تاريخچه لوگوي ياهو !
ياهو درگاه وب و موتور جستجوي پيشگامي است كه به صدها ميليون كاربر در سراسر جهان كمك مي كند تا اطلاعات مورد نياز خود را به صورت آنلاين پيدا كنند. پنتاگرام با ياهو در تجديد هويت بصري خود كار كرده است كه شخصيت پرشور برند را به تصوير مي كشد و آن را براي آينده دوباره تصور مي كند.
آرمكده در زمينه ساخت لوگو فعاليت مي كند براي آگاهي از هزينه طراحي لوگو به آرمكده مراجعه كنيد.
پنتاگرام در اين پروژه همكاري نزديكي با رهبري ياهو داشت كه اولين تغيير قابل توجه در نام تجاري از زمان معرفي لوگوي قبلي در سال 2013 بود. اين به روز رساني همزمان با عرضه محصولات و پيشرفت هاي جديد از جمله برنامه ايميل ياهو بازسازي شده است و نشان دهنده يك تغيير استراتژيك است. براي اين شركت در حالي كه خود را براي معرفي ساير محصولات و خدمات در سال آينده آماده مي كند.
اين هويت نشاندهنده يك استراتژي برند جديد براي ياهو است كه بر كمك به كاربران براي يافتن تجربه شخصيتر و سفارشيتر آنلاين تمركز دارد. در دهههاي پس از راهاندازي ياهو، اينترنت آنقدر بزرگ و فراگير شده است كه به راحتي ميتوان غرق در اطلاعات شد. ياهو با محصولات جديد خود به كاربران اين امكان را ميدهد تا بخشهاي نامربوط دنياي ديجيتال را بهتر غربال كنند و به آنها كنترل بيشتري بر آنچه كه ميبينند و زماني كه آن را ميبينند، ميدهد. اين استراتژي ياهو را بهعنوان يك «برند تقويتكننده» قرار ميدهد، چيزهاي مهم را تقويت ميكند و به «تقويت شما» كمك ميكند. اين ايده به خوبي در علامت تعجب ياهو تجسم شده است، يك علامت نقطه گذاري كه به معناي واقعي كلمه به معناي تقويت است.
اين استراتژي سادگي و تقويت در لوگو جديدي بيان شده است كه ساده تر و انعطاف پذيرتر از مدل قبلي خود است و به لوگوي اصلي و عجيب و غريب سال 1996 برمي گردد. علامت كلمه جديد در Centra No. 2 Extrabold تنظيم شده است و حروف لوگو تايپ براي هندسي تر و فشرده تر اصلاح شده اند. علامت تعجب براي تاكيد به صورت مورب نوشته شده است، همانطور كه از زمان تاسيس شركت در هر تكرار لوگو وجود داشته است. «y» و «!» لوگو هر دو در زاويه 22.5 درجه تنظيم شده اند، يك شيب به جلو كه حس حركت و هيجان را نشان مي دهد. زاويه - دقيقاً 1/16 دايره - اساس زبان بصري است كه حول زوايا و برش هاي افزايشي ساخته شده است.
همانند لوگوي اصلي، هويت جديد صداي برندي را كه پس از فرياد شادي و اكتشاف نامگذاري
شده است را به تصوير ميكشد، و همچنان به نظر ميرسد كه بايد فرياد زد يا يودل كرد
("yahooooooooo!"). دايره هاي تكرار شونده «a»، «o» و نقطه روي علامت تعجب،
صداي يادگاري يودل را بازتاب مي دهند.
طراحان پنتاگرام با ياهو كار كردند تا طيف گستردهاي از گزينهها را تكرار و ارزيابي كنند
- برخي از آنها بيشتر تداعيكننده لوگوي اصلي سال 1996 با خط مبنا و زواياي تصادفي
آن بودند و برخي كاملاً جديد بودند. اين تيم تحقيقات عميقي را با كارمندان و سهامداران
به عنوان بخشي از فرآيند انجام داد.
اين لوگو براي كار در پلتفرم ها و مقياس هاي مختلف، از بوم كوچك يك اپليكيشن
موبايل گرفته تا كنار ساختمان، بهينه شده است. هويت با يك «y!» ساده ساده تر
مي شود. مونوگرام، مفيد براي فاويكون ها و نمادهاي رسانه هاي اجتماعي.
مونوگرام همچنين پايه و اساس معماري يك برند منسجم است كه "y!" را قفل مي كند.
با كانال هاي مختلف براي ايجاد برندهاي فرعي براي Yahoo Finance، Yahoo Sports و
Yahoo Weather.
البته، هويت به رنگ بنفش ظاهر ميشود، رنگ امضاي ياهو از سال 2003.
(در داخل، تغيير نام تجاري "پروژه بنفش" ناميده ميشود.) طراحان پالت را اصلاح
كردند و آن را مدرنتر كردند و يك رنگ بنفش اصلي را انتخاب كردند (سايهاي
روشن كه آنها آن را " ناميدند. ژله انگور) و بنفش ثانويه ("شلوار هالك" و "مالبك")،
و همچنين رنگ هاي تاكيدي.
ياهو يكي از پيشگامان پورتال عروسي و موتورهاي جستجوي آنلاين است كه
در سال 1994 ايجاد شد. Yahoo مخفف "Yet Another Hierarchical Officious Oracle" است.
معنا و تاريخ
تاريخچه لوگو ياهو
ياهو برندي است كه هميشه در حركت است، تحقيق مي كند، ايجاد مي كند،
پيش بيني مي كند. و هويت بصري آن در حال حركت با برند است و آخرين روندها
و دستاوردها را نشان مي دهد.
لوگوي ياهو هميشه از يك علامت كلمه تشكيل شده بود و فقط يك بار با يك نشان
همراه بود، اما اين آزمايش زياد طول نكشيد.
1994 - 1995
لوگوي ياهو 1994
اولين لوگوي ياهو در سال 1994 طراحي شد و تنها يك سال در اين برند ماندگار
شد. اين يك علامت كلمه در يك قلم سريف كلاسيك سياه و سفيد بود. هيچ چيز
ديگر. سادگي و فروتني.
1995
لوگوي ياهو 1995
تنها براي يك سال، اين شركت از يك لوگوي بازيگوش استفاده كرد، جايي كه حروف
به نظر مي رسيدند. در حالي كه تايپ فيس "پرش" و پالت قهوه اي مايل به زرد ديگر
استفاده نشده است، مي توانيد ببينيد كه لوگوهاي زير از سبك گاه به گاه اين لوگو
الهام گرفته شده اند. به راحتي مي توان به اين نكته توجه كرد كه حروف اغلب در
بالاي خط قرار گرفته اند كه گويي حركت رو به بالا را نشان مي دهند.
1995 - 1996
لوگوي ياهو 1996
لوگوي ياهو در سال 1995 تنها لوگوي با اين نشان است. اين نشان رنگارنگ از يك
دايره آبي روشن و يك حرف تلطيف شده زرد رنگ "Y" تشكيل شده است كه
شبيه تصوير يك فرد با دستانش است.
علامت كلمه به رنگ بنفش و حروف سفارشي با علامت تعجب اجرا مي شود.
از سال 1995، تعجب ياهو به قابل تشخيص ترين بخش هويت بصري آن تبديل شده است.
1996 - 2009
لوگوي ياهو 1996
حروف بامزه جديد علامت كلمه با رنگ قرمز شرابي با طرحي زرد روي حروف
همراه شده است. خنده دار، دوستانه و بازيگوش است. اين تعجب به دليل تيره
تر بودن رنگ شرابي برجسته است. اين لوگو كمتر از يك سال مورد استفاده قرار گرفت.
در همان سال، اين برند يك لوگوي جديد ايجاد كرد - حروف نمادين ياهو با حروف
پرش و خطوط مستقيم مطمئن. علامت كلمه قرمز رنگ است و نشان دهنده اشتياق
و انرژي است.
2009 - 2013
ياهو لوگو 2009
علامت كلمه نمادين ياهو رنگ خود را به بنفش تغيير داده است. اكنون هنري تر و خلاقانه
تر به نظر مي رسد و حس هماهنگي و حركت را برمي انگيزد. علامت تعجب به عنوان يك
نماد استفاده مي شود، به رنگ سفيد اجرا شده و روي يك دايره بنفش جامد قرار مي گيرد.
2013 - 2019
طراحي مجدد قابل توجه لوگوي ياهو در سال 2013 انجام شد. حروف اكنون داراي
خطوط ظريف و ظريف تري هستند كه همچنين سه بعدي هستند. حرفه اي تر به
نظر مي رسد و حس تخصص و اقتدار را القا مي كند.
پالت رنگ ثابت مي ماند، اما بنفش در حال حاضر گراديان است تا حجم ايجاد شود.
2019 - امروز
جديدترين طراحي مجدد لوگوي ياهو توسط آژانس پنتاگرام در سال 2019 انجام شد.
اين علامت كلمه داراي حروف كوچك با حروف برجسته تر و ضخيم تر است.
رنگ بنفش هنوز وجود دارد، اما در تن روشن تر و شيك تر. علامت تعجب نمادين
به صورت مورب است كه بازيگوشي را به لوگو اضافه مي كند.
هويت بصري ياهو تازه و ترد است، برند را پيشرو و جوان نشان ميدهد، برندي كه
براي حركت و پيشرفت ارزش قائل است.
شكل
طراحي لوگوي فعلي ياهو از سپتامبر 2013 آغاز شده است. لوگوي امروزي داراي
طراحي تازه اي است كه نشان دهنده استراتژي و نگرش تجاري واضح اين شركت است.
نماد در ژاپن
نماد ياهو
برخلاف صفحه اصلي بين المللي ياهو، صفحه اصلي ياهو ژاپن در سال 2009
يا 2013 تغييري نكرد. به گفته ماساكي هانيو، نماينده ياهو ژاپن، اين شركت تصميم
گرفت رنگ قرمز را حفظ كند زيرا در ژاپن اين رنگ نماد قدرت و فعاليت در نظر گرفته
مي شود. در حالي كه رنگ بنفش چنين مفاهيمي را ندارد. علاوه بر اين، ياهو ژاپن
تا حدي به گروه SoftBank غول مخابراتي توكيو تعلق دارد، بنابراين اين حق را داشت
كه استقلال خود را حفظ كند.
لوگوي مالي
لوگوي ياهو فاينانس
با نگاهي به صفحه اصلي Yahoo Finance، بلافاصله متوجه مي شويد كه
بخشي از شبكه ياهو است. كلمه "Yahoo" دقيقاً با همان فونت و رنگي كه در پروژه
مادر داده شده است. تنها تفاوت كلمه "مالي" است كه دقيقاً در زير لوگوي معمولي
قرار مي گيرد. برخلاف لوگوي اصلي بنفش، كلمه "Finance" خاكستري روشن است.
لوگوي خبري
لوگوي ياهو نيوز
لوگوي ياهو نيوز بر اساس همان اصولي كه ساير خدمات شبكه ياهو توسعه داده
شده است. اصليترين و چشمنوازترين قسمت علامت كلمه «ياهو» به رنگ بنفش
است، در حالي كه كلمه «اخبار» با حروف بزرگ خاكستري در زير آن قرار گرفته
است. رنگ بنفش به خودي خود نسبتاً محتاطانه است، بنابراين انتخاب رنگ براي
"اخبار" طبيعي به نظر مي رسد، زيرا خاكستري توجه را نمي ربايد.
آرم ايميل
لوگوي ياهو ميل
صفحه اصلي Yahoo Mail كاملا مينيماليستي است. برخلاف صفحات ديگر
سرويسهاي شبكه (مثلاً مانند Yahoo News يا Finance)، بيشتر از بخشهاي
معمول هيچ صفحه ورود به سيستم در بر ندارد. پالت رنگ نيز بسيار ساده است و
شامل رنگ بنفش براي لوگوي Yahoo Mail، آبي و مشكي براي ساير حروف و سفيد
براي پس زمينه است.
لوگوي ورزشي
اولين كلمه در لوگوي Yahoo Sports با حروفي مشابه در ساير صفحات اصلي
شبكه ذكر شده است، اما رنگ آن متفاوت است. به عنوان مثال، در حالي كه
در صفحات اصلي Mail و News كلمه "Yahoo" به رنگ بنفش آمده است، صفحه
اصلي Sports داراي علامت كلمه سفيد در پس زمينه سياه است. كلمه "ورزش"
نيز سفيد است. با اين حال، پنل بالايي مانند ساير محصولات ياهو همچنان بنفش است.
آيكون
نماد ياهو جالب و مدرن است. با وجود اينكه تنها دو رنگ براي آن استفاده شده است
و تنها دو عنصر ساده روي پسزمينه قرار ميگيرند، اما همچنان شديد، پرانرژي و
فوقالعاده به نظر ميرسد.
نماد ياهو از يك دايره بنفش جامد به عنوان پسزمينه، يك حروف بزرگ سفيد
"Y" در حروف سري سفارشي با خطوط مستقيم ضخيم و ارتفاعهاي مختلف
ميلهها، و يك علامت تعجب فانتزي، كه كوتاهتر و در عين حال ضخيمتر از آن
است، تشكيل شده است. خطوط نامه اين علامت نيز به رنگ سفيد اجرا شده
است و يك همراهي كامل با حرف "Y" پرش دارد.
نماد ياهو نماد ياهو 2 نماد ياهو 3 نماد ياهو 4
رنگ
لوگوي رنگي ياهو
لوگوي ياهو داراي سايه روشن بنفش است. به صورت يك علامت كلمه بنفش
با علامت تعجب در پس زمينه سفيد يا برعكس ظاهر مي شود.
فونت
فونت لوگوي ياهو
لوگوي ياهو در بيشتر موارد از فونت serif استفاده كرده است. امروزه، از چيزي استفاده
ميكند كه بسياري از كارشناسان و كاربران آن را يك «فونت ياهو» مينامند، كه در
واقع يك قلم san serif كمي تغيير يافته است.
منبع: https://www.pentagram.com/work/yahoo/story
برچسب: ،
ادامه مطلب