طراحي لوگو طراحي لوگو .

طراحي لوگو

تاريخچه لوگوي ياهو !

ياهو درگاه وب و موتور جستجوي پيشگامي است كه به صدها ميليون كاربر در سراسر جهان كمك مي كند تا اطلاعات مورد نياز خود را به صورت آنلاين پيدا كنند. پنتاگرام با ياهو در تجديد هويت بصري خود كار كرده است كه شخصيت پرشور برند را به تصوير مي كشد و آن را براي آينده دوباره تصور مي كند.

آرمكده در زمينه ساخت لوگو فعاليت مي كند براي آگاهي از هزينه طراحي لوگو به آرمكده مراجعه كنيد.

پنتاگرام در اين پروژه همكاري نزديكي با رهبري ياهو داشت كه اولين تغيير قابل توجه در نام تجاري از زمان معرفي لوگوي قبلي در سال 2013 بود. اين به روز رساني همزمان با عرضه محصولات و پيشرفت هاي جديد از جمله برنامه ايميل ياهو بازسازي شده است و نشان دهنده يك تغيير استراتژيك است. براي اين شركت در حالي كه خود را براي معرفي ساير محصولات و خدمات در سال آينده آماده مي كند.

اين هويت نشان‌دهنده يك استراتژي برند جديد براي ياهو است كه بر كمك به كاربران براي يافتن تجربه شخصي‌تر و سفارشي‌تر آنلاين تمركز دارد. در دهه‌هاي پس از راه‌اندازي ياهو، اينترنت آنقدر بزرگ و فراگير شده است كه به راحتي مي‌توان غرق در اطلاعات شد. ياهو با محصولات جديد خود به كاربران اين امكان را مي‌دهد تا بخش‌هاي نامربوط دنياي ديجيتال را بهتر غربال كنند و به آنها كنترل بيشتري بر آنچه كه مي‌بينند و زماني كه آن را مي‌بينند، مي‌دهد. اين استراتژي ياهو را به‌عنوان يك «برند تقويت‌كننده» قرار مي‌دهد، چيزهاي مهم را تقويت مي‌كند و به «تقويت شما» كمك مي‌كند. اين ايده به خوبي در علامت تعجب ياهو تجسم شده است، يك علامت نقطه گذاري كه به معناي واقعي كلمه به معناي تقويت است.

 

اين استراتژي سادگي و تقويت در لوگو جديدي بيان شده است كه ساده تر و انعطاف پذيرتر از مدل قبلي خود است و به لوگوي اصلي و عجيب و غريب سال 1996 برمي گردد. علامت كلمه جديد در Centra No. 2 Extrabold تنظيم شده است و حروف لوگو تايپ براي هندسي تر و فشرده تر اصلاح شده اند. علامت تعجب براي تاكيد به صورت مورب نوشته شده است، همانطور كه از زمان تاسيس شركت در هر تكرار لوگو وجود داشته است. «y» و «!» لوگو هر دو در زاويه 22.5 درجه تنظيم شده اند، يك شيب به جلو كه حس حركت و هيجان را نشان مي دهد. زاويه - دقيقاً 1/16 دايره - اساس زبان بصري است كه حول زوايا و برش هاي افزايشي ساخته شده است.

همانند لوگوي اصلي، هويت جديد صداي برندي را كه پس از فرياد شادي و اكتشاف نامگذاري
 شده است را به تصوير مي‌كشد، و همچنان به نظر مي‌رسد كه بايد فرياد زد يا يودل كرد
 ("yahooooooooo!"). دايره هاي تكرار شونده «a»، «o» و نقطه روي علامت تعجب، 
صداي يادگاري يودل را بازتاب مي دهند.
 
طراحان پنتاگرام با ياهو كار كردند تا طيف گسترده‌اي از گزينه‌ها را تكرار و ارزيابي كنند 
- برخي از آنها بيشتر تداعي‌كننده لوگوي اصلي سال 1996 با خط مبنا و زواياي تصادفي
 آن بودند و برخي كاملاً جديد بودند. اين تيم تحقيقات عميقي را با كارمندان و سهامداران
 به عنوان بخشي از فرآيند انجام داد.
 
اين لوگو براي كار در پلتفرم ها و مقياس هاي مختلف، از بوم كوچك يك اپليكيشن
 موبايل گرفته تا كنار ساختمان، بهينه شده است. هويت با يك «y!» ساده ساده تر
 مي شود. مونوگرام، مفيد براي فاويكون ها و نمادهاي رسانه هاي اجتماعي.
 مونوگرام همچنين پايه و اساس معماري يك برند منسجم است كه "y!" را قفل مي كند. 
با كانال هاي مختلف براي ايجاد برندهاي فرعي براي Yahoo Finance، Yahoo Sports و 
Yahoo Weather.
 
البته، هويت به رنگ بنفش ظاهر مي‌شود، رنگ امضاي ياهو از سال 2003. 
(در داخل، تغيير نام تجاري "پروژه بنفش" ناميده مي‌شود.) طراحان پالت را اصلاح
 كردند و آن را مدرن‌تر كردند و يك رنگ بنفش اصلي را انتخاب كردند (سايه‌اي
 روشن كه آنها آن را " ناميدند. ژله انگور) و بنفش ثانويه ("شلوار هالك" و "مالبك")، 
و همچنين رنگ هاي تاكيدي.
ياهو يكي از پيشگامان پورتال عروسي و موتورهاي جستجوي آنلاين است كه
 در سال 1994 ايجاد شد. Yahoo مخفف "Yet Another Hierarchical Officious Oracle" است.
 
معنا و تاريخ
تاريخچه لوگو ياهو
ياهو برندي است كه هميشه در حركت است، تحقيق مي كند، ايجاد مي كند،
 پيش بيني مي كند. و هويت بصري آن در حال حركت با برند است و آخرين روندها
 و دستاوردها را نشان مي دهد.
 
لوگوي ياهو هميشه از يك علامت كلمه تشكيل شده بود و فقط يك بار با يك نشان
 همراه بود، اما اين آزمايش زياد طول نكشيد.
 
1994 - 1995
لوگوي ياهو 1994
 
اولين لوگوي ياهو در سال 1994 طراحي شد و تنها يك سال در اين برند ماندگار 
شد. اين يك علامت كلمه در يك قلم سريف كلاسيك سياه و سفيد بود. هيچ چيز
 ديگر. سادگي و فروتني.
 
1995
لوگوي ياهو 1995
تنها براي يك سال، اين شركت از يك لوگوي بازيگوش استفاده كرد، جايي كه حروف
 به نظر مي رسيدند. در حالي كه تايپ فيس "پرش" و پالت قهوه اي مايل به زرد ديگر
 استفاده نشده است، مي توانيد ببينيد كه لوگوهاي زير از سبك گاه به گاه اين لوگو
 الهام گرفته شده اند. به راحتي مي توان به اين نكته توجه كرد كه حروف اغلب در
 بالاي خط قرار گرفته اند كه گويي حركت رو به بالا را نشان مي دهند.
 
1995 - 1996
لوگوي ياهو 1996
 
لوگوي ياهو در سال 1995 تنها لوگوي با اين نشان است. اين نشان رنگارنگ از يك
 دايره آبي روشن و يك حرف تلطيف شده زرد رنگ "Y" تشكيل شده است كه
 شبيه تصوير يك فرد با دستانش است.
 
علامت كلمه به رنگ بنفش و حروف سفارشي با علامت تعجب اجرا مي شود.
 از سال 1995، تعجب ياهو به قابل تشخيص ترين بخش هويت بصري آن تبديل شده است.
 
1996 - 2009
لوگوي ياهو 1996
 
حروف بامزه جديد علامت كلمه با رنگ قرمز شرابي با طرحي زرد روي حروف
 همراه شده است. خنده دار، دوستانه و بازيگوش است. اين تعجب به دليل تيره
 تر بودن رنگ شرابي برجسته است. اين لوگو كمتر از يك سال مورد استفاده قرار گرفت.
 
در همان سال، اين برند يك لوگوي جديد ايجاد كرد - حروف نمادين ياهو با حروف 
پرش و خطوط مستقيم مطمئن. علامت كلمه قرمز رنگ است و نشان دهنده اشتياق
 و انرژي است.
 
2009 - 2013
ياهو لوگو 2009
 
علامت كلمه نمادين ياهو رنگ خود را به بنفش تغيير داده است. اكنون هنري تر و خلاقانه 
تر به نظر مي رسد و حس هماهنگي و حركت را برمي انگيزد. علامت تعجب به عنوان يك 
نماد استفاده مي شود، به رنگ سفيد اجرا شده و روي يك دايره بنفش جامد قرار مي گيرد.
 
2013 - 2019
طراحي مجدد قابل توجه لوگوي ياهو در سال 2013 انجام شد. حروف اكنون داراي
 خطوط ظريف و ظريف تري هستند كه همچنين سه بعدي هستند. حرفه اي تر به 
نظر مي رسد و حس تخصص و اقتدار را القا مي كند.
 
پالت رنگ ثابت مي ماند، اما بنفش در حال حاضر گراديان است تا حجم ايجاد شود.
 
2019 - امروز
 
جديدترين طراحي مجدد لوگوي ياهو توسط آژانس پنتاگرام در سال 2019 انجام شد.
 اين علامت كلمه داراي حروف كوچك با حروف برجسته تر و ضخيم تر است.
 
رنگ بنفش هنوز وجود دارد، اما در تن روشن تر و شيك تر. علامت تعجب نمادين 
به صورت مورب است كه بازيگوشي را به لوگو اضافه مي كند.
 
هويت بصري ياهو تازه و ترد است، برند را پيشرو و جوان نشان مي‌دهد، برندي كه
 براي حركت و پيشرفت ارزش قائل است.
 
شكل
طراحي لوگوي فعلي ياهو از سپتامبر 2013 آغاز شده است. لوگوي امروزي داراي 
طراحي تازه اي است كه نشان دهنده استراتژي و نگرش تجاري واضح اين شركت است.
 
نماد در ژاپن
نماد ياهو
 
برخلاف صفحه اصلي بين المللي ياهو، صفحه اصلي ياهو ژاپن در سال 2009 
يا 2013 تغييري نكرد. به گفته ماساكي هانيو، نماينده ياهو ژاپن، اين شركت تصميم
 گرفت رنگ قرمز را حفظ كند زيرا در ژاپن اين رنگ نماد قدرت و فعاليت در نظر گرفته
 مي شود. در حالي كه رنگ بنفش چنين مفاهيمي را ندارد. علاوه بر اين، ياهو ژاپن
 تا حدي به گروه SoftBank غول مخابراتي توكيو تعلق دارد، بنابراين اين حق را داشت
 كه استقلال خود را حفظ كند.
 
لوگوي مالي
لوگوي ياهو فاينانس
 
با نگاهي به صفحه اصلي Yahoo Finance، بلافاصله متوجه مي شويد كه 
بخشي از شبكه ياهو است. كلمه "Yahoo" دقيقاً با همان فونت و رنگي كه در پروژه
 مادر داده شده است. تنها تفاوت كلمه "مالي" است كه دقيقاً در زير لوگوي معمولي
 قرار مي گيرد. برخلاف لوگوي اصلي بنفش، كلمه "Finance" خاكستري روشن است.
 
لوگوي خبري
لوگوي ياهو نيوز
 
لوگوي ياهو نيوز بر اساس همان اصولي كه ساير خدمات شبكه ياهو توسعه داده 
شده است. اصلي‌ترين و چشم‌نوازترين قسمت علامت كلمه «ياهو» به رنگ بنفش
 است، در حالي كه كلمه «اخبار» با حروف بزرگ خاكستري در زير آن قرار گرفته
 است. رنگ بنفش به خودي خود نسبتاً محتاطانه است، بنابراين انتخاب رنگ براي 
"اخبار" طبيعي به نظر مي رسد، زيرا خاكستري توجه را نمي ربايد.
 
آرم ايميل
لوگوي ياهو ميل
 
صفحه اصلي Yahoo Mail كاملا مينيماليستي است. برخلاف صفحات ديگر 
سرويس‌هاي شبكه (مثلاً مانند Yahoo News يا Finance)، بيشتر از بخش‌هاي 
معمول هيچ صفحه ورود به سيستم در بر ندارد. پالت رنگ نيز بسيار ساده است و 
شامل رنگ بنفش براي لوگوي Yahoo Mail، آبي و مشكي براي ساير حروف و سفيد 
براي پس زمينه است.
 
لوگوي ورزشي
اولين كلمه در لوگوي Yahoo Sports با حروفي مشابه در ساير صفحات اصلي
 شبكه ذكر شده است، اما رنگ آن متفاوت است. به عنوان مثال، در حالي كه
 در صفحات اصلي Mail و News كلمه "Yahoo" به رنگ بنفش آمده است، صفحه
 اصلي Sports داراي علامت كلمه سفيد در پس زمينه سياه است. كلمه "ورزش"
 نيز سفيد است. با اين حال، پنل بالايي مانند ساير محصولات ياهو همچنان بنفش است.
 
آيكون
نماد ياهو جالب و مدرن است. با وجود اينكه تنها دو رنگ براي آن استفاده شده است
 و تنها دو عنصر ساده روي پس‌زمينه قرار مي‌گيرند، اما همچنان شديد، پرانرژي و
 فوق‌العاده به نظر مي‌رسد.
 
نماد ياهو از يك دايره بنفش جامد به عنوان پس‌زمينه، يك حروف بزرگ سفيد 
"Y" در حروف سري سفارشي با خطوط مستقيم ضخيم و ارتفاع‌هاي مختلف
 ميله‌ها، و يك علامت تعجب فانتزي، كه كوتاه‌تر و در عين حال ضخيم‌تر از آن
 است، تشكيل شده است. خطوط نامه اين علامت نيز به رنگ سفيد اجرا شده 
است و يك همراهي كامل با حرف "Y" پرش دارد.
 
نماد ياهو نماد ياهو 2 نماد ياهو 3 نماد ياهو 4
رنگ
لوگوي رنگي ياهو
 
لوگوي ياهو داراي سايه روشن بنفش است. به صورت يك علامت كلمه بنفش
 با علامت تعجب در پس زمينه سفيد يا برعكس ظاهر مي شود.
 
فونت
فونت لوگوي ياهو
 
لوگوي ياهو در بيشتر موارد از فونت serif استفاده كرده است. امروزه، از چيزي استفاده
 مي‌كند كه بسياري از كارشناسان و كاربران آن را يك «فونت ياهو» مي‌نامند، كه در
 واقع يك قلم san serif كمي تغيير يافته است.
 

منبع: https://www.pentagram.com/work/yahoo/story

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۵:۰۴ توسط:آرمين موضوع:

تاريخچه طراحي لوگو هوندا

درباره تاريخچه لوگوي هوندا چقدر مي دانيد؟ ممكن است طراحي آرم هوندا پيچيده ترين لوگوي خودروهاي موجود نباشد، اما امروزه بسياري از مردم مي توانند آن را فورا تشخيص دهند. نماد هوندا براي بسياري از مشتريان يك شناسه فوري مقرون به صرفه بودن و قابليت اطمينان است.

از زمان آغاز به كار برند، نشان لوگوي هوندا تا حد زيادي يكسان باقي مانده است و به جاي كل نام برند مانند ساير رقبا، حول حرف اول نام شركت (H) متمركز شده است.

براي ريديزاين لوگو و آگاهي از قوانين طراحي لوگو به آرمكده مراجعه كنيد.

امروز، با بحث در مورد تكامل لوگوي هوندا، مي‌خواهيم به بخشي از تاريخچه هوندا كه اغلب

ناديده گرفته مي‌شود، بينشي ارائه دهيم.

در اينجا همه چيزهايي است كه بايد در مورد لوگوي هوندا بدانيد.

 

تاريخچه هوندا: لوگوي هوندا امروز

لوگوي هوندا يكي از ساده ترين لوگوها در جهان است. نماد هوندا كه در طول عمر خود بدون تغيير باقي مانده است، داراي علامت بزرگ "H" است. در برخي از انواع لوگوي هوندا، نام "هوندا" نيز در زير نشان با فونت قرمز پررنگ ظاهر مي شود.

 

لوگوي هوندا ساده اما چشم نواز است. H سرمايه از نام برند هوندا و موسس شركت، سوئيچيرو هوندا مي آيد. در نشان رسمي، H در پايين باريكتر از آن در بالا است.

 

برخي افراد مي گويند اين شكل بسيار شبيه كسي است كه دستان خود را به سمت آسمان

بلند كرده است.

هوندا يا شركت هوندا موتور يك شركت ژاپني سازنده تجهيزات نيرو، موتور سيكلت و خودرو
 است. هوندا كه در حال حاضر دفتر مركزي آن در ميناتو، ژاپن قرار دارد، از زمان تاسيس اوليه
 خود در سال 1946 به يكي از بزرگترين شركت هاي جهان تبديل شده است.
 
برند هوندا اولين خودروساز ژاپني بود كه در سال 1986 يك برند لوكس اختصاصي به نام
 آكورا ايجاد كرد. امروز، اين شركت ششمين توليدكننده بزرگ خودرو در سراسر جهان است.
تكامل لوگوي هوندا
نماد هوندا از كجا آمده است؟
لوگوي قديمي هوندا و جديدترين طرح براي نشان اين برند بسيار شبيه به هم هستند،
 زيرا هر دو حول استفاده از حرف بزرگ "H" مي چرخند. تصميم براي استفاده از "H" به
 عنوان نماد رسمي هوندا يك تصميم ساده بود، زيرا اين شركت مي خواست به سرعت
 نام خود را به مشتريان يادآوري كند.
 
نام تجاري هوندا زندگي خود را با ايجاد وانت هاي كوچك براي مقاصد تجاري آغاز كرد كه
 نشان اوليه هوندا را روي كاپوت نشان مي داد. دومين خودروي توليدي هوندا يك خودروي 
اسپورت به سبك رودستر 2 در بود.
 
از آن زمان، اين شركت دستگاه ها و خودروهاي مختلفي توليد كرده است كه هر كدام 
نسخه اي از طراحي لوگوي هوندا را دارند.
 
1961
اولين نسخه از نشان لوگوي هوندا چندان شبيه طراحي امروزي نيست. اين نشان 
به مدت هشت سال در شركت باقي ماند. اين لوگوي قديمي هوندا با پس‌زمينه قرمز
 شرابي و يك «H» آبي روشن در مركز مستطيل قرمز عرضه شد.
 
H از نظر سبك غيرعادي بود، با نيمه بالايي بسيار پهن تر و نيمه پاييني باريك تر.
 
كلمه "هوندا" نيز در زير حرف بزرگ شده و سبك "H" ظاهر مي شود. فونت اصلي يك 
انتخاب سريف ساده بود، با حروف بزرگ بسيار تميز و خوانا.
 
1969
نماد هوندا 1969 يك تغيير چشمگير نسبت به نمونه اصلي بود. در اينجا، نشان (يا H بزرگ) 
تنها عنصر باقي مانده از آرم خودروهاي هوندا بود. اين نام مانند هر رنگي از نشان حذف شد. 
در عوض، H به رنگ سفيد در پس زمينه سياه نمايش داده مي شد.
اين نسخه از طراحي لوگوي هوندا، "H" را بسيار باريك‌تر مي‌كرد، اما قسمت بالايي حروف
 بزرگ هنوز بسيار گسترده‌تر از نيمه پاييني بود.
 
1981
در سال 1981، لوگوي هوندا دوباره تغيير كرد، اين بار به چيزي كاملاً شبيه به طرحي 
كه امروز مي شناسيم. خطوط لوگو بازتعريف شد و "H" با رنگ مشكي روي زمينه سفيد
 با حاشيه سياه نوشته شد. اين نشان نوعي مستطيل شكل با لبه هاي منحني بود.
 
در زير نشان رسمي هوندا، اين شركت بار ديگر نام خود را با فونت سياه و سفيد به
 نمايش گذاشت. حروف چاپي يك سريف ضخيم بود كه كاملاً با حروف بزرگ نوشته مي شد.
 
2000
در سال 2000، هوندا رنگ و بافت بيشتري به طراحي خود اضافه كرد. نام "هوندا"
 اكنون در سايه قرمز روشن ظاهر شد. علامت قرمز هوندا در زير نسخه‌اي از آرم 
قبلي قرار داشت، جايي كه H طراحي نقره‌اي سه بعدي داشت.
 
بازوهاي نقره اي هوندا "H" نيز كمي به سمت بالا كشيده شده اند.
 
آرم موتور سيكلت هوندا چطور؟
زماني كه هوندا نسخه موتورسيكلت برند خود را منتشر كرد، لوگوي جديدي نيز
 ايجاد كرد. اين طراحي به‌عنوان چيزي بسيار پيچيده‌تر از لوگوي اصلي خودروهاي هوندا
 آغاز شد، با كلمه "هوندا موتور" كه روي پس‌زمينه آبي با طرح‌هاي طلايي و سفيد 
نوشته شده بود.
با گذشت زمان، هوندا همچنين لوگوي موتورسيكلت هوندا خود را اصلاح كرد و همه چيز 
را از افراد بالدار گرفته تا مجموعه اي از بال هاي مستقل شبيه به لوگوي هارلي ديويدسون
 آزمايش كرد. لوگوي موتورسيكلت برند هوندا نسخه ساده شده طرح هاي قبلي آن است.
 
امروزه، طرفداران دوچرخه هوندا مي توانند فوراً رنگ قرمز سبكي را كه در همه علائم 
هوندا مشهود است، تشخيص دهند. برخلاف لوگوي خودروهاي هوندا، هيچ نشان H
 وجود ندارد، بلكه يك شكل ساده بال در بالاي كلمه هوندا براي تصوير موتورسيكلت وجود دارد.
 
قرمز نمادين آرم هوندا تا بال‌هاي لوگوي موتورسيكلت كشيده شده و تصويري چشم‌نواز
 ايجاد مي‌كند كه بلافاصله توجه مشتري را به خود جلب مي‌كند.
 
معني نماد هوندا: نشان هوندا
نشان لوگوي هوندا هميشه نسخه‌اي از حرف H در همه محصولات اين برند بوده است.
 اين علامت نمادي از نام "هوندا" است، اما معنايي فراتر از اين نيز دارد. به گفته برخي
 از كارشناسان، اين نماد همچنين در نظر گرفته شده است كه شبيه يك صندلي كلاسيك 
به نظر برسد تا نماد ايمني باشد.
 
نشان لوگوي هوندا همچنين مي‌تواند از دور شبيه به يك مرد به نظر برسد كه دستانش را
 به نشانه كشف يا هيجان به سمت آسمان گرفته است.
 
بر خلاف ساير لوگوهاي خودرو، نشان هوندا در چند سال اول زندگي خود نسبتا ناشناخته
 باقي ماند. قبل از دهه 1960، مردم اين تصوير را كمي بيشتر از يك تصوير تار روي كاپوت
 يك ماشين مي ديدند. خوشبختانه، همانطور كه تجارت توسعه يافت، نماد نمادين آن نيز 
تغيير كرد.
رنگ آرم هوندا: رنگ هاي لوگوي هوندا چيست؟
رنگ‌هاي لوگوي هوندا در طول سال‌ها متفاوت بوده و منشأ آن سياه و سفيد بوده است، 
سپس به تدريج تغيير يافته و به سبك نقره‌اي و متاليك تبديل شده است، شبيه به بسياري 
از برندهاي رقيب.
 
سايه هاي لوگوي خودروي هوندا امروزه رنگ قرمز روشن كلاسيك براي تايپوگرافي هوندا 
است كه براي اولين بار در سال 2000 ظاهر شد. "H" نشان هوندا معمولاً در مقياس 
خاكستري است كه شبيه به نقره اي درخشان يا كروم است.
 
قرمز لوگوي هوندا اغلب رنگ تعيين كننده آن در نظر گرفته مي شود. اين سايه معمولاً 
با خانواده سلطنتي مرتبط است و در ژاپن نيز يك سايه محبوب است.
 
لوگوي هوندا چه فونتي است؟
فونت لوگوي هوندا يك نوع سريف ساده اما موثر است كه با رنگ قرمز تيره نوشته شده
 است. كلمه كاملاً با حروف بزرگ نوشته شده است تا خواناتر شود - حتي از راه دور. 
اين فونت نمادين مشابه بسياري از فونت هاي سريف كلاسيك موجود در بازار امروزي است.
 
"H" لوگوي هوندا يك تايپوگرافي سبك است كه به طور خاص براي شناسايي برند 
خودروهاي هوندا طراحي شده است.
لوگوي هوندا امروز
لوگوي هوندا امروزه نمادي فراموش نشدني از كيفيت و قابليت اطمينان است. هوندا 
كه در سرتاسر جهان به دليل توسعه خودروها و موتورسيكلت هاي چشم نواز شناخته
 شده است، جايگاه خود را در تاريخ خودرو به دست آورده است. اگرچه ممكن است
 اين لوگو چشم نوازترين لوگو در جهان نباشد، اما در طول دهه ها به خوبي به كسب
 و كار خدمت كرده است.


منبع: https://fabrikbrands.com/honda-logo-history-honda-symbol-meaning-and-evolution/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۸:۳۱ توسط:آرمين موضوع:

راهنماي گام به گام براي ايجاد برند و نام تجاري (قسمت دوم)

در قسمت قبل درباره راهنماي گام به گام براي ايجاد برند و نام تجاري سخن گفتيم. امروز نيز به ادامه اين مبحث مي پردازيم.

شركت آرمكده در زمينه برندينگ و طراحي آرم فعاليت مي كند. در صورت سفارش طراحي لوگو شركتي و آگاهي از قيمت بازسازي لوگو به سايت اين شركت مراجعه كنيد.

 

تصوير تجاري

عكاسي و تصويرسازي مي تواند نقش كليدي در هويت برند شما داشته باشد.

مهم اين است كه يك سبك ثابت عكاسي يا تصويري از ابتدا ايجاد شود.

آيا براي نشان دادن مفاهيم از عكاسي مفهومي استفاده مي كنيد يا از تصاوير گويا براي تجسم چيزها كمك مي كنيد؟

اگر به دنبال عكاسي خوب هستيد ، پست ما را در مورد بهترين عكس ها براي مارك خود بررسي كنيد.

اين بخش از دستورالعمل ها معمولاً مجموعه اي از تصاوير مناسب و مجموعه اي از تصاوير نامناسب را نشان مي دهد.

 

با عكاسي ، اين امر عمدتا بر نور ، تركيب بندي و موضوع تمركز مي كند.

 

با تصويرسازي ، شما به سبك ، رنگ و موضوع نگاه مي كنيد.

عكاسان و تصويرگران اگر از اين بخش براي كمك به نام تجاري شما استفاده مي كنند

، اين بخش را بسيار مفيد مي دانند.

چاپخانه برند

لوازم التحرير برند شما نيز بايد در دستورالعمل هاي شما ثبت شود.

 

پروژه هاي برندسازي هميشه شامل (حداقل) كارت هاي تجاري و سربرگ شما مي شوند.

مطمئن شويد كه اينها مستند هستند!

 

يكي از بزرگترين ناسازگاري هايي كه در بين برندها هنگام كمك به تغيير نام تجاري

مشاهده مي كنيم ، نحوه تنظيم كارت ويزيت خود است.

 

آيا از T ، Tel يا Telephone استفاده مي كنيد؟ آيا شماره خود را با كد شماره گيري

بين المللي يا بدون آن تعيين مي كنيد؟ همه اينها بايد در دستورالعمل هاي شما تصحيح شود.

 

وقتي كاركنان جديدي اضافه مي كنيد و كارت هاي ويزيت اضافي چاپ مي كنيد ،

مي توانيد از سند ايجاد شده توسط آژانس خود براي ايجاد كارت هاي ويزيت جديد

استفاده كنيد.

 

سپس ، سند را به چاپگرها تحويل دهيد و توضيح دهيد كه كجا مي توانند قسمت

مربوطه سند را پيدا كنند.

 

برخي از مارك ها تا آنجا كه به خريد و فروش كاغذ توجه دارند ، تا آنجا كه مي توانند

از قوام در تمام لوازم التحرير خود اطمينان حاصل كنند.

 

براي مرجع ؛ اين مسير درست رو به جلو است!

دارايي هاي رسانه اجتماعي
آخرين چيزي كه معمولاً در ابتدايي ترين دستورالعمل هاي برند گنجانده شده است ،
 دارايي هاي رسانه هاي اجتماعي است.
 
آواتارهاي شما چه شكلي هستند؟ تصاوير هدر شما چطور؟ و حتي خود محتوا.
 
با درجات مختلف محتواي رسانه هاي اجتماعي ، ايجاد يك سبك اصلي و ساختن از
 آنجا مهم است.
 
ما اخيراً بر روي برخي از محتواي اينستاگرام براي يك گروه تناسب اندام جديد كار كرده ايم.
 
ما استوري هاي اينستاگرام آنها را مطابق با مربع هاي خوراك اينستاگرام خود ، كه
 مطابق با پست هاي توييتر و فيس بوك آنها است ، تضمين كرديم.
 
ثبات به شناخت برند شما كمك مي كند ، به ويژه در فضاي پر سر و صدا رسانه هاي
 اجتماعي.
 
بازاريابي ديجيتال 101 حكم مي كند كه شما در رويكرد خود ثابت قدم هستيد و تصاوير
 رسانه هاي اجتماعي شما نيز بايد بخشي از اين رويكرد ثابت باشند.
 
راهنماي برند يك صفحه
يك روند در حال ظهور هنگام ايجاد دستورالعمل هاي تجاري ، دستورالعمل نام تجاري
 يك برگه است.
 
هر كسب و كاري نياز به دستورالعمل هاي تجاري ندارد كه هر خروجي را ديكته كند.
 
به عنوان مثال ، ما اخيراً با يك مشاغل مهد كودك كار كرده ايم. اعضاي كاركنان آنها
 اغلب با تمام ظرفيت ، كشيده و عجله دارند.
 
تفصيل هر خروجي از نام تجاري و ايجاد يك راهنماي عميق براي نام تجاري ، از زمان 
يا بودجه مناسب استفاده نمي كرد.
 
يك برگه مرجع سريع در اين شرايط بسيار مفيدتر است!
 
بنابراين ، هنگام كار با يك نمايندگي مارك تجاري ، قبل از عجله در ايجاد يك سند 
راهنماي علامت تجاري ، نيازها و نيازهاي خود را در نظر بگيريد.
 
يك رويكرد جامع تر براي راهنماي برند
موارد فوق اصول يك هويت بصري و نحوه مستندسازي آن در دستورالعمل هاي 
برند شما را پوشش مي دهد.
 
دستورالعمل هاي تجاري جامع تر شامل همه موارد فوق و موارد ديگر است.
 
به طور معمول ، دستورالعمل هاي پيشرفته تري براي شركت هاي بزرگتر استفاده 
مي شود و شامل عناصر استراتژي نام تجاري و موارد استفاده بيشتر مي شود.
همانطور كه در ابتداي اين پست بحث كرديم ، استراتژي برند شامل موارد زير است:
 
شخصيت هاي مخاطب
تحقيق در مورد رقبا
موقعيت يابي برند
داستان برند
ارزشهاي برند
رسالت برند
نقاط تماس برند
پيام هاي تجاري
تن صدا
و در نهايت ، هويت برند شما.
ما قبلاً هويت نام تجاري را در بالا ذكر كرده ايم ، بنابراين بياييد نگاهي بيندازيم
 كه بقيه استراتژي نام تجاري شما چگونه با دستورالعمل هاي نام تجاري شما 
مطابقت دارد.
 
اگر از استراتژي برند مطمئن نيستيد ، ما راهنماي توسعه استراتژي نام تجاري
 نهايي را فقط براي شما ايجاد كرديم!
 
علاوه بر اين ، ما راهنماي جامع و گام به گام رايگان استراتژي نام تجاري ساده
 خود را ارائه مي دهيم.
 
بنابراين ما در اينجا به جزئيات هر عنصر نمي پردازيم. در عوض ، ما نشان خواهيم
 داد كه چگونه استراتژي نام تجاري شما مي تواند با دستورالعمل هاي نام تجاري
 شما مطابقت داشته باشد.
افراد مخاطب
مخاطبين شما بايد مظهر مشتريان مشتري شما باشند. اين نمايه هاي تخيلي به
 اطمينان از نام تجاري شما كمك مي كند و تلاش هاي بازاريابي براي مخاطبان شما 
جذاب خواهد بود.
 
ما معمولاً اين موارد را بر اساس الگوي مشتري مشتري خود در دستورالعمل هاي 
نام تجاري بيان مي كنيم.
 
با ثبت مستندات مشتريان خود در دستورالعمل هاي برند خود ، نوع مشترياني را 
كه مي خواهيد جذب كنيد به مردم نشان مي دهيد.
 
اين مي تواند به طرق مختلف كار كند. اين نه تنها به همه كمك مي كند تا تلاش 
هاي خود را با مشتريان خود هماهنگ كنند ، بلكه مي تواند به ايجاد مراجع نيز كمك كند.
 
تحقيقات رقابتي
انتخاب رقيبان در دستورالعمل هاي برند شما ممكن است يك انتخاب عجيب به
 نظر برسد. اما ، اين بينش منحصر به فردي به صنعت شما به افراد مي دهد.
 
با غوطه ور شدن عميق در چشم انداز رقابتي ، شروع به ايجاد تصويري از جايي
 كه نشسته ايد و چگونه مي توانيد رشد كنيد تا از انتظارات مشتري فراتر رود.
 
ما به طور معمول يك صفحه را به هر رقيب اختصاص مي دهيم و تركيبي از رقباي 
محلي ، ملي و بين المللي ، آنچه آنها ارائه مي دهند را بررسي مي كنيم و هرگونه
 يادگيري كليدي را كه به برند مشتري ما كمك مي كند ، نمايان مي كنيم.
 
نام تجاري
موقعيت يابي برند فرآيند قرار دادن نام تجاري شما در ذهن مشتريان است. در
 دستورالعمل هاي نام تجاري خود ، بايد نحوه انجام آن را مشخص كنيد.
 
به طور معمول ، هنگام جايگذاري نام تجاري در يك دستورالعمل ، ما فقط بيانيه 
نهايي موقعيت يابي نام تجاري را درج مي كنيم.
 
اگر مشكل دارند ، ما به مشتريان خود كمك مي كنيم تا بيانيه موقعيت يابي برند 
خود را با استفاده از فرمول زير تنظيم كنند:
 
[پيشنهاد نام تجاري] تنها [دسته/خدمات/محصول] است كه [مزايايي را كه براي
 مشتريان خود به ارمغان مي آوريد] دارد.
نام تجاري
داستان برند شما منحصر به فرد شماست - مي تواند خنده دار ، غير منتظره ،
 جدي ، بلند پروازانه باشد ... اما يك چيز مسلم است ، اين بايد يك واكنش 
احساسي را برانگيزد.
 
اين داستان نام تجاري شما است و اينكه چگونه به مشتريان خود كمك مي كنيد.
 
براي مستندسازي اين موضوع در دستورالعمل هاي شما ، ما معمولاً داستان نهايي
 مارك را به عنوان پاراگراف روي اسلايد خود قرار مي دهيم. گاهي اوقات ، ما نقاط 
درد مستقيم را كه مشتري ما براي مشتريان خود حل مي كند ، قرار مي دهيم.
 
اگر در ايجاد داستان برند خود مشكل داريد ، ساخت يك نام تجاري داستان توسط
 دونالد ميلر را ببينيد.
ارزش هاي تجاري
در هسته استراتژي نام تجاري خود ، ارزش هاي برند خود را پيدا خواهيد كرد. اين
 مجموعه از كلمات بايد مشت كند. آنها براي هر جنبه اي از تجارت شما ذاتي هستند 
، نه فقط مواد بازاريابي شما.
 
وقتي ارزش مارك را در دستورالعمل نام تجاري وارد مي كنيم ، معمولاً ارزش را بيان
 مي كنيم و آن را با يك جمله توصيفي همراه مي كنيم.
 
سعي كنيد از كليشه هايي مانند "شفاف" و "صادقانه" اجتناب كنيد ، ما انتظار داريم
 همه كساني كه با آنها برخورد مي كنيم صادق باشند!
رسالت برند
برخي افراد آن را ماموريت نام تجاري ، برخي ديگر چشم انداز و برخي ديگر هدف مي
 نامند. در Canny ، ما هميشه آن را ماموريت برند شما مي ناميم.
 
ماموريت مناسب است ، زيرا درست مانند قرار دادن افراد بر روي ماه ، شما به اين
 سوال پاسخ مي دهيد:
 
"ما قصد داريم كجا باشيم؟"
 
دوباره ، اين يك پاراگراف روي صفحه است. هيچ چيز بيش از حد جاه طلبانه نيست! 
فقط مطمئن شويد كه دقيقاً مشخص مي كنيد كه مارك تجاري شما در حال حركت
 است و چه چيزي را براي رسيدن به آن در نظر داريد.
 
نام تجاري TOUCHPOINTS
نقطه تماس برند زمان و مكاني است كه مشتري با نام تجاري شما در تماس است.
 
مستند سازي نقاط تماس مي تواند بسيار مشكل باشد در دستورالعمل هاي نام
 تجاري شما. ما حتي يك ليست از آنها يا نوعي جدول پيدا كرده ايم كه نحوه و زمان
 تماس مشتريان با نام تجاري شما را مفيد مي داند.
 
ما سعي مي كنيم به هر قيمتي از ابرهاي كلمه اجتناب كنيم (زيرا آنها به جهنم
 چسبناك هستند!) اما اگر مكاني مناسب براي آنها وجود داشت ، اين مي تواند آنجا باشد.
نام تجاري
پيام تجاري شما عبارت است از "آنچه" شما سعي داريد با آن ارتباط برقرار كنيد 
، و نحوه ارتباط آن با شما. اين به عنوان چارچوبي عمل مي كند كه بر اساس آن
 تمام ارتباطات خارجي شما را پايه ريزي مي كند.
 
مجدداً ، مي توانيد پيامهاي كليدي خود را بدون هيچ مشكلي ليست كنيد.
 
با اين حال ، آنچه ما در گذشته مفيدتر مي دانيم ، در واقع نشان دادن پيام هاي
 مورد استفاده در كنار آن است.
 
شايد يك آگهي فيس بوك يا بنري را كه ايجاد كرده ايد روي اسلايد پيام نيز قرار دهيد.
 
يكي ديگر از راههاي عالي براي تجسم پيام هاي تجاري خود اين است كه آن را به
 ستون هاي نام تجاري خود تقسيم كنيد. اگر در مورد ستون هاي مارك مطمئن 
نيستيد ، اين پست را بررسي كنيد.
تن صدا
صداي شما نحوه ارتباط برند شما با مخاطبان را توصيف مي كند و در نتيجه بر نحوه
 درك مردم از پيام شما تأثير مي گذارد.
 
آيا ايميل هاي شما با سيستم امضا شده اند ؛ "متشكرم ، متشكرم ، با احترام ، 
با احترام ، صادقانه ، صادقانه از شما ..."؟
 
آيا با مردم سلام مي كنيد ؛ "سلام ، سلام ، سلام ...؟
 
لحن صدايي كه مارك شما استفاده مي كند مي تواند به برجسته شدن نام تجاري
 موردنظر شما كمك كند.
 
براي مستندسازي اين مورد ، ما معمولاً يك تن از ميز صوتي را شامل مي شود. اين
 ويژگي ها ، توضيحات ، بايدها و نبايدهاي نحوه ارتباط برند شما را به شما نشان مي دهد.
 
گردآوري استراتژي برند خود
ايجاد و مستندسازي استراتژي نام تجاري كار ساده اي نيست.
 
دقيقاً به همين دليل است كه ما هميشه توصيه مي كنيم از يك آژانس تجاري حرفه
 اي براي كمك استفاده كنيد.
 
اگر مصمم هستيد كه استراتژي برند خود را بسازيد ، حتماً راهنماي ما را بارگيري كنيد
 كه به شما كمك مي كند بهترين شروع ممكن را داشته باشيد.
 
ملاحظات تصويري اضافي
ما قبلاً در مورد اصول گنجاندن هويت بصري شما در دستورالعمل هاي خود صحبت كرده ايم.
با اين حال ، اگر عمليات بزرگتري را انجام مي دهيد ، ممكن است بخواهيد موارد زير را
 نيز در نظر بگيريد.
SIGNAGE
اگر شركت شما داراي مكان هاي فيزيكي است ، علامت گذاري يك چيز معمول است
 كه در داخل سند راهنماي نام تجاري خود پيدا كنيد.
 
آيا علائم شما وينيل پلاستيكي و مسطح هستند؟ يا آنها ساخته شده و روشن شده اند؟
 
چگونه از هويت نام تجاري خود در نشانه گذاري خود استفاده مي كنيد؟
 
اينها همه ملاحظاتي است كه بايد در اسناد شما مورد توجه قرار گيرد.
نمادها
طي چند سال گذشته استفاده از شمايل نگاري در مارك ها افزايش چشمگيري داشته است.
آيا از نمادهاي برجسته يا نمادهاي جامد استفاده مي كنيد؟
 
اگر براي ايجاد يك كتابخانه نماد كار كرده ايد ، مطمئن شويد كه در دستورالعمل هاي نام
 تجاري شما گنجانده شده است ، در صورت نياز به چيزي در حال پرواز!
 
اگر در آينده به آژانس خلاق ديگري منتقل شويد ، اين امر به تراز كردن انتظارات كمك مي كند.
LIVERY وسايل نقليه
بسياري از سازمان ها داراي وسايل نقليه هستند ، و دوباره ، سبك نوشتن آنها يا علامت
 آنها بايد در دستورالعمل هاي مارك شما ثبت شود.
 
به عنوان مثال اگر شما داراي ناوگان تاكسي هستيد ، آيا همه آنها نياز به هماهنگي دارند؟ 
چه علامتي از طرف مي رود؟
ثبت همه اين موارد در دستورالعمل هاي شما به تصميم گيري هاي بزرگ در آينده كمك 
مي كند.
راهنماي كاشي و وب سايت STYLE يا WEB STYLE
طراحي وب سايت شما بخش مهمي از ارتباطات برند شما است.
 
اما اين چگونه در دستورالعمل نام تجاري قرار مي گيرد؟
 
خوب ، آژانس هاي طراحي حرفه اي اكنون شروع به ايجاد كاشي هاي سبك وب 
سايت كرده اند. سپس از اين كاشي ها براي نشان دادن اصول اوليه حضور آنلاين 
وب سايت و نام تجاري استفاده مي شود.
 
آنها فهرست مي كنند:
 
قلم ها ، رنگ ها ، انواع تصوير ، نحوه تعامل نوع با تصاوير و موارد ديگر.
 
كاشي به سبك وب سايت برند مي تواند به راحتي در دستورالعمل هاي نام تجاري
 شما قرار گيرد و به شما ايده اي دهد كه چگونه از هويت نام تجاري خود به صورت
 آنلاين استفاده كنيد.
 
همچنين افزودن عكس هاي چندين صفحه كليدي و ظاهر آنها در تلفن همراه ، رايانه
 لوحي و دسكتاپ مفيد است.
 
ملاحظات اضافي براي راهنماي برند شما
هنگام ايجاد دستورالعمل هاي برند خود ، همه چيزهايي را كه فكر مي كنيد براي 
تجارت شما مهم است ، درج كنيد.
 
از آنجا كه هر كسب و كار متفاوت است ، هر مجموعه راهنماي نام تجاري مي تواند
 كاملاً متفاوت باشد ، و اين پست واقعاً تنها نوك كوه يخ است.
 
هرچه نام تجاري بزرگتر باشد ، نقاط تماس بيشتري خواهيد داشت و بايد موارد
 بيشتري را در دستورالعمل هاي خود قرار دهيد.
 
هنگام ايجاد آنها ، اطمينان حاصل كنيد كه در هر صفحه يك توضيح يا خلاصه مكتوب 
درج كنيد تا همه به آنچه در هنگام وارد كردن هر عنصر به آن فكر مي كرديد ، پي ببرند.
 
هرچه مردم بيشتر بدانند ، بيشتر مي توانند كمك كنند.
 
نتيجه گيري: يك راهنماي گام به گام براي ايجاد راهنماي برند
راهنماي برند شما راهنماي كامل برند شما است. هم استراتژي برند شما و هم
 هويت برند شما.
 
مهم اين است كه دستورالعمل هاي برند شما براي جمع آوري گرد و غبار زنده
 نماند. اين يك سند زنده ، در حال رشد و تنفس است.
 
آنها بايد هنگام برقراري ارتباط با تامين كنندگان جديد يا آوردن افراد به شركت استفاده شوند.
آنها همچنين بايد با افزايش و توسعه شركت شما به آنها اضافه و تغيير كنند.
 
شما كمپين جديدي را اجرا مي كنيد و چيزي كار مي كند؟ آن را در سند دستورالعمل
 دريافت كنيد تا در آينده از آن استفاده كنيد.
 
اگر چيزي را تغيير مي دهيد ، مطمئن شويد كه دستورالعمل هاي شما به روز شده اند
 تا تغييرات را نشان دهند.
 
دستورالعمل هاي برند شما راهنماي جامع برند و شركت شما است. از آنها به عنوان
 ابزاري كه در نظر داشتند استفاده كنيد.
 
شما چي فكر ميكنيد؟ دستورالعمل هاي برند شما براي موفقيت عمليات شما چقدر 
مهم است؟ در قسمت نظرات پايين ما را آگاه كنيد.

https://www.canny-creative.com/creating-brand-guidelines/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۲:۳۷ توسط:آرمين موضوع: