طراحي لوگو طراحي لوگو .

طراحي لوگو

طراحي لوگو مونوگرام

چگونه يك داستان را با حداقل كلمات - يا حروف - تعريف مي كنيد؟ با ايجاد يك لوگوي مونوگرام!

 

اين علائم در اواخر قرن 19 شكوفا شد، به ويژه در صنعت مد. برندهاي مد لوكس مانند Louis Vuitton، Chanel و Gucci برخي از نمادين‌ترين طرح‌هاي لوگوي مونوگرام را دارند - آنها براي دهه‌ها وجود داشته‌اند و در سراسر جهان شهرت دارند. نمونه هاي معروف ديگر عبارتند از Hewlett-Packard (HP) و Life’s Good (LG).

 

چيزي كه در مورد نمونه طراحي لوگو مونوگرام جالب است، ارزش احساسي آن است - استفاده از حروف، مخفف هاي به ياد ماندني و ارتباط عميق تر با نام شركت را تشكيل مي دهد.

 

لوگوهاي مونوگرام Chanel، HP، LG و Gucci

 

لوگوي مونوگرام چيست؟

لوگوي مونوگرام يك طرح تزئيني است كه از تركيب يك تا سه حرف (به طور سنتي سه) براي ايجاد يك نماد واحد ساخته شده است. لوگوهاي مونوگرام معمولاً براي نشان دادن حروف اول يك شخص يا كسب و كار استفاده مي شوند. حروف در اين سبك لوگو نيز ممكن است با تصاوير تركيب شوند تا مفهوم برند را بيشتر نشان دهند.

براي ديدن قيمت ساخت لوگو كليك كنيد.

 

مونوگرام ها يكي از قديمي ترين اشكال شناسايي هستند كه يونانيان باستان از اولين آن ها بر روي سكه ها براي نشان دادن شهرهاي مختلف استفاده مي كردند. در طول تاريخ، مونوگرام ها اغلب توسط نقاشان بر روي آثار هنري خود، و همچنين توسط خانواده هاي سلطنتي كه براي تمايز (اغلب براي اعلام دارايي) و براي دعوت عروسي به آنها تكيه مي كردند، استفاده مي شد.

چه زماني يك لوگوي مونوگرام براي كسب و كار خود انتخاب كنيد
هنگام طراحي يك لوگو، شما چيزي مي خواهيد كه با مخاطب هدف شما طنين انداز شود
 و در عين حال جوهره برند شما را تثبيت كند (احساساتي كه مي خواهيد مردم به برند 
شما گره بزنند).
 
لوگوي Chanel را در نظر بگيريد: حروف دست‌نويس سريف احساس تجمل، كلاس و 
انحصار را برمي‌انگيزد.
 
لوگوهاي مونوگرام در بازارهاي جهاني به خوبي كار مي كنند و براي شركت هايي 
با نام هاي طولاني يا دشوار تلفظ مي شوند. آنها همچنين به راحتي قابل يادآوري
 هستند - همه مي دانند كه LV مخفف Louis Vuitton است، و اگرچه نامي
 فرانسوي است و همه فرانسوي صحبت نمي كنند، به ياد ماندني است.
 
در مورد انتخاب اين نوع لوگو فكر كنيد اگر:
 
نام كسب و كار شما در سمت طولاني تر است
اگر نام شما در سمت بلندتر است يا از چندين كلمه تشكيل شده است، نمايش 
واضح آنها در يك لوگو ممكن است دشوار باشد.
 
اركستر سمفونيك لندن را به عنوان مثال در نظر بگيريد. مطمئناً مي تواند شروع
 به تبديل شدن به دهان شود (سعي كنيد آن را پنج بار بگوييد!)، بنابراين شركت
 يك مونوگرام ساده سه حرفي را براي لوگوي خود انتخاب كرد. حتي با ساختن 
تصوير هادي و باتوم با حروف، قدمي فراتر گذاشتند!
 
لوگوي مونوگرام اركستر سمفونيك لندن
نام كسب و كار شما به طور طبيعي مي تواند به يك مخفف تبديل شود
چه نام شما كمي بيشتر از جنبه فني باشد يا طولاني تر، ببينيد آيا مي توانيد
 آن را به يك مخفف آسان براي به خاطر سپردن كوتاه كنيد. اين تاكتيك براي 
مشاغل با بازارهاي جهاني به خوبي كار مي كند، زيرا تلفظ و تشخيص آنها آسان است.
 
شركت معدن و توليد مينه سوتا هنگام ايجاد لوگوي خود با كوتاه كردن نام خود به
 "3M" اين مسير را در پيش گرفت.
كسب و كار شما داراي روابط خانوادگي است
سبك مونوگرام براي مشاغلي كه ريشه هاي خانوادگي دارند عالي عمل مي كند، 
زيرا مونوگرام ها ابتدا به عنوان مفهومي با ارزش احساسي شروع شدند. لوگوي
 لويي ويتون به عنوان يكي از موفق‌ترين خانه‌هاي مد لوكس در جهان، نمونه‌اي
 بارز از يك مونوگرام است كه سابقه خانوادگي در پشت خود دارد.
كسب و كار شما بازارهاي جهاني را پوشش مي دهد
آيا كسب و كار شما بازارهايي در خارج از كشور خود دارد؟ يك مونوگرام را در نظر
 بگيريد كه تشخيص و به خاطر سپردن آن براي مردم سراسر جهان ساده باشد.
 
مونوگرام جنرال الكتريك با حروف اسكريپت سفارشي خود كمي بيشتر جنبه
 انتزاعي دارد. اگرچه همه نمي دانند كه نام اين شركت جنرال الكتريك است، 
اما حداقل «GE» را مي شناسند.
 
لوگو مونوگرام جنرال الكتريك
شما نمي خواهيد از يك نماد تصويري يا انتزاعي استفاده كنيد
اگر ترجيح مي دهيد از نمادي در لوگوي خود استفاده نكنيد و مي خواهيد نام
 شركت شما به تنهايي باقي بماند، اين سبك لوگو ممكن است يك گزينه باشد. 
شما هنوز هم مي توانيد با تركيب حروف اول و ساختن چيزي كاملاً خود، يك لوگوي
 بصري جذاب ايجاد كنيد.
 
هنگامي كه براي اولين بار كسب و كار خود را راه اندازي مي كنيد، سعي مي كنيد
 برند خود را ايجاد كنيد و آگاهي را در مورد آن افزايش دهيد. در اين مورد، شما مي 
خواهيد با يك تغيير از مونوگرام با نام كامل كسب و كار خود در زير يا در كنار مونوگرام 
شروع كنيد.
 
سپس مي توانيد از مونوگرام به تنهايي در فضاهاي كوچكتر مانند تصاوير نمايه رسانه
 هاي اجتماعي يا فاويكون هاي وب سايت استفاده كنيد.
نكات طراحي لوگو مونوگرام
در اينجا چند نكته براي مرور قبل از ايجاد لوگوي مونوگرام وجود دارد:
 
1. يك حروف متمايز پيدا كنيد
اين سبك از طراحي لوگو نياز به توجه به حروف انتخابي شما دارد. لوگوهاي 
مونوگرام تماماً در مورد حروف هستند، بنابراين بسيار مهم است كه حروفي
 را پيدا كنيد كه شخصيت برند شما و مخاطبان هدف شما را منعكس كند.
 
چگونه فرآيند انتخاب تايپ فيس براي لوگوي مونوگرام خود را شروع مي كنيد؟
 اين سوالات را از خود بپرسيد:
 
 
آيا مي توان نام كسب و كار من را كوتاه كرد؟
من مي خواهم چند حرف وارد كنم؟
چگونه از مونوگرام خود استفاده خواهم كرد و مردم آن را كجا خواهند ديد؟
هنگامي كه به اين سوالات پاسخ داديد، شروع به آزمايش كنيد! آيا به دنبال
 ظاهر و احساسي فانتزي و استادانه هستيد؟ يك نوع اسكريپت را امتحان 
كنيد. چيزي كلاسيك تر و باصفيت تر مي خواهيد؟ يك سريف را در نظر بگيريد.
 
اگر احساس ماجراجويي مي كنيد از كاوش در حروف چاپي يا حتي با دست آزاد 
نترسيد. از منطقه آسايش خود خارج شويد و تا جايي كه مي توانيد گزينه هاي
 زيادي را امتحان كنيد تا زماني كه به يك مونوگرام كه از آن راضي هستيد برخورد كنيد.
 
2. آن را با يك ويژگي شخصيت مخلوط كنيد
با يك مونوگرام دو يا سه حرفي، مي توانيد با ايده ويژگي شخصيت بازي كنيد.
 
به عنوان مثال تنيس باز حرفه اي معروف، راجر فدرر را در نظر بگيريد. مونوگرام
 مورد استفاده براي برند شخصي او اولين و آخرين حروف اول او را نشان مي دهد. 
با اين حال، بخش‌هايي از اين حروف گم شده‌اند، و اين كار را به مغز ما واگذار مي‌كند 
تا تصوير «RF» را تكميل كند.
مونوگرام هاي تك حرفي بدون شك چالش برانگيزترين لوگوي مونوگرام براي ايجاد 
هستند. ساختن يك حرف به اندازه كافي قدرتمند نيست كه به تنهايي كار كند،
 اما مي توان آن را انجام داد.
 
يكي از نمادين ترين لوگوهاي تمام دوران را در نظر بگيريد: لوگوي مك دونالد.
 حرف "M" توسط طراح جيم شيندلر با طاق هاي طلايي معروف به اوج جديدي
 رسيد. گلدن آرچ كه يادآور سيب زميني سرخ كرده در سطح جهاني است،
 برداشتي خلاقانه از حرف مستقل «M» است.
 
3. رنگ را هوشمندانه انتخاب كنيد
زماني كه صحبت از ايجاد لوگوهاي مونوگرام به ميان مي آيد، كمتر است. 
تعداد رنگ ها را محدود كنيد و از دو تا بيشتر استفاده نكنيد تا حروف مونوگرام
 خود را قوي نگه داريد.
 
رنگ مشكي معمولاً يك رنگ لوگوي محبوب است، به خصوص در صنعت مد،
 زيرا هم همه كاره و هم مينيمال است. همراه با رنگ سفيد، براي كار با تغييرات
 معكوس ايده آل است.
 
برند جواهرات Mejuri يك مونوگرام زيبا (مانند محصولات خود) "M" را انتخاب
 كرد كه در يك ظرف دايره اي به رنگ مشكي قرار گرفته بود. اين برند همچنين 
از تنوع رنگي آرم طلايي در برخي از مواد بازاريابي خود استفاده مي كند.
 
قرمز و آبي اغلب در طراحي لوگوي مونوگرام، چه به تنهايي و چه در تركيب 
با يكديگر، استفاده مي شوند. در حالي كه رنگ قرمز احساس قدرت و هيجان
 را برمي انگيزد، آبي حس اعتماد و قابليت اطمينان را منتقل مي كند.
 
بسياري از كسب‌وكارها از يك رنگ استفاده مي‌كنند، كه زماني رايج‌تر است
 كه حروف (هاي) نشان‌دهنده مزين يا تزئيني‌تر باشند. در مواردي كه شخصي
 از دو رنگ استفاده مي‌كند، رنگ‌ها رنگ‌هاي اصلي برند هستند و اهميت زيادي
 در برقراري ارتباط با آن‌ها دارند.
4. شكل و طرح را آزمايش كنيد
مطمئناً، لوگوهاي مونوگرام در بيشتر موارد فقط از حروف تشكيل شده‌اند، اما
 شكل نقش مهمي در طراحي كلي آنها بازي مي‌كند - اين به چيدمان حروف 
مورد استفاده در يك مونوگرام مربوط مي‌شود.
 
رايج ترين چيدمان افقي با حروف همپوشاني است كه به شكل مستطيل سنتي
 در مي آيد. برند مد لوكس Yves Saint Laurent با ترتيب دادن حروف اول "YSL" 
كه در جهت عمودي همپوشاني دارند، از اين موضوع دور شد.
 
به خاطر داشته باشيد كه بسياري از گزينه هاي طرح بندي ديگر براي انتخاب وجود دارد:
 
Interlocked: اين يك سبك محبوب است زيرا همه كاره است و مي تواند در صنايع
 مورد استفاده قرار گيرد. اين طرح حداقل به دو حرف نياز دارد.
 
مهر و موم حروف: از جنبه رسمي‌تر، تك‌نگار مهر حروف براي مارك‌هايي كار مي‌كند
 كه سنتي‌تر هستند و ممكن است سابقه‌اي در پشت آن داشته باشند.
 
آينه اي يا برگردانده شده: زماني كه با دو حرف انجام مي شود، موثرتر است، اين
 چيدمان چشم نواز افراد را وادار مي كند تا دوتايي انجام دهند و براي برندهايي
 در زمينه هاي خلاقانه مانند آژانس هاي طراحي و دكوراتورهاي داخلي به خوبي
 كار مي كند.
Stacked: به فكر اتخاذ يك رويكرد غير سنتي هستيد؟ يك مونوگرام انباشته 
شده را در نظر بگيريد. اين طرح منحصر به فرد با دو تا چهار حرف به خوبي كار 
مي كند و مطمئناً توجه را به خود جلب مي كند. بهتر است از يك سريف تميز 
يا sans-serif استفاده كنيد زيرا ممكن است با حروف اسكريپتي درهم به نظر برسد.
 
غيررسمي: كمي از جنبه عجيب‌تر، يك مونوگرام غيررسمي راهي عالي براي 
نشان دادن شخصيت برند شما است. به طور معمول يك حروف دست نويس
 است، اين برداشت شخصي تر از اين سبك از لوگو است. يك مونوگرام 
غيررسمي تري را براي يك وبلاگ يا برند لباس هاي غيررسمي در نظر بگيريد.
 
چگونه از مونوگرام خود استفاده خواهيد كرد؟
مي‌توانيد از لوگوي مونوگرام روي تصاوير فاويكون، واترمارك، لوازم التحرير، 
نشان‌ها، پين‌ها و موارد ديگر استفاده كنيد. آيا ايده روشني از جايي كه لوگوي
 شما ظاهر مي شود داريد: روي لوازم التحرير عروسي؟ كالا؟ كيسه هاي خريد؟ 
دانستن اينكه دقيقاً كجا لوگوي شما برجسته تر ظاهر مي شود در تصميم گيري
 هاي طراحي شما كمك خواهد كرد.

 

لوگوهاي مونوگرام داستاني را بيان مي كنند. آنها در عين اينكه به سنت و 
هويت برند وفادار مي مانند، ما را آشكار مي كنند. آنها يك راه درخشان و شخصي
 براي شناسايي برند شما هستند.
 
از آنجايي كه مونوگرام ها با اعلام هويت يك فرد، خانواده يا مؤسسه به مردم 
مرتبط بوده اند، احساساتي ترين انتخاب در طراحي لوگو هستند.
 
نكته مهم در مورد طراحي مونوگرام اين است كه هر كسي مي تواند آن را انجام 
دهد. تنها چيزي كه لازم است كمي تخيل و دانستن اين است كه چگونه مي 
خواهيد آن يك تا سه حرف را ارائه دهيد. امروز سازنده لوگوي آنلاين ما را امتحان
 كنيد تا فونت‌ها، طرح‌بندي‌ها، رنگ‌ها و موارد ديگر را بررسي كنيد!

 

منبع: https://looka.com/blog/monogram-logo-design/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۲:۳۰ توسط:آرمين موضوع: