينستاگرام اعلام كردند، در همان سال و دقيقاً 
در ماه اكتبر، اينستاگرام آدامز موسري را به عنوان رئيس جديد اينستاگرام منصوب كرد.
 
در مارس 2020، تأثيرات COVID-19 باعث شد تا اينستاگرام «Co-Watching» 
را منتشر كند - قابليتي كه به كاربران امكان مي دهد پست ها را از طريق
 تماس هاي ويديويي به اشتراك بگذارند. اين ويژگي پاسخي به موقع براي
 برقراري ارتباط مجازي با دوستان و عزيزان بود، زيرا دولت ها به شهروندان 
مي گفتند كه فاصله اجتماعي را رعايت كنند. در آگوست 2020، اينستاگرام
 "قرارهاي اينستاگرام" را منتشر كرد - يك ويژگي اضافي كه عملكردهاي
 TikTok را تقليد مي كند. به طور مشابه، فيس بوك در همان ماه شروع 
به ادغام اينستاگرام دايركت در فيس بوك مسنجر كرد.
اپليكيشن اينستاگرام پس از تصاحب فيس بوك، نوآوري هاي زيادي را به 
خود ديده است. برخي از ويژگي ها عبارتند از تبليغات IGTV، فروشگاه 
فيس بوك، فروشگاه اينستاگرام، خريد زنده و اتاق هاي مسنجر.

 

منبع: https://blog.logomyway.com/instagram-logo/#:~:text=Kevin%20Systrom%2C%20the%20co%2Dfounder,a%20professional%20photographer%2C%20and%20designer.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۴۵:۵۹ توسط:آرمين موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :