طراحي لوگو طراحي لوگو .

طراحي لوگو

استراتژي برند ماركتينگ

برندينگ، بازاريابي، بازاريابي برند؟ سردرگم؟ اين قابل درك است

براي رقابت شركت‌ها به صورت آنلاين و در ميان مخاطبان هدف مملو از تبليغات و اطلاعات، درك تفاوت‌ها و همپوشاني‌هاي بين برندسازي و بازاريابي، و اينكه چگونه بازاريابي برند به خودي خود ايستاده است، حياتي است. از آنجا، مي توانيد پايه هاي يك استراتژي بازاريابي برند قوي را بسازيد.

 

بنابراين بياييد در ابتدا با يك غواصي عميق به داستان كامل بازاريابي برند، چيستي، تفاوت آن با برندسازي و بازاريابي و نحوه انجام آن براي شركت خود شروع كنيم.

 

برندينگ چيست؟

برندسازي هويت، شخصيت و ارزش هاي شركت شما است. برندسازي بايد در هر كاري كه انجام مي دهيد منعكس شود، از توسعه محصول گرفته تا بازاريابي، روابط كارمندان تا طراحي دفتر. براي تعيين اينكه برند شما چه كسي است، بايد چندين سوال از خود بپرسيد. اينها يك مكان عالي براي شروع هستند:

 

اصول و ارزش هاي اصلي شما چيست؟

بيانيه ماموريت شما چيست؟

چه چيزي شما را براي ايجاد كسب و كار الهام بخشيد؟

چرا مي خواهيد محصولات يا خدمات خود را به مخاطبان هدف خود ارائه دهيد؟

چه چيزي شما را منحصر به فرد مي كند؟

فرهنگ داخلي شركت شما چيست؟

حس حرفه اي شما از سبك چيست؟

ويژگي هاي ارتباطي شما چيست؟

وقتي كسي نام كسب و كار شما را مي شنود چه چيزي مي خواهيد به ذهنتان خطور كند؟

دوست داريد مردم وقتي به كسب و كار شما فكر مي كنند چه احساسي داشته باشند؟

مي خواهيد مشتريان شما را به عنوان يك شركت چگونه توصيف كنند؟

پاسخ به اين سوالات به شما كمك مي كند تا حس كاملي از برند خود و آنچه مي خواهيد آن را منعكس كند ايجاد كنيد. حفاري عميق را حتما انجام دهيد. آنها را از همكاران و مربيان حرفه اي خود دور كنيد. احتمالاً متوجه خواهيد شد كه همه سؤالات مربوط به فرهنگ و عمليات داخلي شما هستند. برندسازي چيزي است كه شما از درون مي سازيد، و اين چيزي است كه از بيرون به بازار و مخاطبان هدف سرچشمه مي گيرد.

 

به ياد داشته باشيد، برندسازي فرآيندي يك شبه نيست. كسب و كارها مي توانند

زمان و منابع قابل توجهي را صرف توسعه و تجلي برند خود كنند. بسياري به آژانس

هاي برندينگ تخصصي مراجعه مي كنند تا در اين فرآيند به آنها كمك كنند. اما در اينجا دليل اهميت آن و نحوه ارتباط آن با بازاريابي است: برندسازي شما آنچه را كه مشتريان از شما انتظار دارند و آنچه را كه هنگام تعامل با كسب و كار يا محصولات شما تجربه مي كنند، پرورش مي دهد. و نام تجاري شما پايه اي براي تمام تلاش هاي بازاريابي شما و هر راهي كه با مشتريان ارتباط برقرار مي كنيد خواهد بود.

بازاريابي چيست؟
در حالي كه نام تجاري هويت شماست، بازاريابي تمام تاكتيك ها و اهدافي است
 كه براي برقراري ارتباط با آن هويت، ايجاد روابط با مشتريان و افزايش فروش استفاده مي شود.
 
با ظهور ابزارها و كانال هاي جديد، همراه با تغييراتي كه در پيشنهادات شما به
 مشتريان، مانند محصولات به روز شده يا خدمات گسترده، ايجاد مي شود، 
بازاريابي به طور مداوم در حال تغيير و تحول است. تاكتيك ها و كمپين هاي 
بازاريابي مي توانند و بايد براي هدف قرار دادن بخش هاي مختلف مخاطبان
 شما تطبيق داده شوند، اما در عين حال، از ارزش هاي اصلي و هويت برند 
شما پشتيباني مي كنند. كه هرگز تغيير نمي كند.
 
بازاريابي تركيب گسترده اي از روش ها و كانال ها، چه آنلاين و چه آفلاين را 
در بر مي گيرد، از جمله:
 
سئو
استراتژي محتوا
رسانه هاي اجتماعي
بازاريابي ايميلي
تبليغات پولي
بازاريابي موبايلي
تبليغات بومي
بازاريابي ويدئويي
بازاريابي تعطيلات
تلويزيون/راديو
پادكست ها
OOH (خارج از خانه): يعني تابلوهاي تبليغاتي
برندسازي در مقابل بازاريابي
آيا تا به حال به تفاوت بين برندسازي و بازاريابي فكر كرده ايد؟ اگر چنين است
، شما تنها نيستيد. حتي ممكن است تعجب كنيد كه چرا اصلاً بايد نگران برند
سازي باشيد اگر عميقاً در بازاريابي هستيد يا برعكس. موضوع اين است كه
 برندسازي و بازاريابي به هم مرتبط هستند، اما از هم جدا هستند. در بازار 
رقابتي امروز، شما بايد كسب و كار و محصولات خود را از بقيه متمايز كنيد. 
و براي انجام اين كار، هم به برندينگ قوي و هم به بازاريابي قوي نياز داريد.
وقتي صحبت از برندسازي در مقابل بازاريابي به ميان مي آيد، به اين فكر كنيد: 
برندسازي چيزي است كه شما هستيد، در حالي كه بازاريابي نحوه جذب
 مشتريان به سمت خود است. در حالي كه روش هاي بازاريابي مي آيند
 و مي روند و حتي ممكن است سال به سال يا فصل به فصل تغيير كنند،
 برند شما هميشه ثابت مي ماند.
 
راه ديگري وجود دارد كه بازاريابي و برندسازي متفاوت هستند و آن تبديل است. 
بازاريابي عمدتاً قابل اندازه گيري و نسبت دادن است و معمولاً براي اثبات عملكرد
 و ارزش خود از KPI استفاده مي كند. به طور كلي تعيين كميت و اندازه‌گيري 
قدرت برندسازي سخت‌تر است، و بنابراين به شدت به KPIها مرتبط نيست. 
(با اين وجود، برندسازي از طريق ابزارها و روش‌هاي مختلف آنلاين قابل
 اندازه‌گيري‌تر مي‌شود. نگاهي بيندازيد كه چگونه برند جاروبرقي Karcher
 توانست 81% افزايش در شناخت برند را از طريق تبليغات بومي Outbrain اندازه‌گيري كند).
 
بازاريابي برند چيست؟
خوب، پس اكنون ما مشخص كرده ايم كه برندسازي چيست، بازاريابي چيست
 و چگونه آنها متفاوت هستند، بياييد سوخت بيشتري به آتش اضافه كنيم 
و مفهوم بازاريابي برند را معرفي كنيم.
 
بازاريابي برند بر بازاريابي يك كسب و كار يا محصول از طريق برند آن تمركز دارد، 
بنابراين مي‌توان آن را زيرمجموعه‌اي از عرصه وسيع‌تر بازاريابي يا تركيبي از برند
سازي و بازاريابي در نظر گرفت. در اينجا چند نكته در مورد بازاريابي برند براي 
ايجاد درك واضح تر وجود دارد:
 
بازاريابي برند يك استراتژي بلند مدت است.
بازاريابي برند مانند يك كمپين PPC يا فروش يك هفته اي نيست كه سعي در
 ايجاد بازگشت سرمايه فوري داشته باشد. بازاريابي برند يك فعاليت استراتژيك
 آهسته و پيوسته است كه بر اساس ماهيت و اصالت شركت است، بنابراين
 بايد به عنوان يك بازي طولاني تلقي شود.
بازاريابي برند براي برداشت ميوه به زمان نياز دارد.
يك برند يك شبه ساخته نمي شود. درست مانند شناختن يك دوست جديد
 زمان مي برد، آشنا شدن مصرف كنندگان با يك برند نيز زمان مي برد. بازاريابي 
برند بايد با هر كمپين يا فرصتي براي معرفي، برند را تقويت كند. نتايج فقط پس
 از چند ماه يا حتي چند سال فعاليت شروع به رشد كرده و شتاب بيشتري به دست خواهند آورد.
 
بازاريابي برند در حال انجام است و مي تواند اشكال مختلفي داشته باشد.
از آنجايي كه بازاريابي برند در بلندمدت كار مي كند، بايد به طور مداوم تمرين
 شود و روش ها و تاكتيك هاي مختلفي را در بر گيرد. هيچ راهي براي ايجاد
 آگاهي از برند وجود ندارد - به همين دليل است كه بازاريابان تمايل دارند از 
چندين تاكتيك و كانال مختلف استفاده كنند كه براي اهداف بازاريابي برند مناسب
 هستند، مانند تبليغات ويديويي، تبليغات بومي يا حمايت هاي مالي جامعه.
 
هدف اصلي بازاريابي برند، رشد كسب و كار است.
اگرچه راه‌هاي زيادي براي انجام بازاريابي برند و اهداف زيادي وجود دارد كه 
ممكن است بخواهيد به آن‌ها برسيد (يعني ايجاد آگاهي از برند، افزايش بازديد
 از يك ويديوي برندسازي در رسانه‌هاي اجتماعي)، هدف نهايي از بازاريابي برند،
 قرار گرفتن در معرض و برجسته شدن است. در بازار، مشتريان به دست آوريد و
 كسب و كار را توسعه دهيد. بنابراين در حالي كه ممكن است بازاريابي برند يك
 فعاليت بزرگ و گسترده به نظر برسد، فراموش نكنيد كه هدف آن بسيار مشخص
 است (و بخشي از استراتژي بازاريابي كلي).
 
از آنجايي كه بازاريابي برند به شدت به هويت و اعتبار يك كسب و كار وابسته
 است، براي ايجاد اعتماد و وفاداري در بين مصرف كنندگان حياتي است. به 
همين دليل است كه بازاريابي برند بخش ارزشمندي از استراتژي بازاريابي كلي
 يك شركت و تلاش براي به دست آوردن و حفظ مشتريان است، حتي اگر زمان
 بر باشد، و حتي اگر نتايج آن فورا قابل اندازه گيري نباشد. واقعيت اين است كه
 شما نمي توانيد براي احساسات مثبت مصرف كننده قيمت گذاري كنيد، و اين 
همان چيزي است كه بازاريابي برند در مورد آن است.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۷:۰۲ توسط:آرمين موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :