طراحي لوگو طراحي لوگو .

طراحي لوگو

چطور يك لوگو طراحي كنيم وقتي حتي طراح لوگو نيستيم؟ (قسمت چهارم)

در مقالات قبل درباره اصول طراحي لوگو، نشانه‌ها و انواع سبك طراحي لوگو، روانشناسي رنگ و انواع فونت هاي لوگو صحبت كرديم. امروز نيز در آخرين قسمت از سلسله مقالات چطور يك لوگو طراحي كنيم به بحث درباره استفاده از نرم افزارهاي فتوشاپ، ايلاستريتور و لوگوسازهاي آنلاين خواهيم پرداخت.

 
مرحله 4: يك لوگو بسازيد
"شما به من مي گوييد كه بالاخره مي توانم طراحي لوگوي خود را شروع كنم؟"
 
بله، بله ما هستيم. مطمئن نيستيد كه چگونه طراحي خود را انجام دهيد؟ در اينجا 
سه ​​گزينه DIY وجود دارد:
 
گزينه شماره 1: لوگوي خود را از ابتدا طراحي كنيد
اگر قبلاً تجربه طراحي داشته ايد و به نرم افزارهايي مانند Adobe Illustrator يا
 Photoshop دسترسي داريد، طراحي لوگوي خود از ابتدا يك گزينه است.
 
استخدام يك طراح براي طراحي لوگو حرفه اي شما از ابتدا مي تواند گران و 
سريع باشد! استفاده از ابزار و تخصص خود به شما آزادي كامل در ظاهر طراحي
 شما مي دهد و در عين حال در هزينه شما نيز صرفه جويي مي كند.
 
گزينه شماره 2: يك الگوي لوگو بخريد و آن را سفارشي كنيد
گزينه ديگر استفاده از يك الگو است. چند شركت و سايت هستند كه قالب‌هاي
 لوگوي رايگان يا پولي را ارائه مي‌دهند كه مي‌توانيد با ويرايش نام شركت،
 رنگ‌ها و موارد ديگر، آنها را سفارشي كنيد.
 
دو مشكل احتمالي در اين روش: 1) اين الگوها ممكن است چندان قابل تنظيم 
نباشند، و 2) صدها، (شايد حتي هزاران) شركت ديگر با طراحي لوگوي تقريباً
 يكسان با شما وجود داشته باشد.
 
درست مانند مردم، لوگوها نيز منحصر به فرد هستند. هر كسب و كاري بايد
 قابل تشخيص و به ياد ماندني باشد. به محض اينكه لوگوي شما شبيه لوگوي
 ديگران شد، آگاهي از برند شما كاهش مي يابد!
 
اگر هنوز هم مي‌خواهيد اين روش را آزمايش كنيد، توصيه مي‌كنيم از يك 
سازنده لوگوي آنلاين نيز استفاده كنيد، زيرا ممكن است از نظر قيمت بسيار
 شبيه به هم باشند، اما سازندگان لوگو انعطاف‌پذيري بيشتري را در طراحي 
شما به شما مي‌دهند.
 
گزينه شماره 3: از يك آرم ساز آنلاين استفاده كنيد
اگر مي خواهيد يك لوگوي سفارشي منحصر به فرد داشته باشيد، اما تجربه
 طراحي يا زماني را نداريد كه خودتان آن را انجام دهيد، استفاده از يك سازنده
 لوگوي آنلاين احتمالا بهترين گزينه براي شماست!
به جاي كار با يك الگو، اين ابزارها به شما اين امكان را مي دهند كه طرح هاي
 خود را با يك پلت فرم طراحي بسيار شهودي و هوشمندتر ايجاد كنيد.
 
Looka از هوش مصنوعي (AI) براي كمك به درك ترجيحات طراحي شما استفاده 
مي كند و لوگوهاي شخصي ايجاد مي كند كه سپس مي توانيد در برنامه ويرايش
 كنيد تا زماني كه از طراحي راضي باشيد.
 
مرحله 5: تست و نهايي كردن
هنگامي كه يك لوگو (يا چند لوگو!) طراحي كرديد، زمان آن است كه تست استرس 
انجام دهيد. در اينجا چند سوال وجود دارد كه بايد قبل از نهايي كردن طراحي
 لوگوي تجاري خود به آنها بپردازيد:
 
آيا لوگوي من مقياس پذير است؟
داشتن يك لوگو مقياس پذير به اين معني است كه مي توانيد آن را در هر كجا
 و هر كجا كه دلتان بخواهد نمايش دهيد (خوب، تقريباً هر كجا). آيا مي خواهيد
 آن را روي يك بيلبورد بزرگ قرار دهيد؟ در مورد كارت ويزيت خود چطور؟
 
هنگامي كه يك لوگو مقياس پذير داريد، هر كجا كه تصميم بگيريد آن را قرار دهيد، 
تميز و واضح به نظر مي رسد (پيكسلي نيست) و خواندن و شناسايي آن آسان
 خواهد بود. بررسي كنيد كه لوگوي شما در اندازه هاي بزرگ و كوچك كار كند و
 خوانا باقي بماند.
 
يكي ديگر از موارد ضروري براي يك لوگوي مقياس پذير: يك فايل برداري.
 
فايل‌هاي برداري ضروري هستند، زيرا به‌عنوان فايل اصلي عمل مي‌كنند كه 
مي‌توانيد بي‌نهايت مقياس، ويرايش، يا ارسال به طراح يا چاپگر را داشته 
باشيد. آنها در برنامه هايي مانند Adobe Illustrator ايجاد مي شوند و سپس
 مي توانند به هر فرمت فايل ديگري كه نياز داريد مانند PNG يا JPG تبديل شوند.
 نمونه هايي از فايل هاي برداري SVG، EPS و PDF هستند.
 
آيا لوگوي من در تمام مشكي خوب به نظر مي رسد يا تمام سفيد؟
داشتن يك نسخه تمام سياه و سفيد از لوگوي خود با پس زمينه شفاف ضروري 
است. چرا؟ زيرا به لوگوي شما اجازه مي دهد تا همه كاره تر باشد و در محيط
 هاي بصري مختلف كار كند.
 
وقتي پس‌زمينه لوگوي شما شفاف است، به شما اين قدرت را مي‌دهد كه لوگوي 
خود را روي هر پس‌زمينه رنگي، از جمله تصاوير و ويدئوها، قرار دهيد!
 
اگر لوگوي شما هنگام تغيير به تمام سياه يا سفيد به خوبي ترجمه نمي شود،
 در نظر داشته باشيد كه تغييراتي در آن ايجاد كنيد. آيا فونت بايد پررنگ‌تر باشد
 يا نماد ساده‌تر؟ آيا چيدمان متفاوت لوگوي شما را سازگارتر مي كند؟
آيا لوگوي من در برنامه هايي كه بيشتر از آن استفاده خواهم كرد خوب
 به نظر مي رسد؟
بسته به شركت شما، و جايي كه بيشترين تعامل و تعامل با مشتريان خود را 
خواهيد داشت، ممكن است بر طراحي لوگوي شما تأثير بگذارد.
 
آيا براي ايجاد يك جامعه اجتماعي قوي برنامه ريزي مي كنيد؟ به اين فكر كنيد
 كه لوگو (يا تغييرات لوگوي) شما در پروفايل هاي رسانه هاي اجتماعي شما 
چگونه به نظر مي رسد. از تصاوير نمايه گرفته تا بنرها و پست ها، مي خواهيد
 لوگوي خود در همه اين محيط هاي اجتماعي عالي به نظر برسد.
 
از طرف ديگر، مي‌توانيد لوگوي خود را بيشتر بر روي آثار چاپي مانند برچسب‌هاي
 ماشين، كارت ويزيت و پوستر به نمايش بگذاريد. آيا لوگوي شما در يك كارت
 كوچك شده خوب به نظر مي رسد يا در يك چاپ بزرگ كوچك شده است؟ 
آيا عناصر پيچيده اي دارد كه بايد ساده تر شوند؟
 
به اين فكر كنيد كه لوگوي شما در تمام برنامه‌هاي اصلي شما چگونه به نظر 
مي‌رسد و تغييراتي را بر اساس آن اعمال كنيد تا از جذابيت بهينه لوگو اطمينان حاصل كنيد.
آيا تنوع لوگوي متفاوتي براي كاربردهاي مختلف دارم؟
اين ما را به تغييرات لوگو هدايت مي كند، كه لوگوي شما را متنوع تر و استفاده
 آسان تر مي كند. داشتن يك علامت كلمه متمايز (تايپوگرافي)، و همچنين يك
 نماد منحصر به فرد (تصوير)، به شما اين امكان را مي دهد كه از عناصر با هم
 يا جداگانه براي نشان دادن برند خود استفاده كنيد. برند زير از نماد كرگدن خود 
براي كمك به نشان دادن نام تجاري خود در تمام پلتفرم ها استفاده مي كند.
بنابراين، لوگويي كه به عنوان عكس نمايه فيس بوك خود داريد ممكن است يك
 نسخه فقط نماد يا تك نگار باشد، در حالي كه لوگويي كه روي يك تي شرت
 چاپ مي كنيد لوگوي "كامل" خواهد بود - اگرچه آنها متفاوت هستند، اما نشان
 دهنده همان مارك
 
هنگامي كه لوگوي خود را طراحي و آزمايش كرديد، در نهايت زمان آن فرا مي
 رسد كه آن را عملي كنيد. از اين گذشته، يك لوگوي زيبا كه طراحي شده 
باشد، اگر روي چيزي اعمال نشود، ارزشي ندارد! در اينجا چند مكان عالي -
 آنلاين و آفلاين - براي شروع وجود دارد:
 
تصوير و بنر پروفايل شبكه هاي اجتماعي
هدر وب سايت و فاويكون
امضاي ايميل
كارت بازرگاني
استيكرها
بسته بندي
لوازم التحرير
فاكتورها و رسيدها
تي شرت، كلاه، ليوان، و سوآپ هاي مختلف
به ياد داشته باشيد: اگر چيزي با لوگوي خود چاپ مي كنيد، يك فايل
 برداري (EPS يا SVG) ارسال كنيد. اگر با يك شركت چاپ كار مي كنيد، 
آنها معمولاً اين درخواست را مي كنند. اگر نه، به هر حال آن را بفرستيد
 تا همه چيز لازم را داشته باشند تا مطمئن شوند كه پرينت هاي شما واضح 
به نظر مي رسند.
 
آيا دستورالعمل برند دارم؟
در نهايت، پس از نهايي كردن يك طراحي، مي‌خواهيد دستورالعمل‌هايي 
براي برند ايجاد كنيد. دستورالعمل‌هاي برند مجموعه‌اي از قوانين درباره نحوه
 نمايندگي برندتان در كانال‌ها و دارايي‌ها هستند كه به كسب و كار شما
 كمك مي‌كنند تا در حين رشد، اعتبار و شناخته شدن را ايجاد كند. دستورالعمل
 هاي برند بايد شامل موارد زير باشد:
 
يك صفحه جلد
دستورالعمل هاي لوگو
پالت هاي رنگي
تايپوگرافي
نمونه هاي استفاده
آنها همچنين مي توانند شامل بيانيه ماموريت، قوانين بصري پيرامون تصاوير
 و نمادها، دستورالعمل هاي صوتي برند، و مشخصات دارايي هايي مانند
 بسته بندي، بازاريابي ايميلي و غيره باشند.
 
(اگر با Looka يك لوگو طراحي مي كنيد، مي توانيد بلافاصله دستورالعمل 
هاي برند ايجاد كنيد تا مطمئن شويد كه لوگوي شما هميشه بهترين ظاهر خود را دارد.)
 
بياييد خلاصه كنيم - براي طراحي يك لوگوي شگفت‌انگيز، ايده خوبي است
 كه درباره برند خود تحقيق كنيد، اصول طراحي لوگو را بياموزيد، رنگ‌ها، 
فونت‌ها و نمادها را كشف كنيد و سپس ايجاد كنيد! براي خلاصه اي از نكات
 عالي طراحي لوگو، ويديوي زير را ببينيد.
 
هنگامي كه يك يا دو گزينه براي كار داريد، لوگوي خود را در اندازه هاي
 مختلف و روي مدل هاي مختلف آزمايش كنيد تا مطمئن شويد كه نيازهاي
 شما را برآورده مي كند. در صورت نياز، آن را تنظيم كنيد و اگر براي تصميم 
گيري به كمك نياز داريد، آن را به چند نفر از افرادي كه به آنها اعتماد داريد نشان دهيد.
 
پس از تكميل اين مراحل، مي توانيد مطمئن باشيد كه يك لوگوي قوي 
براي نمايش به دنيا داريد. شما اين را داريد!
 

منبع: https://looka.com/blog/how-to-design-a-logo/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۸:۴۹ توسط:آرمين موضوع:

تاريخچه لوگو پلي استيشن

عبارت پلي استيشن مدت هاست كه در بين تمام گيمرهاي جهان به نماد تبديل
 شده است. ميليون‌ها طرفدار و احتمالاً معتادان به حركت هر شركتي اعتقاد 
دارند و بي‌پايان مي‌بخشند. بديهي است كه مخاطب ديگر به لوگو پلي استيشن
 اهميت نمي دهد. با اين حال، برخي تبليغات اخير نشان داده است كه برخي
 از افراد در واقع آماده انتقاد از راه حل هاي شركت هستند. به خواندن مقاله 
ما ادامه دهيد تا نكاتي در مورد تكامل لوگوي پلي استيشن و آنچه كه منجر 
به آن شده است را بيابيد.
تاريخچه لوگوي پلي استيشن
لوگوهاي پلي استيشن
در روزهاي ايجاد هويت شركت، رقابت شديد و غير قابل بخشش بود. از
 بازيگران اصلي صنعت بازي مي‌توان به نينتندو و سگا اشاره كرد. در 
مقطعي شركت سرگرمي تعاملي سوني تصميم گرفت با يكي از آنها 
همكاري كند. در نتيجه، در سال 1994، يك كنسول جديد با نماد پلي استيشن عرضه شد.
 
معني لوگوي پلي استيشن
هويت ريشه در اين همكاري دارد. طراحان تصميم گرفتند تصاوير قبلي 
نينتندو را با برخي از عناصر بيضي تركيب كنند و همچنين چيز جديدي
 اضافه كنند. يكي از اولين لوگوهاي اصلي پلي استيشن از سه بيضي
 رنگي تشكيل شده بود كه در يك خط عمودي قرار گرفته بودند. اين
 مي توانست يك راه حل قابل قبول باشد، اما طراحان تصميم گرفتند
 مسير توسعه را دنبال كنند.
در آن زمان بسياري از نسخه هاي لوگوي ديگر نيز وجود داشت. 
به عنوان مثال، شما مي توانيد برخي از عناصر كاملاً انتزاعي يا 
عناصر هندسي را ببينيد. همچنين يك لوگوي پلي استيشن از دو
 حرف ساخته شده بود كه اولي واضح و ديگري طراحي بيضي داشت. 
در برخي مفاهيم ديگر، حركت جالبي وجود داشت كه يكي از حروف
 را به شكل سايه اي بر ديگري تبديل مي كرد.
براي آگاهي از قيمت انواع لوگو و سفارش طراحي لوگو حرفه اي به
 آرمكده مراجعه كنيد.
نماد فعلي لوگوي پلي استيشن يك PS را در پس زمينه روشن نشان
 مي دهد - اين تركيب چهار رنگ نماد انرژي، شادي و اشتياق است. 
لوگوتايپ توسط Manabu Sakamot، طراح معروف ژاپني ساخته شده است.

 

از زمان عرضه اولين پلي استيشن در 3 دسامبر 1994، اين كنسول يكي

از لوازم اصلي در خانه هر گيمر بوده است. اين كنسول با بيش از 400

ميليون فروش به يكي از پرفروش ترين كنسول ها تبديل شده است.

 

در زمان عرضه، اين كنسول پيشگام در نظر گرفته شد. ناگفته نماند،

ساخت سوني با ديگر كنسول‌هاي پرطرفدار SEGA و Nintendo پيش

رفت. اين يكي از اولين كنسول هايي بود كه بازي ها را به جاي كارتريج

هاي قديمي در سي دي رام داشت. گيمرها از آن زمان به اين برند

نمادين و نشان تجاري آن علاقه مند شده اند.

 

امروز، ما نگاهي به داستان پشت اين نشان برجسته مي اندازيم.

 

براي دريافت الهام از طراحي از يادگيري اين لوگو آماده باشيد. اين مقاله

به چگونگي ادامه ساخت يك تصوير برند معتبر با طراحي لوگو توسط اين

شركت مي پردازد. نماي كلي زير را بررسي كنيد:

 

با طراح آشنا شويد

تكامل لوگو

معني

با طراح آشنا شويد

افسانه پشت اين لوگو، طراح داخلي سوني، مانابو ساكاموتو است.

او همچنين همان شخصي است كه مسئول طراحي نشان VAIO است.

 

در مصاحبه اي با Game Informer، طراح تلاش خود را براي ايجاد يك

طرح سرگرم كننده با كمك رنگ ها توضيح داد: «من آن رنگ هاي

اصلي را انتخاب كردم زيرا بسيار ساده هستند به طوري كه مي

توانيد آنها را با كلماتي كه همه مي دانند توصيف كنيد: قرمز، زرد. ، سبز و آبي."

 

ساكاموتو افزود: "به عقيده من، سادگي در ارتباطات، كليد يك برند موفق است."

 

ساكاموتو يك تايپ فيس سفارشي ايجاد كرد كه منجر به لوگويي شد

كه هم مدرن است و هم تكرار آن سخت است. كارهاي او در سال

1996 همچنان مورد استفاده قرار مي گيرد.

 

تكامل لوگو

جدول زماني لوگوي پلي استيشن هيچ تغيير شديدي را نشان نمي

دهد. طراحي ساده و تقريباً بدون تغيير آن ثابت كرد كه در برابر روندها

و جنبش هاي هنري مختلف مقاومت مي كند. در واقع، تكامل لوگوي

پلي استيشن را مي‌توان به شكل كوكاكولا تشبيه كرد. اين تغييرات چقدر كم بود.

 

با اين حال، هنوز هم جالب است كه ببينيم چه تغييراتي در آن انجام

شده است. به جدول زماني زير نگاهي بيندازيد.

 

قبل از راه اندازي

مسير ايجاد يك نشان تجاري بادوام واقعي آسان نبود. طراح ساكاموتو 
20 نوع مختلف از لوگوي PS را به صورت دستي ساخته است. گزينه‌هاي 
لوگو همگي از نظر رنگ، وزن خط و سبك‌هاي هنري متفاوت بودند. مفاهيمي
 را كه مي‌توانستند بررسي كنيد.
 
1994
 
لوگوي اولين پلي استيشن
دستگاه بازي ويديويي خانگي اولين بار در سال 1994 در ژاپن عرضه شد.
 زماني كه در سال 1995 براي آمريكاي شمالي، اروپا و استراليا منتشر 
شد، راه خود را در قلمرو بين المللي پيدا كرد. برخي از نمادين ترين عناوين
 آن عبارتند از Final Fantasy VII، Castlevania: Symphony of the Night و
 Metal Gear Solid.
 
هر بار كه يك گيمر عنواني را بارگذاري مي كند، اين علامت روي صفحه
 ظاهر مي شود. اين طرح با يك توهم نوري مشخص مي شود كه چشمان
 شما را از حرف P به حرف S هدايت مي كند. فونت استفاده شده در لوگوي
 PS يك نوع تايپ سفارشي است، همانطور كه در قسمت قبل ذكر شد. 
رنگ هاي اين لوگو رنگ هاي اصلي براي دستيابي به تصويري هيجان انگيزتر هستند.
 
2000
 
لوگوي ps2
نسخه دوم پلي استيشن ظاهري زاويه دارتر و تندتر داشت. همچنين با 
حروف اولش يك رنگ گراديان داشت. مي توانيد انتقال رنگ آبي تيره را 
به سايه روشن تر آبي مشاهده كنيد.
 
2006
 
لوگوي ps3
براي پلي استيشن 3، نماد به جاي قرار گرفتن در بالا، اكنون در سمت
 چپ علامت كلمه قرار گرفته است. اين لوگو نيز تك رنگ است كه مي
 تواند به راحتي روي كنسول و ساير دارايي هاي هويت برند اعمال شود. 
نسخه‌هاي بعدي اين كنسول طراحي مشابهي خواهند داشت اما با 
شماره‌هاي متفاوتي كه نشان‌دهنده نسل آن است.
 
2013
معني
گفته مي شود كه رنگ هاي پلي استيشن نشان دهنده درخشندگي،
 اشتياق، شادي، جذابيت و ظرافت هستند. همچنين روي چشم بزرگسالان
 و كودكان تأثير مي گذارد. رنگ هاي روشن به افراد كمك مي كنند تا 
اشيا را سريعتر تشخيص دهند. اين نيز در مقايسه با رنگ هاي ديگر 
به جذب چشم كودكان كمك مي كند. اين لوگو براي برقراري ارتباط 
ساعت ها سرگرمي باقي مانده است، اگرچه نسخه فعلي لوگو اكنون 
سياه و سفيد است.
 
براي حروف، متوجه خواهيد شد كه قرار گرفتن حرف P در بالاي حرف S
 يك انتقال صاف به يكديگر را تشكيل مي دهد. حرف S به عنوان يك
 سايه سه رنگ است كه باعث مي شود حرف قرمز پررنگ P بيشتر به چشم بيايد.
 
در طول فرآيند طراحي، گفته شد كه ساكاموتو چيزي مي خواهد كه
 قابليت هاي سه بعدي پلي استيشن را به تصوير بكشد. طراح از عناصر
 مختلفي براي برجسته كردن بهترين ويژگي هاي كنسول استفاده كرده
 است. در نهايت، نشان الهام گرفته از توهم نوري كه او مي‌خواست به 
دست آمد و اين برند نشان عالي را دريافت كرد كه براي سال‌هاي آينده
 به عنوان يك هويت جاودانه عمل خواهد كرد.
 
نتيجه
تا به امروز، اين لوگو به يك سنگ محك فرهنگي تبديل شده است. 
نفوذ آن در ساير صنايع مانند مد نفوذ كرده است. لوگوي پلي استيشن
 در جايگاهي مشابه با برندهاي ديگر مانند ناسا قرار مي گيرد كه واقعاً 
قابل تشخيص باشد.
 
يكي از بهترين راه ها براي به دست آوردن يك طراحي به همان اندازه 
خوب، برگزاري مسابقه طراحي لوگو است. با جمع سپاري طراحي، با 
دريافت بيش از 50 طرح پيشنهادي مختلف از جامعه، مي توانيد شانس
 بيشتري براي داشتن يك تصوير برند قوي داشته باشيد. DesignCrowd 
يك پلتفرم پيشرو است كه مي توانيد براي اين كار از آن استفاده كنيد.
 اينجا بيشتر درمورد آن بياموزيد.
 
همچنين مي توانيد آرم ساز BrandCrowd را امتحان كنيد. اين پلتفرم
 به شما امكان مي دهد طرح هاي مختلف شركت خود را از لوگوهاي 
كنسول گرفته تا آرم بازي هاي ويديويي مرور كنيد. در عرض چند دقيقه
، مي‌توانيد يك طرح ايجاد كنيد و عناصر آن را سفارشي كنيد. رنگ، متن
 و موارد ديگر برند ايده آل خود را انتخاب كنيد. همينجا امتحانش كن

 

منبع: https://turbologo.com/articles/playstation-logo/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۳:۱۴ توسط:آرمين موضوع: